عکاسی تبلیغاتیعکاسی محصول

تکنیک هایی برای کاهش لرزش در هنگام عکاسی

By 27 ژانویه 2020 No Comments

حتی لرزش های کوچک در هنگام عکس برداری موجب می شود تصاویر گرفته شده تار و غیر جذاب باشند. در مقاله ی ” عوامل تعیین کننده در جذابیت عکاسی صنعتی “ با عوامل تاثیرگذار بر جذابیت تصاویر در محیط های صنعتی آشنا شدیم. یکی از فاکتورهای مهم در جذابیت تصاویر نورسنجی مناسب است. در مقاله ی ” آشنایی با حالت های مختلف نورسنجی “ با حالت های نورسنجی برای تصاویر آشنا شدیم.

مهارت عکاسیاگر قصد عکاسی صنعتی به روش پانوراما را دارید در مقاله ی ” آموزش اصولی عکاسی پانوراما “ به بررسی اصول عکاسی پانوراما پرداختیم. لازمه ی عکس برداری جذاب و حرفه ای، توجه و شناخت کامل از فضاها و سوژه های مختلف است.

شناخت بهتر فضاها و سوژه ها مستلزم تمرین و تجربه در حوزه های گوناگون است. در مقاله ی ” چهار تمرین برای کسب مهارت در عکاسی صنعتی “ با چهار تمرین ساده و مفید جهت کسب مهارت در عکاسی آشنا شدیم. در این مقاله به بررسی تکنیک هایی جهت کاهش لرزش دوربین می پردازیم.

پرهیز از لرزش :

اگر قصد عکاسی صنعتی را دارید توجه داشته باشید که یکی از موثرترین روش ها برای جلوگیری از لرزش دوربین استفاده از سه پایه می باشد. اگر قصد خرید سه پایه را دارید مدلی را انتخاب کنید که سبک و محکم باشد. در صورتی که سه پایه همراه ندارید برای حفظ تعادل و ثبات دوربین از محیط اطراف کمک بگیرید. می توانید از دیوار یا وسایل مختلف موجود برای نگه داشتن استفاده کنید.

تاثیر لنزهای لرزشگیر :

لنزهای لرزشگیر دارای سنسورهای ژیروسکوپی هستند که محور لرزش را شناسایی می کنند. در عکاسی صنعتی توجه داشته باشید که این لنزهای لرزشگیر پس از شناسایی محورهای لرزش با تنظیم عناصر داخلی تا حدودی از لرزش جلوگیری می کنند.

کاهش لرزش دوربیناهمیت لنزها :

در عکاسی صنعتی به این نکته توجه داشته باشید که تثبیت لنزهای کوتاه از لنزهای بلند ساده تر است. لنزهای بزرگ فاصله کانونی بیشتر دارند و بزرگنمایی بیشتری انجام می دهند.

در این وضعیت یک لرزش کوچک با بزرگی بیشتری در تصویر نمایان می شود. به عنوان یک قانون کلی در عکس برداری سرعت شاتر را متناسب با فاصله ی کانونی موثر لنز تنظیم کنید.

به عنوان مثال اگر از یک لنز 50 میلیمتری استفاده می کنید سرعت شاتر دوربین نباید کمتر از 1/50 انتخاب بشود. فاصله ی کانونی موثر از ضرب فاصله کانونی در فاکتور برش لنز است. فاکتور برش  برای دوربین های Canon برابر با 1.6 و برای دوربین های Nikon برابر با 1.5 است.

 

چنانچه قصد عکاسی صنعتی برای معرفی بهتر برند خودتان در تبلیغات را دارید می توانید به منظور عکاسی با مجهزترین دوربین ها با آژانس تبلیغاتی پالس دیزاین تماس حاصل نمایید.

Leave a Reply