دیجیتال مارکتینگسوشیال مدیا

ورود کسب و کارهای سنتی به دیجیتال مارکتینگ

با فراگیر شدن دیجیتال مارکتینگ تمامی کسب و کارها برای افزایش فروش و سودآوری برند خود ناگزیر به استفاده از بازاریابی دیجیتالی خواهند بود. در مقاله ی ” تاثیر دیجیتال مارکتینگ بر رشد کسب و کار ” با تاثیر دیجیتال مارکتینگ بر رشد کسب و کارهای گوناگون آشنا شدیم. کارشناسان آژانس تبلیغاتی آشنایی با فضای دیجیتال مارکتینگ در ایران را به برندها توصیه می کنند. در مقاله ی ” دیجیتال مارکتینگ در ایران “ در مورد دیجیتال مارکتینگ ایرانی آشنا شدیم.

بازاریابی دیجیتالیکارشناسان آژانس تبلیغاتی به کسب و کارهای سنتی توصیه می کنند پیش از شروع دیجیتال مارکتینگ با عناصر اصلی بازاریابی دیجیتالی آشنایی پیدا کنند. در مقاله ی ” عناصر کلیدی در دیجیتال مارکتینگ “ با این عناصر کلیدی آشنا شدیم.

همچنین جهت آشنایی با مهارت های لازم برای بازاریابی دیجیتالی مقاله ی ” مهارت های موردنیاز برای دیجیتال مارکتینگ “ را مطالعه نمایید. در این مقاله با راهکارهای ورود به فضای دیجیتال مارکتینگ برای کسب و کارهای سنتی آشنا می شویم.

فاز اول: هدف‌گذاری و شناخت

تصمیم اول: کسب و کار به چه سمتی باید برود؟

کارشناسان آژانس تبلیغاتی معتقدند این تصمیم یکی از مهم‌ترین تصمیمات برند می‌تواند باشد. داده‌ها و تحلیل داده ها در کنار یک مدل فکری منظم می‌تواند ساختار کارآمدی برای انتخاب بین گزینه‌های مختلف در اختیار مدیران برند قرار دهد.

مدیریت برندفاز دوم: طراحی و برنامه ریزی

تصمیم دوم: چه کسی تلاش‌ها را رهبری می کند؟

کارشناسان آژانس تبلیغاتی معتقدند گاهی کارهایی که در برخورد با تحولات محیطی باید انجام شوند، چیزی نیست که مدیرعامل بتواند به افراد دیگر محول کند. طبیعتاً، مدیرعامل به‌تنهایی نمی‌تواند همه کارها را انجام دهد و نیاز خواهد داشت که مدیران ارشد تبلیغاتی یا معاونین او را در این مسیر یاری کنند .

تصمیم سوم: چشم انداز جدید را چگونه به ذینفعان بفروشید ؟

کارشناسان آژانس تبلیغاتی معتقدند هر تغییری در سازمان نیازمند کسب رضایت ذینفعان است. چشم‌انداز جدید سازمان باید مورد پذیرش ذینفعان قرار بگیرد. کلید موفقیت در تحول بازاریابی یک کسب و کار جلب رضایت و همکاری ذینفعان در کسب و کار موردنظر است.

تصمیم چهارم: برند در کجای اکوسیستم دیجیتال قرار بگیرد؟

در یک فضای دیجیتال، به دلیل وفور منابع و ارزانی نرم افزارها، برندهای جدید به‌ آسانی می‌تواند رقیبی برای برندهای قدیمی‌تر باشند. کارشناسان آژانس تبلیغاتی معتقدند مدیران برند باید تشخیص دهند که چه قابلیت‌ها، مهارت‌ها یا فناوری‌هایی‌ در فضای دیجیتال موجود است و تا چه اندازه ای می‌توان بر منابع سازمان در این مسیر تکیه کرد.

دیجیتال مارکتینگتصمیم پنجم: در حین تحولات دیجیتال چگونه باید تصمیم گرفت؟

کارشناسان آژانس تبلیغاتی  به مدیران ارشد سازمان توصیه می کنند که باید به‌صورت هفتگی (یا حداقل ماهانه) بررسی کنند که آیا تلاش‌های دیجیتالی شدن به نحو احسن انجام می‌شود یا نه، سپس در صورت نیاز تغییرات لازم را اعمال کنند. اگر یک ساعت در هر هفته به این کار اختصاص یابد، نهایتاً یک یا دو درصد از وقت مدیر اشغال می‌شود. همین زمان اندک می تواند نقش موثری در پیشرفت بازاریابی دیجیتالی سازمان داشته باشد.

فاز سوم: ارائه و اجرا

تصمیم ششم: چگونگی تخصیص منابع مالی به صورت سریع و پویا

یک ابزار مهم برای یک تحول دیجیتال و یا پاسخ به تحولات محیطی، استفاده از روش‌های تخصیص منابع است. کارشناسان آژانس تبلیغاتی معتقدند تیم مدیریتی در تصمیم‌گیری برای تخصیص منابع باید همانند یک سرمایه‌گذار ریسک پذیر عمل کنند یعنی منابع مالی برند را از قسمت‌هایی که شانس کمتری برای موفقیت دارند به قسمت‌هایی که شانس بیشتری دارند منتقل کنند.

فاز چهارم: افزایش احتمال موفقیت

تصمیم هفتم: چه زمانی چه کاری را انجام دادن

از دست دادن زمان‌بندی می‌تواند همه تلاش‌های تحول گرایانه را ناکام بگذارد. برند باید در مورد توالی زمانی تحول دیجیتال تصمیم‌گیری کند. این کار نیازمند تعیین و بررسی معیارهای مشخصی برای ارزیابی بازده قسمت‌های مختلف برنامه‌های تحول می‌باشد.

 

جهت انجام تبلیغات و بازاریابی بر اساس مدرن ترین متدهای بین المللی می توانید با آژانس تبلیغاتی پالس دیزاین تماس حاصل نمایید.

Leave a Reply