SEOدیجیتال مارکتینگسئوسوشیال مدیا

اهمیت مخاطبان در اینباند مارکتینگ

نویسنده ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۸ بدون دیدگاه

همانطور که در مقاله ی ” اینباند مارکتینگ چیست ؟ “ صحبت کردیم فرایند اینباند بر جذب مخاطبان و تعامل مناسب با مشتریان به منظور رفع نیازهای آنها تمرکز دارد. کارشناسان آژانس تبلیغاتی نکته کلیدی در فرایند اینباند را آموزش صحیح به مخاطبان می دانند. در این فرایند مخاطبان برای فروش به برند مراجعه نمی کنند و هدف آموزش صحیح مطالب موردنظر برای رفع نیازهای مخاطبان است. در مقاله ی ” چرا اینباند مارکتینگ داشته باشیم ؟ “ اشاره کردیم که یکی از مزایای اینباند مارکتینگ دیده شدن تخصص شما در کسب و کار است. بنابراین ارائه مطالب مفید و کاربردی اهمیت بسیاری در فرایند اینباند دارد.

روش اینباند

کارشناسان آژانس تبلیغاتی معتقدند با توجه به مزایای اینباند مارکتینگ امروزه بسیاری از برندهای مشهور نیز از این مدل مارکتینگ برای معرفی محصولات و ارتباط با مشتریان استفاده می کنند. در مقاله ی ” اینباند مارکتینگ و برندهای بزرگ “ در این مورد صحبت کردیم. جهت آشنایی با مزایای فرایند اینباند در فضای کسب و کار می توانید مقاله ی ” مزایای اینباند مارکتینگ “ را مطالعه نمایید. در این مقاله نظرات کارشناسان آژانس تبلیغاتی در مورد اهمیت مخاطبان در فرایند اینباند را بررسی می کنیم.

تهیه دیتابیس قوی از مخاطبان :

داشتن یک دیتابیس جامع برای پیشرفت در هر کسب و کاری ضروری است. کارشناسان آژانس تبلیغاتی پیشنهاد می کنند که در ابتدای شروع فرایند یک دیتابیس کامل از مخاطبان که شامل اطلاعاتی از آنها است آماده سازی کنید. منظور از مخاطب هر فردی است که به نوعی با برند شما سروکار دارد. زمانی که یک اطلاعات جامع و کامل از مخاطبان دارید به راحتی می توانید با تک تک آنها به سرعت ارتباط برقرار کنید. این دیتابیس کامل باعث می شود مخاطب احساس کند که برند شما تعامل خوبی دارد و شما درنظر دارید در سریع ترین زمان ممکن نیازهای آنها را برطرف کنید.

اینباند مارکتینگ

دسته بندی مخاطبان :

کارشناسان آژانس تبلیغاتی به برندها توصیه می کنند که بعد از آماده سازی یک دیتابیس کامل از مخاطبان، آنها را براساس نیازها و سلایق مخاطبان دسته بندی کنند.

دسته بندی مناسب مخاطبان به شما کمک می کند که پیام های مرتبط و مفید برای مخاطبان مختلف ارسال بشود. با دسته بندی صحیح از ارسال پیام های غیرمفید به مخاطبان اجتناب می شود.

اگر بانک اطلاعاتی که از مخاطبان ایجاد کردید به خوبی دسته بندی نشده باشد پیام ها و مطالبی که برای مخاطبان خاصی آماده شده است به دست تمامی مخاطبان خواهد رسید. کارشناسان آژانس تبلیغاتی معتقدند دسته بندی مناسب باعث افزایش رضایت مخاطبان از برند می شود. در این حالت زمانی که شما قصد معرفی یک محصول جدید را دارید این محصول تنها به افرادی که به آن نیاز دارند ارسال می شود.

تصور کنید شما یک محصول ورزشی جدید تولید کردید و می خواهید آن را به مشتریان معرفی کنید. مسلما معرفی این محصول به تمامی مخاطبان که ممکن است در میان آنها افراد مسن نیز وجود داشته باشد منطقی نیست و علاوه بر این ممکن است باعث ایجاد نارضایتی در افرادی بشود که به این محصول اصلا نیازی ندارند. ولی کارشناسان آژانس تبلیغاتی تاکید می کنند که اگر این محصول تنها به مخاطبان هدف که در دسته بندی های مربوطه وجود دارد ارسال بشود باعث رضایت آنها و تعامل بهتر با برند می شود.

فرایند اینباند

محصولات یا خدمات خود را می توانید از درگاه های ارتباطی مختلفی که با مخاطبین ایجاد کرده اید به آنها معرفی کنید. این درگاه ها می توانند شامل ایمیل، پیامک، شبکه های اجتماعی و یا هر درگاه ارتباطی دیگری باشد.

کارشناسان آژانس تبلیغاتی توصیه می کنند از درگاهی برای ارتباط استفاده کنید که با مخاطبان متناسب باشد و مشتریان تمایل به اطلاع رسانی از آن را داشته باشند.

در صورتی که تمایل به انجام اینباند مارکتینگ با جدیدترین متدهای بین المللی را دارید می توانید با آژانس تبلیغاتی پالس دیزاین تماس حاصل نمایید.

دیدگاه خود را بنویسید