عکاسی تبلیغاتیعکاسی محصول

چهار تمرین برای کسب مهارت در عکاسی صنعتی

By 23 دسامبر 2019 No Comments

با انجام تمرینات مختلف می توانید به مهارت خلق تصاویر جذاب از فضاهای صنعتی دست پیدا کنید. در مقاله ی ” عوامل تعیین کننده در جذابیت عکاسی صنعتی “ با عوامل موثر در جذابیت تصاویر گرفته شده آشنا شدیم. علاوه براین با انجام تمرینات مداوم و موثر از بروز اشتباهات رایج در حین عکاسی نیز جلوگیری خواهد شد. در مقاله ی ” سه اشتباه رایج در عکاسی صنعتی “ با سه اشتباه رایج در هنگام عکس برداری از محیط های صنعتی آشنا شدیم.

نوردهی عکسنوردهی یکی از عوامل بسیار مهم در جذابیت و کیفیت تصاویر می باشد. در مقاله ی ” مشکلات رایج نوردهی در عکاسی صنعتی “ در مورد مشکلاتی که در نوردهی وجود دارد و نحوه ی برطرف کردن این مشکلات صحبت کردیم.

با توجه به شروع فصل زمستان اگر قصد عکس برداری در محیط های سرد و برفی را دارید جهت آشنایی با اصول عکس برداری در هوای برفی مقاله ی ” اصول عکاسی صنعتی در برف “ را مطالعه نمایید. در این مقاله به بررسی شش تمرین مفید جهت کسب مهارت بیشتر در عکاسی می پردازیم.

استفاده از نورسنجی نقطه ای :

اگر حالت نورسنجی دوربین را بر روی نورسنجی نقطه ای قرار بدهید، دوربین نورسنجی را براساس سوژه تنظیم می کند و کنترل بیشتری بر روی نورسنجی خواهید داشت. سیستم نورسنجی نقطه ای بدین شکل است که یک نقطه ی کوچک از کادر برای نورسنجی توسط دوربین انتخاب می شود و نور این نقطه در حالت متوسط درنظر گرفته می شود.

در هنگام استفاده از نورسنجی نقطه ای باید دقت کنید که نقطه ی مناسبی برای تنظیم نورسنجی انتخاب بشود. برای این منظور می توانید از AF-Lock استفاده کنید. با استفاده از این قابلیت بر روی نقطه ی موردنظر فوکوس می کنید و نورسنجی را انجام می دهید. سپس با استفاده از تنظیم کادر، عکس برداری را شروع می کنید.

هیستوگرام دوربینتوجه به هیستوگرام دوربین :

در هنگام عکاسی صنعتی به هیستوگرام دوربین نگاه کنید.

هیستوگرام دوربین یک نمودار است که میزان پیسکل های روشن و تاریک موجود در تصاویر را نمایش می دهد.

در نمودار هیستوگرام عدد صفر بیانگر بیشترین میزان سیاهی است و عدد 256 نمایشگر بیشترین مقدار سفیدی است. هیستوگرام مشابه Level در برنامه ی فتوشاپ است.

پس از عکاسی صنعتی توجه داشته باشید که ارتفاع در نمودار هیستوگرام بیانگر تجمع پیکسل تحت یک نور مشخص است. در واقع به هر میزانی که ارتفاع نمودار بیشتر باشد یعنی نورهای بیشتری در ناحیه ی موردنظر وجود دارد. اگر بعد از عکس برداری هیستوگرام تصاویر را بررسی کنید درک بهتری از شرایط نوری محیط خواهید داشت.

از یک لنز ثابت استفاده کنید :

لنزهای ثابت یا پرایم لنزهایی هستند که دارای فاصله کانونی ثابتی هستند. اگر در عکاسی صنعتی از لنزهای ثابت استفاده کنید توانایی زوم کردن بر روی سوژه را نخواهید داشت. به همین دلیل باید خودتان فاصله دوربین تا سوژه را به نحوی تنظیم کنید که کادر مناسبی داشته باشید. این شرایط باعث می شود تمرکز کامل تری بر سوژه داشته باشید و از تمام فواصل و زوایا برای یافتن کادر مناسب استفاده کنید. اگر برای عکاسی از یک لنز ثابت مشخص استفاده کنید درک بهتری از فاصله ی کانونی پیدا خواهید کرد و پس از مدتی با نگاه به سوژه و درنظر گرفتن محیط در زمان کوتاهی کادر مناسب را پیدا خواهید کرد.

تمرین عکاسیعکاسی با تراز سفیدی :

حالت اتوماتیک تراز سفیدی در دوربین های مدرن عملکرد بسیار مناسبی دارد. با این وجود در هنگام عکاسی صنعتی توجه داشته باشید که در حالت اتوماتیک تصاویر تابعی از رنگ نور محیط خواهند بود. ممکن است تصویر گرفته شده برای عکاس راضی کننده نباشد. در این حالت باید از وضعیت اتوماتیک خارج شوید و یکی از تنظیمات تراز سفیدی را انتخاب کنید. معمولا استفاده از تنظیمات نور روز یا هوای آفتابی برای محیط های روشن تنظیم مناسبی است. به عنوان تمرین می توانید تنظیمات مختلف را برای تصاویر متنوع امتحان کنید.

 

چنانچه قصد عکاسی صنعتی برای معرفی بهتر برند خودتان در تبلیغات را دارید می توانید به منظور عکاسی با مجهزترین دوربین ها با آژانس تبلیغاتی پالس دیزاین تماس حاصل نمایید.

Leave a Reply