دیجیتال مارکتینگسوشیال مدیا

نکات کلیدی در پاسخگویی به مشتریان

همانطور که در مقاله ی ” اینباند مارکتینگ چیست ؟ “ اشاره کردیم امروزه فرایندهای نوین تبلیغات و بازاریابی براساس اصل مشتری محوری پیاده سازی و اجرا می شود. کارشناسان آژانس تبلیغاتی به برندها توصیه می کنند به منظور افزایش فروش و برندسازی مناسب در تمامی فعالیت ها اصل مشتری مداری را در نظر داشته باشند. در مقاله ی ” چرا کسب و کار شما باید مشتری محور باشد ؟ “ به دلایلی که تمامی کسب و کارها باید مشتری محور باشند اشاره کردیم.

برندسازیکارشناسان آژانس تبلیغاتی یکی از مزیت های مشتری محوری را ایجاد مشتریان همیشگی برای برند می دانند. در مقاله ی ” چگونه مشتریان به برند وفادار می شوند ؟ “ راهکارهای ایجاد مشتریان همیشگی برای یک برند را بررسی کردیم. کارشناسان آژانس تبلیغاتی جذب مشتریان همیشگی را برای کسب و کارهای کوچک بسیار حائز اهمیت می دانند. اگر دارای کسب و کار کوچکی هستید و به فکر گسترش محصولات و خدمات خود هستید مقاله ی ” راهکارهایی برای گسترش کسب و کارهای کوچک “ را مطالعه نمایید.

در این مقاله نحوه ی پاسخگویی صحیح به سوالات مشتریان را بررسی می کنیم.

بیان مثبت در مکالمه :

در پاسخگویی به مشتریان لحن مکالمه مثبت را به کار ببرید. کارشناسان آژانس تبلیغاتی به برندها توصیه می کنند که از به کار بردن کلماتی همانند باید، نمی شود و کلمات دیگری که لحن مناسبی ندارند خودداری کنید. در هنگام پاسخگویی و مکالمه با مشتریان تلاش کنید نیازهای موردنظر مشتری را برطرف کنید و پیشنهاداتی در جهت رفع نیازها ارائه کنید.

پاسخ مختصر و سریع :

کارشناسان آژانس تبلیغاتی به برندها توصیه می کنند که در زمان کوتاهی پاسخگوی پرسش ها و مشکلات مشتریان باشند. تلاش کنید که پاسخ های ارائه شده مختصر و مفید باشد. پیام های طولانی مشتریان را خسته خواهد کرد و پیام تا انتها توسط آنها خوانده نخواهد شد. در هنگام پاسخگویی به مشتریان نام مشتری را ذکر کنید. ذکر نام مشتری از لحاظ روانشناسی تاثیر مطلوبی بر مشتریان دارد.

مشتری مداریپیشنهاد کمک به مشتری :

در هنگام مکالمه تلاش کنید مشتریان اطمینان حاصل کنند که در رفع مشکل آنها مصمم هستید. کارشناسان آژانس تبلیغاتی به برندها توصیه می کنند که در انتهای مکالمه به آنها یادآور بشوید که اگر سوال یا مشکل دیگری دارند با شما درمیان بگذارند.

ممکن است بعضی از مشتریان تا زمانی که شما از آنها سوال نکنید مشکلات دیگر را با شما مطرح نکنند.

 

جهت انجام تبلیغات و برندسازی بر اساس مدرن ترین متدهای بین المللی می توانید با آژانس تبلیغاتی پالس دیزاین تماس حاصل نمایید.

 

Leave a Reply