دیجیتال مارکتینگسئوسوشیال مدیا

تعریف جایگاه یابی برای برندها

By 24 ژانویه 2020 No Comments

جایگاه یابی یکی از مفاهیم موثر در برندسازی محسوب می شود. کارشناسان آژانس تبلیغاتی تاکید می کنند که با ظهور عصر دیجیتال، پیشرفت های فراوانی در عرصه ی تبلیغات و برندسازی ایجاد شد. در مقاله ی ” معیارهای برندسازی دیجیتالی “ با معیارهای برندسازی از طریق فضای دیجیتال آشنا شدیم. لوگوی مناسب یکی دیگر از ارکان مهم برندسازی محسوب می شود. در مقاله ی ” اهمیت لوگو برای برند “ به بررسی تاثیر و اهمیت لوگو برای برندها پرداختیم.

برندسازیهمانطور که در مقاله ی ” اینباند مارکتینگ چیست ؟ “ اشاره کردیم، کارشناسان آژانس تبلیغاتی فضای مارکتینگ و برندسازی کنونی را مشتری محور می دانند.

لازمه ی مشتری محوری، وجود روابط عمومی مناسب بین برندها با مشتریان است.

در مقاله ی ” اهمیت روابط عمومی در برندسازی “ با نظرات کارشناسان آژانس تبلیغاتی در مورد روابط عمومی مناسب و تاثیر آن بر برندسازی آشنا شدیم. در این مقاله به بررسی مفهوم جایگاه یابی در فضای کسب و کار می پردازیم.

معنای جایگاه یابی در کسب وکار :

کارشناسان آژانس تبلیغاتی معنای جایگاه یابی را ایجاد تصویری مناسب از برند و محصولات در ذهن مخاطبان هدف و مشتریان می دانند. جایگاه یابی مناسب موجب متمایز شدن برند و محصولات در نزد مشتریان می شود. در مقاله ی ” راهکارهای داشتن یک برند متمایز “ با روش های ایجاد یک برند متمایز آشنا شدیم. جایگاه یابی برای یک برند فرایندی برای ایجاد و مدیریت، تصاویر و تجربه های ذهنی مخاطبان از برند است.

عوامل متعددی در تعیین جایگاه یابی یک کسب و کار دخیل هستند. کارشناسان آژانس تبلیغاتی از نام و لوگوی برند تا بازاریابی و خدمات پس از فروش را در ایجاد جایگاه یابی مناسب برای یک برند موثر می دانند. با ایجاد یک جایگاه مناسب می توانید دید خوبی در نظر مشتریان ایجاد کنید و مشتریان وفادار برای کسب و کار خود پیدا کنید. در مقاله ی ” چگونه مشتریان به برند وفادار می شوند ؟ “ با روش های ایجاد وفاداری در مشتریان آشنا شدیم.

چگونه جایگاه مناسب برای برند ایجاد کنیم ؟

کارشناسان آژانس تبلیغاتی به صاحبان کسب و کارهای مختلف پیشنهاد می کنند که برای کسب جایگاه مناسب در بازار چند فاکتور مهم را مدنظر داشته باشند. در ابتدا باید خدمات یا محصولاتی که ارائه می شود از جذابیت کافی برای مخاطبان هدف برخوردار باشد.

آشنایی با نیازهای مخاطبان هدف و برطرف کردن نیازها در قالب محصولات یا خدمات به شکلی مناسب می تواند نقش موثری در ایجاد جذابیت برای مخاطبان داشته باشد.

به منظور کسب جایگاه مناسب در فضای بازار کارشناسان آژانس تبلیغاتی به صاحبان کسب و کارهای مختلف توصیه می کنند به طور مستمر نقاط ضعف و قدرت محصولات یا خدمات خود را بررسی نمایند. توجه داشته باشید که محصولات شما در مقایسه با رقبا در چه سطح و جایگاهی قرار دارد. درنظر داشته باشید تا طبق سلائق مشتریان محصولات خود را متمایز کنید. با شناخت سلائق مشتریان می توانید محصولات خود را بهینه کنید و مشتریان بیشتری برای کسب و کار خود جذب کنید.

جایگاه یابیکارشناسان آژانس تبلیغاتی به برندها توصیه می کنند برای کسب جایگاه برتر پس از شناخت سلائق مشتریان به نیازهای بازار نیز توجه داشته باشند. شاید تغییراتی که در محصولات یا خدمات خود ایجاد می کنید در سطح بازار مورد مقبولیت نباشد. به همین دلیل کلیه تغییراتی که در محصولات یا خدمات برای بهینه سازی ایجاد می شود باید در راستای بازار هدف صورت بگیرد. تلاش کنید حتی الامکان در مورد جایگاه یابی رقبای خود در نزد مخاطبان هدف، اطلاعات کسب کنید. آشنایی با جایگاه یابی رقبا می تواند به شناخت بیشتر نقاط ضعف و قوت برند منجر بشود.

 

جهت انجام تبلیغات و برندینگ بر اساس مدرن ترین متدهای بین المللی می توانید با آژانس تبلیغاتی پالس دیزاین تماس حاصل نمایید.

 

 

Leave a Reply