دیجیتال مارکتینگسوشیال مدیا

آیا برای محصولات شما بازار مناسبی وجود دارد ؟

نویسنده ۲۵ خرداد ۱۳۹۸ بدون دیدگاه

اگر دارای یک ایده برای ارائه محصولات یا خدمات به بازار هستید در وهله اول باید به بازار مخاطبان هدف توجه داشته باشید. همانطور که در مقاله ی ” اینباند مارکتینگ چیست ؟ “ اشاره کردیم در دنیای رقابتی امروزه انتظارات مشتریان از برندها تغییرات فراوانی یافته است. کارشناسان آژانس تبلیغاتی امروزه فضای کسب و کار را یک فضای مشتری محور می دانند و رضایت کامل مشتریان را یکی از مهم ترین اصول در برندسازی به شمار می آورند.

تحلیل محصولات

در مقاله ی ” چگونه در برندسازی موفق باشیم ؟ “ به این نکته اشاره کردیم که برای یک برندسازی موفق باید محصولات یا خدماتی که به مشتریان ارائه می کنید کیفیت مناسبی داشته باشند. در کنار کیفیت مناسب شما نیازمند داشتن اطلاعات کامل از بازار هدف هستید. باید محصولات مشابه برند خود را مورد تجزیه و تحلیل قرار دهید. کارشناسان آژانس تبلیغاتی معتقدند تجزیه و تحلیل محصولات رقبای برند می تواند به شما در بهبود و اصلاح محصولاتی که قصد ارائه به بازار دارید کمک کند. پیش از ارائه محصولات یا خدمات خود به بازار باید به تحقیق بازار هدف بپردازید که در این مقاله مولفه های کلی این تحقیق بازار را بررسی می کنیم.

درک نیازهای بازار هدف :

کارشناسان آژانس تبلیغاتی معتقدند در اولین قدم باید به این موضوع توجه کنید که محصولات یا خدمات برند شما به چه نحوی و تا چه اندازه ای نیازهای مخاطبان هدف را برطرف می سازد. پیش از آن که برند خود را به بازار معرفی کنید در مورد نحوه ی پاسخگویی به نیازهای مشتریان تامل کنید. شاید مزایای دیگری بتوانید به محصولات یا خدمات خود اضافه کنید که باعث اقبال بیشتر مشتریان به برند شما بشود.

شناسایی مشتریان :

پس از شناسایی نیازهای بازار نوبت به شناسایی مشتریان است. کارشناسان آژانس تبلیغاتی توصیه می کنند که لیستی از مشتریان مختلفی که به کالا یا خدمات شما نیاز دارند را تهیه کنید. در مقاله ی ” روش های شناخت مخاطبان هدف “ با روش های گوناگون شناسایی مشتریان آشنا شدیم. سپس این مشتریان را از منظر برند خود دسته بندی کنید. این دسته بندی مشتریان با توجه به ویژگی های محصولات شما انجام می شود. این تقسیم بندی ها می تواند برحسب جنسیت، وضعیت تاهل، شغل مشتریان و یا موارد دیگری باشد.

ایجاد انگیزه در مشتریان :

کارشناسان آژانس تبلیغاتی به برندها توصیه می کنند پس از شناسایی و طبقه بندی مشتریان، توجه داشته باشند که چه عاملی موجب ایجاد انگیزه در مشتریان برای خرید می شود. پاسخ به این سوال نیز با توجه به محصول یا خدمات ارائه شده متفاوت است. اگر محصول شما از دسته محصولات ضروری همانند موادغذایی باشد مشتریان شما برای خرید مداوم محصولات، به طور پیش فرض انگیزه دارند و این خرید را در زمان های مناسب انجام خواهند داد.

برندسازی

ولی اگر قصد ارائه یک کالای لوکس و تجملاتی را دارید شرایط با محصولات غذایی به کلی متفاوت است. کارشناسان آژانس تبلیغاتی به برندها این نکته را متذکر می شوند که مشتری یک کالای ضروری بلافاصله از محصول موردنظر استفاده می کند. در حالی که در مورد کالاهای لوکس و غیرضروری استفاده سریع از محصول لزوما وجود ندارد و این محصولات ممکن است حتی ماه ها بعد از خرید مورد استفاده قرار بگیرند.

برای پیدا کردن انگیزه توجه کنید که محصولات یا خدمات شما در چه مقطعی نیازهای مشتریان را برطرف می سازد و مشتریان در چه زمانی و در چه شرایطی تمایل به خرید محصولات یا خدمات شما را دارند.

کنترل روند خرید مشتریان :

کارشناسان آژانس تبلیغاتی به برندها توصیه می کنند که با روال خرید مشتریان از برند آشنایی داشته باشند. تعداد دفعات خرید مشتری از برند با نوع محصولات یا خدماتی که ارائه می کنید ارتباط مستقیم دارد. به منظور خرید محصولات غذایی مشتری ممکن است در هفته چندین بار به شما مراجعه کند ولی اگر یک نرم افزار به بازار ارائه می کنید مشتریان احتمالا تا آپدیت بعدی نرم افزار که ممکن است چندین ماه بعد باشد از شما خرید نخواهد کرد.

محصولات متمایز :

در مقاله ی ” راهکارهای داشتن یک برند متمایز “ در مورد مزایای ایجاد یک برند متمایز و راهکارهای برندسازی متمایز صحبت کردیم. کارشناسان آژانس تبلیغاتی تاکید می کنند که زمانی که قصد راه اندازی یک برند را دارید برای موفقیت نیاز به جذب جریان ثابتی از مشتریان خواهید داشت. باید روش هایی برای پیدا کردن این مشتریان و معرفی کالا و خدمات خود داشته باشید.

کارشناسان آژانس تبلیغاتی معتقدند پاسخ به پرسش هایی از قبیل میزان جمعیت مرتبط با برند شما می تواند در شروع فرایند به شما کمک کند. اگر از میزان جمعیت مرتبط راضی نیستید و یا تمایل به گسترش کسب و کار خود را دارید باید به فکر روش های جدیدتر و خلاقانه تر بازاریابی و تبلیغات باشید. آشنایی با روش تبلیغات برندهای مشهور می تواند در این زمینه کارگشا باشد. در مقاله ی ” برندهای بزرگ چگونه تبلیغ می کنند ؟ “ در مورد روش های تبلیغات و بازاریابی برندهای مشهور صحبت کردیم.

استراتژی رقابت

تعیین استراتژی های رقابت :

امروزه در فضای رقابتی شدیدی که در هر کسب و کاری وجود دارد شما قطعا با برندهای رقیبی مواجه هستید که کالا یا خدماتی مشابه شما به مشتریان ارائه می کنند. کارشناسان آژانس تبلیغاتی به برندها توصیه می کنند در ابتدای فرایند برندسازی استراتژی رقابتی خود را تعیین نمایند. این استراتژی های رقابتی می تواند متعدد باشد. به عنوان مثال استراتژی شما می تواند بر روی کاهش هزینه ها یا ارزش کیفی بیشتر محصولات شما باشد.

جهت انجام تبلیغات و برندسازی بر اساس مدرن ترین متدهای بین المللی می توانید با آژانس تبلیغاتی پالس دیزاین تماس حاصل نمایید.

دیدگاه خود را بنویسید