دسته بندی نشده

نکات مهم برای یک مذاکره موفق

به طور کلی در تمام طول زندگی افراد در شرایط مختلف در حال مذاکره خواهند بود. کارشناسان آژانس تبلیغاتی معتقدند مذاکرات مالی نظیر دستمزد، خرید و مزایا تاثیر فراوانی در زندگی شما خواهد داشت. یادگیری چند نکته برای انجام یک مذاکره موفق ضروری است. در این مقاله با این نکات مهم آشنا می شویم.

مذاکره مالیکسب اطلاعات لازم :

کارشناسان آژانس تبلیغاتی یادآور می شوند که اگر با چشم بسته وارد مذاکره شوید، ممکن است تمامی شانس ‌های یک مذاکره‌ ی موفق را از دست بدهید. به عنوان مثال اگر برای دستمزد بالاتر مذاکره می‌ کنید، لازم است بدانید افراد با تجربه‌ ی مشابه و مقام‌ های شغلی مشابه شما در سایر شرکت‌ ها چه میزان دستمزد دریافت می ‌کنند. یا اگر قصد دارید یک جنس آنتیک بخرید، لازم است بدانید چه مواردی ارزش یک جنس آنتیک را کم یا زیاد می‌ کند.

تعیین هدف :

کارشناسان آژانس تبلیغاتی توصیه می کنند تنها با هدف مذاکره‌ کردن وارد مذاکره های مختلف نشوید. به عنوان مثال اگر می‌خواهید از یک فروشنده‌ ای محصول مشخصی را بخرید و قیمت تعیین شده مثلا 50 هزار تومان است، هدف شما از مذاکره می‌ تواند این باشد که قیمت محصول را تا 40 هزار تومان پایین بیاورید. اگر هدف رسیدن به این قیمت باشد، احتمالا با توجه به شرایط شاید لازم باشد شما مذاکره را از حدود 30 هزار تومان آغاز کنید.

داشتن اعتماد به نفس :

شروع مذاکره با اعتماد به نفس در هر لحظه قدرت و اطمینان بیشتری در مذاکره به شما القا می‌ کند. کارشناسان آژانس تبلیغاتی معتقدند در این وضعیت افراد ادعاها و درخواست‌های‌ شما را جدی ‌تر درنظر می‌ گیرند و احتمالا پیشنهادهای مناسبتری نیز از طرف مقابل دریافت خواهید نمود. تلاش کنید صریح و رسا صحبت کنید، در هنگام مذاکره ارتباط چشمی با طرف مقابل برقرار کنید، محکم دست بدهید و از بیان عبارت‌ های نامناسب در میان صحبت خودداری کنید.

مذاکره موفقتمرین داشتن :

کارشناسان آژانس تبلیغاتی یادآور می شوند که هرچه بیشتر مذاکره داشته باشید، دستاوردهای بهتری نیز خواهید داشت.

به عنوان مثال اگر خودتان را برای مذاکره‌ در یک مصاحبه ‌‌ی شغلی آماده می سازید، قبل ازمذاکره مقابل آینه با چند سوال و جواب، خودتان را برای مذاکره آماده کنید. با این تکنیک در هنگام مصاحبه ‌ی واقعی اعتماد به نفس بیشتری خواهید داشت و از هر اشتباه ناشیانه نیز خودداری خواهید نمود.

امیدواریم که مطالب فوق برای شما مفید واقع شود،همچنین در آژانس تبلیغاتی پالس دیزاین می توانید مطالب دیگر ما که شامل: سه قانون مهم بازاریابی در شبکه های اجتماعی، راهکارهای مفید در دوره های افت فروش، اشتباهات رایج در برندسازی شخصی ، چه روش هایی برای برندسازی موفق وجود دارد ؟ و دلایل اهمیت بازاریابی ویدئویی چیست … می باشد را مطالعه نمایید.

Leave a Reply