دیجیتال مارکتینگسوشیال مدیا

آشنایی بااستراتژی RACE در دیجیتال مارکتینگ

یکی از مزایای مهم دیجیتال مارکتینگ وجود استراتژی ها و طرح های گوناگونی است که تمامی کسب و کارها می توانند برحسب نیاز از این استراتژی ها استفاده نمایند. کارشناسان آژانس تبلیغاتی اینباند مارکتینگ را یکی از متدهای موثر در بازاریابی دیجیتالی می دانند. در مقاله ی ” اینباند مارکتینگ چیست ؟ “ با متد اینباند آشنا شدیم. بازاریابی ویروسی یکی دیگر از این مدل های بازاریابی است که در مقاله ی ” آشنایی با بازاریابی ویروسی “  با این بازاریابی آشنا شدیم.

دیجیتال مارکتینگکارشناسان آژانس تبلیغاتی به کسب و کارهای سنتی نیز توصیه می کنند که از دیجیتال مارکتینگ استفاده نمایند. در مقاله ی ” ورود کسب و کارهای سنتی به دیجیتال مارکتینگ “ در این مورد صحبت کردیم.

کارشناسان آژانس تبلیغاتی به صاحبان استارتاپ ها نیز توصیه می کنند از دیجیتال مارکتینگ استفاده نمایند. در مقاله ی ” تاثیر دیجیتال مارکتینگ در موفقیت استارتاپ “ با تاثیر دیجیتال مارکتینگ بر استارتاپ ها اشنا شدیم. در این مقاله با استراتژی RACE آشنا می شویم.

استراتژی RACE :

یکی از مدل های برنامه ریزی دیجیتال مارکتینگ که امروزه به دلیل شفافیت و سادگی در نحوه استفاده از آن محبوبیت زیادی دارد فریم ورک RACE می باشد. کارشناسان آژانس تبلیغاتی هدف از مدل Race را فراهم نمودن نقشه راهی شفاف برای اعمال تکنیک های درست دیجیتال مارکتینگ به منظور تحقق اهداف بازاریابی سازمان می دانند.

” R ” برگرفته از Reach در فریم ورک برنامه ریزی دیجیتال مارکتینگ است. Reach به معنای افزایش آگاهی از برند، محصولات و خدمات از طریق بسترهای مختلف آنلاین برای جذب بازار هدف به سوی وب سایت و شبکه های اجتماعی برند است.

دیجیتال مارکتینگ “A ” برگرفته از ACT مخفف کلمه Interact یا همان تعامل با مخاطبین استفاده است. در مرحله ACT    بیشترین فعالیت برند در جهت ترغیب مشتریان بالقوه صورت می گیرد. کارشناسان آژانس تبلیغاتی محتوای جذاب و سایر مولفه های انگیزشی را از جمله موارد الزامی در فعالیت های آنلاین برند می دانند. در این بخش از بازاریابی است که مخاطبین مرحله ” Reach ” را گذرانده اند و می خواهند در مورد محصولاتتان، و تفاوت شما با رقبا بیشتر بدانند. این مرحله بالاترین سطح از قیف بازاریابی در دنیای دیجیتال است.

از جمله شاخص هایی که برای این مرحله خصوصا در شبکه های اجتماعی برند باید مورد توجه قرار گیرد میزان مشغولیت کاربر با برند (Engagement Rate) می باشد. کامنت های فالوورها، اشتراک گذاری پست و یا تگ کردن دوستانان از جمله موارد میزان مشغولیت کاربر محسوب می شود.

بخش سوم در فریم ورک Race مرحله Convert است. Convert یعنی تبدیل مشتری بالقوه به مشتری بالفعل و هدایت مشتری بالقوه به نیمه پروژه فروش. کارشناسان آژانس تبلیغاتی  به برندها یادآور می شوند که مرحله ی خرید یا همان Convert می تواند به صورت اینترنتی و یا از طریق کانال های آفلاین صورت بگیرد.

دیجیتال مارکتینگآخرین قسمت از فریم ورک دیجیتال مارکتینگ Engage ،Race است. این مرحله طولانی ترین بازه زمانی از فریم ورک Race است. مرحله ای از استراتژی دیجیتال مارکتینگ Race که شما باید به وفادارسازی مشتریان بدست آمده بپردازید.

کارشناسان آژانس تبلیغاتی  معتقدند کلیه تعاملات انجام شده در این مرحله از چارچوب Race موجب افزایش طول عمر مشتری می شود. خرید مجدد و اشتراک گذاری محتوا در فضای مجازی توسط مشتریان از شاخص های قابل اندازه گیری در این مرحله هستند.

 

جهت انجام تبلیغات و بازاریابی بر اساس مدرن ترین متدهای بین المللی می توانید با آژانس تبلیغاتی پالس دیزاین تماس حاصل نمایید.

 

Leave a Reply