عکاسی تبلیغاتیعکاسی محصول

پنج اشتباه رایج در عکاسی صنعتی

در طراحی فضای عکاسی باید محیطی جذاب به بیننده نمایش داده شود تا تصویر قابلیت جلب توجه مشتریان مختلف را دارا باشد. در مقاله ی ” عوامل تعیین کننده در جذابیت عکاسی صنعتی “ با عواملی که نقش تعیین کننده ای در جذابیت تصاویر دارند آشنا شدیم.

تنظیم نوریکی از عوامل بسیار مهم در جذابیت یک تصویر انتخاب رنگ های مناسب و ترکیب رنگ های مختلف در فضای عکاسی است. در مقاله ی ” اهمیت رنگ در عکاسی صنعتی “ در مورد اهمیت رنگ ها در عکس صحبت کردیم.

عامل مهم دیگری که در جذابیت تصاویر اهمیت زیادی دارد تنظیم نور مناسب با توجه به فضای عکاسی است. در مقاله ی ” مشکلات رایج تنظیم نور در عکاسی محصول “ با مشکلات رایجی که در هنگام تنظیم نور برای عکاسان وجود دارد بیشتر آشنا شدیم.

با توجه به شروع فصل سرما اگر قصد عکاسی در آب و هوای سرد را دارید مقاله ی ” نکاتی برای عکاسی صنعتی در آب و هوای سرد “ را مطالعه نمایید. در این مقاله با پنج اشتباه رایج که در هنگام عکس برداری وجود دارد آشنا می شویم.

تصاویر مات :

یکی از مشکلات رایج که علاوه بر عکاسی صنعتی در سایر حوزه های عکاسی نیز وجود دارد مات شدن تصاویر است. مات شدن تصاویر در نتیجه ی نرسیدن نور کافی به حسگر دوربین است. در این حالت دوربین توانایی ثبت یک تصویر واضح را نخواهد داشت. برای جلوگیری از بروز این مشکل بهتر است از سه پایه یا تک پایه استفاده کنید. همچنین می توانید از تنظیمات بالاتر برای ISO و سرعت شاتر استفاده کنید.

وجود تضاد زیاد در تصویر :

یکی از اشتباهات رایج در حوزه ی عکاسی صنعتی وجود تضاد زیاد در تصاویر است. وجود تفاوت زیاد در نواحی روشن با نواحی تاریک تصویر به تضاد یا کنتراست بیش از اندازه در تصویر منجر می شود. مشکل کنتراست بالا در روزهای آفتابی بیشتر مشخص می شود. برای کنترل نواحی تاریک از فلاش استفاده کنید و نوردهی را کاهش دهید تا از کنتراست تصویر کاسته بشود.

عکاسی تبلیغاتیعدم تعادل در رنگ ها :

در هنگام عکاسی صنعتی به این نکته توجه داشته باشید که منبع نور نقش مهمی در بسیاری از بهم ریختگی رنگ ها در تصاویر ایفا می کند.

به عنوان مثال در عکس های داخل منازل به دلیل اینکه لامپ ها نور نارنجی رنگ تولید می کنند تصاویر به رنگ نارنجی نمایش داده می شوند. برای تنظیم تعادل رنگ ها از تنظیمات تعادل رنگ سفید استفاده کنید.

دور بودن سوژه :

زمانی که مشغول طراحی فضا برای عکاسی صنعتی هستید مکان مناسبی برای دوربین انتخاب کنید. در صورتی که سوژه بیش از اندازه دور باشد از جلب توجه مخاطبان به سوژه کاسته خواهد شد. در صورتی که ناچار به عکس برداری از سوژه در فاصله دور هستید به نورپردازی مناسب توجه داشته باشید. فاصله گرفتن سوژه از منبع نور موجب تاریک شدن سوژه خواهد شد. در این وضعیت باید نور را شدیدتر کنید. تصویر را می توانید در هنگام ویرایش کراپ کنید. کراپ کردن موجب کاهش کیفیت عکس خواهد شد بنابراین عکس ها را در بالاترین رزولوشن بگیرید.

دوری سوژهنویز داشتن تصویر :

در فرایند عکاسی صنعتی به این نکته توجه داشته باشید که تصاویر گرفته شده در شب بیشتر در معرض نویز هستند. به هر میزان که ISO بالاتر باشد و تصویر بزرگ تر بشود میزان نویز بیشتر خواهد بود.

به منظور کاهش نویزها از بالاترین کیفیت برای عکس گرفتن استفاده کنید. بهتر است از سه پایه برای عکس برداری استفاده کنید و میزان ISO را کاهش دهید تا نویز در تصاویر مشاهده نشود.

 

چنانچه قصد عکاسی صنعتی برای معرفی بهتر برند خودتان در تبلیغات را دارید می توانید به منظور عکاسی با مجهزترین دوربین ها با آژانس تبلیغاتی پالس دیزاین تماس حاصل نمایید.

Leave a Reply