دیجیتال مارکتینگسوشیال مدیا

پیاده سازی استراتژی بازاریابی

By 26 نوامبر 2020 No Comments

استراتژی بازاریابی برای یک برند شامل یک استراتژی ا‌ست که مسیر اجرایی تمامی اهداف بازاریابی برند را در قالب یک برنامه کلی، قابل فهم و قابل اجرا با هدف بالا بردن بازدهی و هدف قرار دادن مخاطبان، تدوین و پیاده سازی می ‌شود. کارشناسان آژانس تبلیغاتی یادآور می شوند که مخاطبان تنها چیزی را می ‌بینند و می ‌شنوند، که برای آنها جالب باشد و توانایی جذب آنها را داشته باشد.

پروسه بازاریابیبه طور کلی استراتژی بازاریابی مخاطبان سازمان را به طور دقیق مشخص می‌کند. سپس این استراتژی تعیین می‌کند که برای این افراد، چه چیزهایی دارای اهمیت است و این چیز مهم، چه ارتباطی با پیشنهادی که سازمان شما به مخاطبان ارائه می ‌دهد قرار است داشته باشد؟. کارشناسان آژانس تبلیغاتی معتقدند استراتژی بازاریابی پروسه‌ای‌ است که در طی آن، پیام‌ هایی را که از طرف مخاطبان قابل شنیده شدن هستند، کشف می‌ کنیم.استراتژی بازاریابی به سازمان این امکان را می‌دهد که از بودجه بازاریابی محدود درنظر گرفته شده، بیشترین بازدهی ممکن را داشته باشند (بودجه هر سازمانی کم یا زیاد بالاخره در بازاریابی محدود است).

تعیین برنامه بازاریابی موثر :

تعیین برنامه مناسب مشخص می سازد که چگونه استراتژی تعیین شده را به مرحله ی اجرا تبدیل نمایید. کارشناسان آژانس تبلیغاتی معتقدند برنامه بازاریابی با جزئیات خوبی درباره این که بودجه سازمان شما قرار است چگونه تقسیم ‌بندی شود، و این که با این بودجه مشخص چگونه قرار است با مخاطبان خود ارتباط داشته باشید، توضیحات کاملی ارائه می دهد. توجه کنید که قرار نیست هیچ کدام از این برنامه‌ های تعیین شده برای تحت هر شرایطی لازم الاجرا باشند. شما به اقتضای شرایط ممکن است لازم باشد تا بخشی از اهداف بازاریابی، تبلیغات ، بودجه ‌بندی و سایر عوامل دخیل در پروژه را تغییر دهید تا برنامه ها و استراتژی های سازمان خود را به روز رسانی کنید.

بازاریابی برندبررسی تاثیر محیط داخلی و خارجی :

این مرحله شامل مشتریان، شرکت و رقابت با سایر برندهای مشابه است. کارشناسان آژانس تبلیغاتی معتقدند محیط داخلی عواملی هستند که شرکت می‌ تواند آنها را کنترل کند و یا اینکه این عوامل را حداقل تحت نفوذ خود قرار دهد. محیط خارجی همانند محیط سیاسی و محیط تکنولوژیک بر تصمیم‌گیری های محیط داخلی سازمان بسیار تاثیرگذار است. با این وجود هر عاملی از محیط داخلی نمی ‌تواند محیط خارجی را تحت تاثیر قرار دهد.

بررسی نقاط ضعف و قدرت شرکت :

کارشناسان آژانس تبلیغاتی معتقدند در این مرحله تعیین می‌ شود که سازمان قادر است چه اهدافی را برای شما محقق سازد و چه چیزی را نمی‌ توان توسط شرکت بدست آورد. برای طراحی یک استراتژی مناسب و کارآمد شرکت باید تجزیه و تحلیل داخلی خود را به درستی انجام دهد و تصمیمات مناسبی اتخاذ نماید. هر استراتژی کارآمدی مشتریان را به عنوان نقطه شروع استراتژی درنظر می‌ گیرد و سپس به سمت اهداف از پیش تعیین شده حرکت می‌کند. از این رو، استراتژی ‌ها به طورکلی با هدف گذاری، موقعیت یابی و نحوه ی رسیدن به اهداف سر و کار دارند.

استراتژی بازاریابیتوجه به رقبا و فضای اقتصادی بازار :

رقابت هم بر مشتریان و هم بر شرکت تاثیر می‌گذارد. کارشناسان آژانس تبلیغاتی معتقدند یادآور می شوند فعالیت‌ های تبلیغاتی و بازاریابی مختلف در عمل همواره به دلیل افزایش ترس از رقابت های مختلف صورت می‌ گیرند. اگر بخواهید محصول بهتری را روانه بازار نمایید، محیط اقتصادی کشور هدف بسیار مهم است. بسیاری از برند‌ها هنوز تنها در کشورهای توسعه ‌یافته موجود هستند و در کشورهای درحال توسعه به فعالیت نمی پردازند. از این رو در هنگام طراحی و پیاده سازی یک استراتژی، باید ورود به بازار اقتصادی مناسبی را هدف‌گذاری نمایید.

امیدواریم که مطالب فوق برای شما مفید واقع شود،همچنین در آژانس تبلیغاتی پالس دیزاین می توانید مطالب دیگر ما که شامل: روابط عمومی و تبلیغات در فضای کسب و کار، سه اصل مهم برای نورپردازی در عکاسی صنعتی، مدیر برند چه وظایفی دارد ؟ ، راهکارهایی برای افزایش بازدهی کارمندان و نکاتی مهم برای طراحی کاتالوگ … می باشد را مطالعه نمایید.

Leave a Reply