دیجیتال مارکتینگسوشیال مدیا

آشنایی با مدل بازاریابی SOSTAC

By 21 ژانویه 2021 No Comments

داشتن یک استراتژی مناسب به شما کمک می کند تا در اجرای برنامه های تبلیغات و بازاریابی خود از ابزارها، راهکارها و تکنیک های دیجیتال مارکتینگ برای تحقق اهداف سازمات به شکلی بهینه و هدفمند استفاده نمایید. کارشناسان آژانس تبلیغاتی معتقدند این استراتژی ها در ایجاد یکپارچگی و برقراری ارتباط میان بخش های مختلف برنامه های تبلیغاتی سازمان بسیار موثر می باشند. یکی از راهکارهای طراحی و پیاده سازی استراتژی های دیجیتال مارکتینگ، طراحی استراتژی براساس مدل SOSTAC می باشد که در این مقاله با این روش آشنا می شویم.

تحلیل وضعیت موجود :

کارشناسان آژانس تبلیغاتی یادآور می شوند که شاید مهمترین مرحله این مدل، تحلیل وضعیت موجود در سازمان باشد. توجه داشته باشید که در تحلیل وضعیت موجود هم باید فضای آنلاین بازار هدف در نظر گرفته شود و هم بر حسب نوع کسب و کار شما توجه مشخصی به فضای آفلاین نیز داشته باشید. در این مرحله مشخص می گردد وضعیت کنونی کسب و کار شما در مقایسه با سایر رقیبان در بازار چه فرصت ها و تهدیدهایی را در مقابل دارد.

تعیین اهداف :

در مرحله ی دوم لازم است بر روی اهداف و استراتژی های سازمان تمرکز داشته باشید. کارشناسان آژانس تبلیغاتی یادآور می شوند که هدف سازمان  نباید مبهم یا کلی باشد. لازم است در این مرحله بر روی موضوعات مشخص و یکتا برای پیشبرد اهداف سازمان تمرکز داشته باشد. همچنین هدف شما لازم است به گونه ای انتخاب گردد که بتوانید با تجزیه و تحلیل، میزان تحقق این اهداف را در زمان های مختلف اندازه گیری نمایید. علاوه براین اهداف موردنظر باید دست یافتنی بوده و رسیدن به آن با توجه به واقعیت های موجود در فضای کسب و کار امکان پذیر باشد.

استراتژی مارکتینگتعیین استراتژی :

کارشناسان آژانس تبلیغاتی معتقدند استراتژی به این معنی است که در سازمان قصد دارید طبق اهدافی که تعیین نموده اید به نقطه نهایی مطلوب در کسب و کار خودتان برسید. در استراتژی لازم است بخش هایی از بازار هدف خود را شناسایی نمایید و این بازار را برای جلب مشتری مورد نظارت قرار دهید. در واقع پس از اینکه هدف سازمان مشخص شد در این مرحله نحوه ی رسیدن به هدف را تعیین می کنید. به عنوان مثال در حوزه ی کسب و کارهای اینترنتی، اگر دارای یک فروشگاه لوازم ورزشی هستید و هدف افزایش بازدید به میزان مشخص است، استراتژی تحقق هدف سازمان می تواند طراحی کمپین در وبسایت برای پوشش اخبار و مسابقات ورزشی باشد.

انتخاب تاکتیک مناسب :

تاکتیک های مورد استفاده در مارکتینگ، نحوه ی رسیدن سازمان را به اهداف تعیین شده به کمک ابزارها مشخص می کند. کارشناسان آژانس تبلیغاتی یادآور می شوند ابزارهای متعددی در دیجیتال مارکتینگ وجود دارند که می توانند به عنوان تاکتیک های اجرایی سازمان مورداستفاده قرار گرفته شود. از این ابزارهای مفید می توان به سئو، ایمیل مارکتینگ و حضور در شبکه های اجتماعی اشاره نمود.

دیجیتال مارکتینگاقدام عملی و کنترل :

در این مرحله مطابق با استراتژی دیجیتال مارکتینگ طراحی شده برای سازمان با کمک مدل SOSTAC فعالیت خود را آغاز خواهید کرد. کارشناسان آژانس تبلیغاتی معتقدند مرحله ی نهایی به این صورت است که عملکرد خود را با توجه به اهداف تعیین شده و نیز تاکتیک های انتخاب شده آغاز و سپس کنترل می نمایید. برای کنترل بهتر عملکرد خود به صورت هفتگی و ماهانه، اطلاعات خود را آپدیت و تحلیل نمایید تا مطمئن شوید در مسیر تحقق اهداف سازمان قرار دارید و در سررسید تاریخ مشخص شده، به اهداف موردنظر دست خواهید یافت.

امیدواریم که مطالب فوق برای شما مفید واقع شود،همچنین در آژانس تبلیغاتی پالس دیزاین می توانید مطالب دیگر ما که شامل: نحوه کسب و کار سنتی در دیجیتال مارکتینگ چگونه باشد، ترفندهای ایجاد تجربه لذت بخش برای مشتریان، اشتباهات رایج در برندسازی شخصی ، راهکارهای موفقیت در کسب و کار آنلاین چیست ؟ و دلایل ترک وبسایت توسط کاربران چیست ؟ … می باشد را مطالعه نمایید.

Leave a Reply