دیجیتال مارکتینگسوشیال مدیا

5 اشتباه در مارکتینگ اینستاگرام

شبکه های اجتماعی با توجه به کاربران بسیار زیاد محیط بسیار مناسبی برای تبلیغات و بازاریابی محسوب می شوند و تمام برندها اعم از برندهای مشهور و صاحب نام تا برندهای کوچک از این شبکه ها برای مارکتینگ استفاده می کنند. اگر مایل به شناخت روش های تبلیغات برندهای مشهور هستید مقاله ی ” برندهای بزرگ چگونه تبلیغ می کنند “ را مطالعه نمایید. کارشناسان آژانس تبلیغاتی به برندها یادآور می شوند که استفاده از شبکه های اجتماعی به استمرار موفقیت برند کمک می کند. در مقاله ی ” چگونه یک برند سال ها به موفقیت ادامه می دهد ؟ “  با راهکارهای موفقیت طولانی مدت برندها آشنا شدیم.

تبلیغات اینستاگرامکارشناسان آژانس تبلیغاتی معتقدند محتوای اصلی در شبکه های اجتماعی عکس است. برای موفقیت در تبلیغات و جذب مخاطب باید عکس های مناسبی از برند و محصولات تهیه شود. در مقاله ی ” ویژگی عکس خوب “ با ویژگی های یک عکس خوب آشنا شدیم. امروزه جمعیت بسیار زیادی از اینستاگرام استفاده می‌کنند و جای تعجبی ندارد که بیشتر استراتژی‌های آژانس تبلیغاتی حول تبلیغات و بازارایابی در اینستاگرام شکل می گیرد. در مقاله ی ” تبلیغات در اینستاگرام” با نحوه تبلیغات و مارکتینگ در اینستاگرام آشنا شدیم. در این مقاله به بررسی اشتباهات رایج در مارکتینگ اینستاگرام می پردازیم.

فالوئر خریدنی نیست :

کارشناسان آژانس تبلیغاتی معتقدند اگر بخواهید با خریدن فالوئر، برند خود را پرطرفدار جلوه دهید، اصلاً به نفع برند نخواهد بود. این ترفند دو مشکل اساسی دارد: اولین مورد نبود تعامل توسط این فالوئرها می باشد. با وجود اینکه فقط در یک روز به 2000 فالوئر می رسیم، اما پست‌های ما هیچ گونه لایک یا کامنتی ندارند!.

مورد دوم مخاطبان نامناسب است. وقتی اینگونه مخاطبان را بررسی کردیم متوجه شدیم، آنها یا نوجوانانی هستند که عکس های نامناسب از خودشان پست می‌کنند یا ربات‌هایی هستند که محتواهای نامناسب به اشتراک می‌گذارند. مسلماً اینها، اکانت هایی نیستند که کارشناسان آژانس تبلیغاتی به برندها توصیه می کنند.  بهتر است به جای این‌که فرصت های برند را با خریدن فالوئر هدر دهید، یک استراتژی دقیق طراحی کنید، اهداف هوشمندانه‌ای تعیین کنید، محتوای عالی به اشتراک بگذارید و مخاطبان خود را درگیر کنید.

حساب اینستاگراماعداد مهم :

به محض ساخت یک حساب در اینستاگرام، وسوسه می شوید که به طور مداوم و بدون ارزیابیِ بازخوردها، پست بگذارید. اما برای اینکه بتوانید بیشترین بهره را ببرید، باید به اعداد توجه کنید.

با آزمون و خطا، می توانید دریابید که چه زمانی برای پست گذاشتن مناسب است ، چه نوعی از محتوا و کپشن ها بهترین واکنش و بیشترین تعامل با مخاطب را به دنبال دارد و مخاطبان به چه محتواهایی گرایش بیشتری دارند.

اعدادی که لازم است به آن ها توجه کنید:

تعداد فالوئر و همچنین میزان افزایش و کاهش آن

میزان تعامل مخاطبان با توجه تعداد لایک و کامنت

نرخ CTR برای لینک سایتی که در بیوگرافی اینستاگرام قرار داده اید

تعداد منشن ها

ویژگی جمعیتی مخاطبانتان (نظیر سن، جنس، تحصیلات)

میزان فروش از طریق اینستاگرام (مثلاً با ارائه کد تخفیف).

