دیجیتال مارکتینگسوشیال مدیا

نکات کلیدی برای ایجاد روابط عمومی صحیح با مشتریان

By 21 سپتامبر 2020 No Comments

امروزه با رشد روزافزون استفاده از اینترنت و به خصوص شبکه ‌های اجتماعی، نوع برخورد مردم با پیام‌ های تجاری به طور کلی تغییر پیدا نموده که این موضوع در فرآیندهای بازاریابی و تبلیغات تاثیر بسیار زیادی داشته است. کارشناسان آژانس تبلیغاتی معتقدند با توجه به همین تغییر نگرش و دیدگاه افراد جامعه لزوم تحول در تمامی فرایندهای بازاریابی ضروری به نظر می رسد. در این مقاله با راهکارهای ایجاد روابط عمومی مناسب با مشتریان آشنا می شویم.

نقش مهم سوم شخصنقش مهم سوم شخص ها :

کارشناسان آژانس تبلیغاتی معتقدند امروزه سوم شخص ها نقش انکارپذیری در بازاریابی ایفا می کنند.

منظور این است که مخاطبان هدف، بدون توجه به این که شما چه چیزی می ‌فروشید و مشتریان برند شما چه افرادی هستند، زمانی شما را می‌ پذیرند که فرد سومی (مانند خبرنگاران محبوب شهر، روزنامه نگاران معروف و یا حتی اقوام و آشنایان) محصولات و خدمات شما را پیشنهاد بدهند و از تجربه رضایت بخشی که از برند شما داشته اند، سخن بگویند.

در فضای تبلیغات خاص امروزی، شما باید به تدریج با خبرگزاری‌ های رسمی و روزنامه نگارانی که در ازای دریافت پول برای شما مقاله می‌نویسند، خداحافظی نمایید. کارشناسان آژانس تبلیغاتی یادآور می شوند که در دنیای مدرن امروزی، افراد تاثیرگذار، افرادی هستند که با استفاده از ابزارهای بصری جالب توجه، در شبکه‌ هایی مانند اینستاگرام به فعالیت می ‌پردازند.

هویت برندهویت اصلی برند را معرفی کنید :

با توجه به پیشرفت سریع تکنولوژی و گسترش روزافزون استفاده از شبکه‌های اجتماعی، هر فردی می تواند نظراتش را در مورد محصولاتی به راحتی بیان نماید.

کارشناسان آژانس تبلیغاتی یادآور می شوند که در این وضعیت دیگر برندها مانند قبل آرامش نخواهند داشت و همواره تحت نظارت دقیق کاربران هستند.

یک مشتری ناراضی می‌تواند به راحتی با یک کلیپ ساده در آپارات ، مردم را متوجه نقاط ضعف برند سازد.

کارشناسان آژانس تبلیغاتی بیان می کنند که این وضعیت خاص از سوی دیگر فواید زیادی نیز دارد.به طور مثال  با گذشت زمان مردم از تبلیغات سنتی به سمت شبکه های اجتماعی سوق داده می ‌شوند  و بیشتر به اصل یک برند توجه می‌کنند تا اینکه به تبلیغات و ظاهر فریبنده ی یک برند توجه داشته باشند. بنابراین سعی کنید در شبکه ‌های مجازی محصولات یا خدمات جدید خود را قبل از توزیع، به خوبی معرفی نمایید تا مخاطبان‌ آمادگی ورود این کالا را به بازار داشته باشند.

از شعارهای تبلیغاتی اغراق آمیز خودداری نمایید :

امروزه شعارهای تبلیغاتی اغراق آمیز برای جذب مشتری جوابگو نخواهد بود. کارشناسان آژانس تبلیغاتی معتقدند مشتریان سریعا متوجه می ‌شوند که شما تنها در حال تبلیغ هستید و به همین دلیل جذب برند شما نمی شوند. محتوای تولید شده نباید بطور مستقیم نامی از برند ذکر نماید، یا اگر اسمی هم ذکر می شود، باید به شکل مناسب و غیرمستقیم باشد. اکنون فضای تبلیغات کاملا مشتری محور است و لازم است متوجه شوید مشتریان چه محتوایی را دوست دارند و شما هم همان محتوا را تولید نمایید.

روابط عمومی مشتریانکارشناسان آژانس تبلیغاتی تاکید می کنند که هرگز تاثیر رسانه‌های رسمی، مجلات کثیرالانتشار و خبرگزاری‌های رسمی را فراموش نکنید.

به هر میزانی هم که در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی فعال باشید، نباید رسانه‌هایی را که هنوز هم دارای مخاطبان فراوانی هستند، حذف نمایید.

علیرغم پیشرفت فراوان اینترنت و شبکه های اجتماعی، رسانه های سنتی کماکان از مخاطبان بالایی برخوردار هستند که می تواند در برندسازی بسیار تاثیرگذار باشند.

 

امیدواریم که مطالب فوق برای شما مفید واقع شود،همچنین در آژانس تبلیغاتی پالس دیزاین می توانید مطالب دیگر ما که شامل: سه عامل تاثیرگذار بر برندینگ موفق، سه اصل مهم برای نورپردازی در عکاسی صنعتی، قوانین مهم کپی رایتینگ برای برندها، آشنایی با داده های اولیه در مارکتینگ و … می باشد را مطالعه نمایید.

Leave a Reply