عکاسی تبلیغاتیعکاسی محصول

چگونه در ویرایش عکس ها حرفه ای بشویم ؟

تمرین مناسب ویرایش عکس ها در خارج از چارچوب و با روش های خلاقانه می تواند به شما کمک کند تا راه هایی برای متمایز شدن در میان عکاسان بااستعداد موجود پیدا کنید. انجام ویرایش های مناسب و خلاقانه می تواند در جذابیت عکس ها بسیار موثر باشد و حتی یک عکس معمولی را به یک عکس جذاب و منحصربفرد مبدل سازد. در این مقاله با راهکارهایی جهت ویرایش عکس ها آشنا می شویم که با انجام این راهکارها در تمامی شاخه های عکاسی از جمله عکاسی صنعتی متمایز باشید.

عکس سیاه سفیداکتساب نگاه تک رنگ :

پس از پایان عکاسی صنعتی هنگامیکه در حال ویرایش هستید به منظور متمایز شدن تصویر بررسی کنید که آیا تک رنگ شدن تصویر به جذابیت بیشتر می انجامد یا نه. در بعضی از شرایط گرفتن رنگ از محیط و تبدیل تصاویر رنگی به سیاه و سفید می تواند بسیار زیبا و خلاقانه باشد.

جهت انتخاب بهتر بین تصاویر رنگی یا سیاه و سفید مقاله ی ” انتخاب بین عکس رنگی یا سیاه و سفید در عکاسی صنعتی “ را مطالعه نمایید.

پس زمینه تصویر را فراموش نکنید :

در هنگام ویرایش تصاویر علاوه بر عناصر موجود در کادر باید به پس زمینه نیز بسیار توجه داشته باشید. پس از پایان فرایند عکاسی صنعتی و در هنگام ویرایش تصاویر همیشه این نکته را مدنظر داشته باشید که عناصر مختلف باید به گونه ای در تصویر باشند که توجه مخاطب از سوژه که همان کالای تبلیغاتی است قطع نشود. بهتر است پس زمینه ی تصاویر ساده و یکنواخت باشد تا جلب توجه مخاطبان کاملا به سوژه موردنظر معطوف باشد.

در عکاسی صنعتی توجه داشته باشید که استفاده از پس زمینه های شلوغ و پیچیده موجب می شود جلب توجه مخاطبان از سوژه ی عکس به پس زمینه های شلوغ منتقل بشود. اولین قدم برای مقابله با این مساله ترکیب بندی مناسب و تعیین کادر صحیح برای عکاسی است. در صورتی که امکان تغییر فضا برای ایجاد یک پس زمینه ساده و یکنواخت نبود، پس از عکس برداری و در هنگام ویرایش پس زمینه ساده و مناسب را برای تصویر ایجاد کنید.

ویرایش عکساگر عنصری مناسب نیست، آنرا حذف نمایید :

اگر در هنگام ویرایش عکس تشخیص می دهید عنصری در تصویر شما مناسب نیست به راحتی عنصر موردنظر را از تصویر حذف نمایید. در بسیاری از مواقع علیرغم توجه به تمامی جوانب پس از پایان عکاسی صنعتی متوجه می شوید عنصری در تصویر وجود دارد که مناسب فضا نیست.

ممکن است وجود این عنصر نامناسب موجب انحراف حواس بیننده از سوژه به این عنصر نامناسب بشود. بسیاری از عکاسان در این موارد تلاش می کنند تا با ویرایش این عنصر از میزان اثرگذاری عنصر بر تصویر کاسته بشود، ولی در بسیاری از مواقع حذف این عنصر نامطلوب مناسب ترین راه محسوب می شود.

تمرین داشته باشید :

اگر می خواهید در ویرایش تصاویر تبحر خاصی پیدا کنید و از چارچوب تکراری موجود در ویرایش عکس های تبلیغاتی خارج شوید، لازم است در خارج از چارچوب های موجود به تمرین و ممارست بپردازید. پس از پایان عکاسی صنعتی، به بررسی تصاویر گرفته شده بپردازید. با استفاده از راهکارهای پیشنهاد شده به ویرایش تصاویر بپردازید. هر تصویر را از متدهای مختلفی که حدس می زنید قابل انجام باشد، ویرایش کنید. در پایان تصاویر ویرایش شده را بایکدیگر و با تصویر اصلی مقایسه نمایید تا متوجه بشوید کدام تصویر مناسب تر است.

امیدواریم که مطالب فوق برای شما مفید واقع شود،همچنین در آژانس تبلیغاتی پالس دیزاین می توانید مطالب دیگر ما که شامل: دلایل استفاده از فلاش در عکاسی، سه اصل مهم برای نورپردازی در عکاسی صنعتی، قوانین مهم کپی رایتینگ برای برندها، فاکتورهای تاثیرگذار در عکاسی صنعتی و … می باشد را مطالعه نمایید.

Leave a Reply