 

کپشن‌ از آنچه فکر می کنید مهم تر است :

کارشناسان آژانس تبلیغاتی معتقدند اگر به دنبال افزایش تعامل مخاطبین هستید، نمی‌توانید کپشن‌های اینستاگرامتان را نادیده بگیرید. استفاده از کپشن‌های مناسب نه تنها به پست‌های شما ویژگی و محتوا می‌دهند، بلکه می‌تواند موجب واکنش‌های احساسی مخاطبان نیز بشود.

تحقیقی در رابطه با روانشناسی اشتراک گذاری مطالب انجام شد که نشان می‌داد تحریک بعضی احساسات خاص می‌تواند احتمال به اشتراک گذاشته شدن پیام را افزایش دهد. نکات زیر می‌توانند به شما در نوشتن هرچه بهتر کپشن کمک کنند :

پراهمیت‌ترین کلید واژه ها را در ابتدای کپشن بنویسید. @ها و منشن‌ها را در آخر کپشن بنویسید. منظور خود را با اطلاعات بیش از حد دفن نکنید.

سؤال مطرح کنید. مخاطبانتان را با یک پرسش جدی و دقیق به مشارکت ترغیب کنید.

از به کار بردن شکلک یا ایموجی‎ها نترسید. این زبان تصویری به چشم‌گیر شدن کپشن کمک می‌کند و به آن طنز و شخصیت می‌بخشد.

مارکتینگ اینستاگراماستفاده ی غلط از هشتگ‌ها :

کارشناسان آژانس تبلیغاتی به برندها یادآور می شوند هشتگ ها ابزاری قدرتمند برای یک برند محسوب می شوند که معمولاً برای فراهم کردن امکان کشف توسط دیگر کاربران استفاده می‌شوند. استفاده‌ی نابجا از هشتگ‌ها حالات مختلفی دارد، که شامل استفاده‌ی بیش از حد از هشتگ‌ها یا استفاده‌ی کم از آن‌ها و استفاده از هشتگ‌های نامربوط می شود. در مقاله ی ” نقش هشتگ ها در شبکه های اجتماعی “ در مورد هشتگ ها بیشتر صحبت کردیم.

استوری را نادیده نگیرید :

استوری های اینستاگرام به کاربران این امکان را می‌دهد مطالب‌شان را داستان‌وار به اشتراک بگذارند. کارشناسان آژانس تبلیغاتی به این نکته اشاره می کنند که از هر پنج استوری‌، یکی از آن‌ها پیام دایرکت دریافت می‌کند. بنابراین اگر به دنبال چنین ارتباط مستقیمی با مخاطبان خود هستید، حتماٌ از این ویژگی مناسب اینستاگرام استفاده کنید.

نکاتی برای استفاده ی مطلوب از اینستاگرام استوری:

یک داستان بگویید. توالی اسلایدها و فرمت کوتاه آن‌ها امکان ایجاد یک محتوای جذاب را فراهم می‌کند. برای مثال می توانید یک دستورآشپزی را گام به گام به اشتراک بگذارید و یا یک گزارش دیدنی از محل کار خود بگذارید. مطالب ارزشمند را انتشار دهید. کارشناسان آژانس تبلیغاتی معتقدند درحالی‌که سعی می‌کنید محتوای شما واقعی باشد، سعی کنید پیام سودمندی به مخاطبان خود ارسال کنید و وقت آن‌ها را هدر ندهید. تلاش کنید خلاق باشید. از تمامی امکانات اینستاگرام مثل فیلترها، استیکرها، متن، ابزارهای نقاشی و tag ها استفاده کنید تا محتوای جذاب‌تری بسازید.

 

 

جهت انجام تبلیغات و بازاریابی بر اساس مدرن ترین متدهای بین المللی می توانید با آژانس تبلیغاتی پالس دیزاین تماس حاصل نمایید.

Leave a Reply