عکاسی تبلیغاتیعکاسی محصول

استفاده از المان های شفاف در عکاسی

By 23 دسامبر 2020 No Comments

قرار گرفتن المان های شفاف در کادر عکس ها می تواند جذابیت خاصی از درخشش در عکس های شما ایجاد نمایید. در عکاسی صنعتی اگر قطرات آب، دود، بخار و عناصری مانند پرچم ها و گل ها، زمانی که از پشت نورپردازی می شوند به دلیل شکست نور در هنگام عبور از میان المان های شفاف، می توانند تصاویر خلاقانه ای را برای شما ایجاد کنند. در این مقاله قصد داریم به بررسی راهکارهای عکاسی از المان های شفاف بپردازیم.

مقایسه حالت های نورپردازی :

در عکاسی صنعتی توجه داشته باشید که اگر شما یک المان شفاف را از جلو نورپردازی کنید، از نظر مخاطبان کاملا طبیعی به نظر می رسد، زیرا نور به طور طبیعی منعکس خواهد شد. نورپردازی عناصر شفاف از پشت به این معنی است که نور در فضا شکسته و پراکنده می شود، پیش از این که سنسور دوربین آن را ثبت نماید.

ایجاد نور مناسب :

قطرات آب، بخار و دود همگی فرصت های مناسبی برای ایجاد عکس های خلاقانه فراهم می کنند.

همانطور که نور از میان این المان ها عبور می کند، پرتوهای نور شکسته می شوند و نور در فضا پخش می شود. عناصر نیمه شفافی که از پشت نورپردازی می شوند غالبا به همین دلیل در کادر می درخشند. هنگام عکاسی صنعتی از المان نورپردازی شده از پشت دقت کنید که به خوبی نوردهی کنید. بیش از اندازه نگران به دست آوردن یک نوردهی مناسب و صحیح نباشید، زیرا اغلب اوقات مقداری نوردهی اضافی در این وضعیت موثر خواهد بود. طوری نوردهی کنید که یک حالت یا احساس را در مخاطب ایجاد کنید.

المان های شفاف عکاسیپس زمینه مناسب :

در عکاسی صنعتی اگر شما قادر به گنجاندن یک پس زمینه تیره در عکس باشید، می توانید جذابیت تصاویر را به نحو قابل ملاحظه ای بهبود ببخشید.

درخشش یک المان شفاف نورپردازی شده از پشت می تواند واقعا المان را در مقابل یک پس زمینه تیره برجسته سازد. توصیه می شود کمی زمان بیشتری برای پردازش عکس هایی که با استفاده از المان های شفاف گرفته اید، اختصاص بدهید.

به دلیل ماهیت غیرمعمول نورپردازی، ممکن است دوربین همیشه عکس را دقیقا آنطور که شما درنظر دارید ثبت نکند. تنظیم مناسب سطح کنتراست، رنگ های سیاه و هایلایت ها به شما امکان می دهد تا کیفیت عکس های خود را افزایش دهید.

امیدواریم که مطالب فوق برای شما مفید واقع شود،همچنین در آژانس تبلیغاتی پالس دیزاین می توانید مطالب دیگر ما که شامل: آشنایی با تنظیمات ابتدایی دوربین، پارامترهای ضروری برای موفقیت در عکاسی صنعتی ، راهکارهایی برای ایجاد عمق در عکس ها ، آشنایی با مفهوم وزن بصری در عکاسی و راهکارهای پس زمینه مناسب در عکاسی ماکرو … می باشد را مطالعه نمایید.

Leave a Reply