نورپردازی یکی از ارکان مهم در جذابیت تصاویر تبلیغاتی است که در مقاله ی ” اصول نورپردازی در عکاسی محصول “ با اصول نورپردازی صحیح آشنا شدیم.
در این مقاله تصمیم داریم به ارائه نکاتی جهت تهیه تصاویر باکیفیت از محصولات بپردازیم.[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row][vc_row type=”in_container” full_screen_row_position=”middle” scene_position=”center” text_color=”dark” text_align=”left” overlay_strength=”0.3″][vc_column column_padding=”no-extra-padding” column_padding_position=”all” background_color_opacity=”1″ background_hover_color_opacity=”1″ column_shadow=”none” width=”1/1″ tablet_text_alignment=”default” phone_text_alignment=”default” column_border_width=”none” column_border_style=”solid”][vc_column_text]
تمیزی لنز، فیلتر و سنسور دوربین :
اگر بر روی لنز، سنسور یا فیلتر دوربین گرد و خاک قرار گرفته باشد باعث ایجاد نقاط کوچکی در تصویر می شوند که کیفیت عکس های تبلیغاتی را کاهش می دهد. حتی گرد و غباری که با چشم دیده نمی شوند می توانند باعث کاهش کیفیت تصویر بشوند. بنابراین اگر مدتی است از لنزهای دوربین استفاده نشده است حتی اگر درپوش های لنزها بسته باشند باز هم احتمال وجود گرد و غبار وجود دارد.[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row][vc_row type=”in_container” full_screen_row_position=”middle” scene_position=”center” text_color=”dark” text_align=”left” overlay_strength=”0.3″][vc_column column_padding=”no-extra-padding” column_padding_position=”all” background_color_opacity=”1″ background_hover_color_opacity=”1″ column_shadow=”none” width=”1/2″ tablet_text_alignment=”default” phone_text_alignment=”default” column_border_width=”none” column_border_style=”solid”]
ممکن است در مکان ها یا زمان های خاصی همانند ساعت های طلایی تصمیم به عکس برداری بگیرید که در این صورت احتمال دارد تمیزی لنز را فراموش کنید.
همانطور که در مقاله ی ” نکاتی برای عکاسی محصول در فضای باز “ اشاره کردیم یک ساعت بعد از طلوع آفتاب و یک ساعت قبل از غروب آفتاب ساعت طلایی عکاسی محسوب می شود.[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row][vc_row type=”in_container” full_screen_row_position=”middle” scene_position=”center” text_color=”dark” text_align=”left” overlay_strength=”0.3″][vc_column column_padding=”no-extra-padding” column_padding_position=”all” background_color_opacity=”1″ background_hover_color_opacity=”1″ column_shadow=”none” width=”1/1″ tablet_text_alignment=”default” phone_text_alignment=”default” column_border_width=”none” column_border_style=”solid”][vc_column_text]
استفاده از سه پایه :
همراه داشتن سه پایه به شما در گرفتن عکس های بهتر از محصولات کمک می کند. یکی از اصلی ترین دلایل استفاده از سه پایه حذف لرزش های دست در هنگام عکس برداری است. با استفاده از سه پایه مدت زمان های بیشتری می توانید از محصولات عکس برداری کنید.
عکاسی با کمترین حالت ایزو :
در عکاسی محصول به این نکته توجه داشته باشید که ایزو به معنای میزان حساسیت به نور می باشد. به هر میزانی که عدد ایزو کمتر باشد تصویر حساسیت کمتری به نور دارد. اگر در هنگام عکس برداری از ایزوی بالاتری استفاده کنید میزان نویز در تصویر بیشتر می شود و در نتیجه از وضوح تصویر کاسته می شود. اگر قصد عکاسی در فضای کم نور را دارید باید مقدار ایزو را افزایش بدهید.[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row][vc_row type=”in_container” full_screen_row_position=”middle” scene_position=”center” text_color=”dark” text_align=”left” overlay_strength=”0.3″][vc_column column_padding=”no-extra-padding” column_padding_position=”all” background_color_opacity=”1″ background_hover_color_opacity=”1″ column_shadow=”none” width=”1/2″ tablet_text_alignment=”default” phone_text_alignment=”default” column_border_width=”none” column_border_style=”solid”]
با این وجود اگر قصد دارید تصاویر تبلیغاتی را در شبکه های اجتماعی و یا در سایز کوچک آماده کنید مشکلی از بابت نویز وجود نخواهد داشت. با کاهش سایز تصویر میزان نویز نیز کاهش پیدا می کند. ولی اگر قصد دارید یک تصویر تبلیغاتی بزرگ آماده کنید ایزو را در کمترین حالت ممکن تنظیم کنید.[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row][vc_row type=”in_container” full_screen_row_position=”middle” scene_position=”center” text_color=”dark” text_align=”left” overlay_strength=”0.3″][vc_column column_padding=”no-extra-padding” column_padding_position=”all” background_color_opacity=”1″ background_hover_color_opacity=”1″ column_shadow=”none” width=”1/1″ tablet_text_alignment=”default” phone_text_alignment=”default” column_border_width=”none” column_border_style=”solid”][vc_column_text]
تنظیم سرعت شاتر :
یکی از عوامل کیفیت بالا تصاویر در عکاسی محصول، تنظیم مناسب سرعت شاتر است. در حالت عادی بهتر است سرعت شاتری را انتخاب کنید که حداقل برابر با میزان فاصله کانونی لنز دوربین باشد. البته اگر لنز دوربین شما دارای لرزشگیر باشد می توانید سرعت شاتر را کاهش بدهید.
چنانچه قصد عکاسی محصول برای معرفی بهتر کالای خود در تبلیغات را دارید می توانید به منظور عکاسی با مجهزترین دوربین ها با آژانس تبلیغاتی پالس دیزاین تماس حاصل نمایید.[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row]