عکاسی تبلیغاتیعکاسی محصول

روش های جلوگیری از مات شدن تصاویر

لازمه ی جذابیت هر تصویری واضح بودن نمایش سوژه و عناصر مختلف در تصویر است. به منظور آشنایی با عوامل جذابیت تصاویر مقاله ی ” عوامل تعیین کننده در جذابیت عکاسی صنعتی “ را مطالعه نمایید. بعضی از اشتباهات رایجی که در هنگام عکس برداری ممکن است وجود داشته باشند نیز موجب مات شدن تصاویر می شود. در مقاله ی ” سه اشتباه رایج در عکاسی صنعتی “ با اشتباهات رایج در هنگام عکس برداری از فضاهای صنعتی آشنا شدیم.

مهارت عکاسیتصاویر واضح به نوعی ملاک حرفه ای بودن تصاویر محسوب می شوند. در مقاله ی ” سه روش ساده برای عکاسی حرفه ای “ با روش های ساده و مفیدی جهت عکس برداری حرفه ای از محیط های گوناگون آشنا شدیم.

انجام تمرین های مختلف در حرفه ای شدن عکاسان بسیار موثر است. در مقاله ی ” چهار تمرین برای کسب مهارت در عکاسی صنعتی “ با تمریناتی جهت کسب مهارت های لازم برای عکس برداری حرفه ای آشنا شدیم. در این مقاله به بررسی روش های جهت پیشگیری از مات شدن تصاویر می پردازیم.

سرعت بالای شاتر :

در مقاله ی ” آشنایی با مهم ترین ویژگی های دوربین عکاسی “ با مفهوم سرعت شاتر بیشتر آشنا شدیم. سرعت شاتر دوربین مدت زمان باز بودن شاتر برای گرفتن عکس است. سرعت شاتر یکی از عوامل تاثیرگذار در میزان نور تصویر به شمار می رود. اگر در فرایند عکاسی صنعتی تصمیم به عکس برداری از سوژه های متحرک را دارید سرعت شاتر را افزایش بدهید تا عکس ها تار گرفته نشود.

دیافراگم باز :

نور از طریق دیافراگم به فضای داخلی دوربین منتقل می شود. در صورتی که قصد عکاسی صنعتی را دارید توجه داشته باشید که دیافراگم باز نسبت به دیافراگم بسته سرعت شاتر بیشتری را در اختیار عکاس قرار می دهد. البته دیافراگم های باز عمق میدان را کاهش می دهند ولی موجب کاهش لرزش دوربین و مات شدن تصاویر می شوند. دیافراگم علاوه بر عمق میدان میزان نور را نیز در تصویر کنترل می کند.

ایزوی بالا :

در فرایند عکاسی صنعتی اگر قصد ندارید از دیافراگم بازتری استفاده کنید مقدار ایزو را افزایش بدهید. در صورتی که ایزو را بر روی مقدار 800 یا 1600 قرار بدهید ممکن است مقداری از کیفیت تصاویر کاسته بشود.

به همین دلیل بهتر است مقدار ایزو در اندازه ای تنظیم شود که در کنار واضح بودن تصویر، کیفیت تصاویر نیز کاهش نیابد.

استفاده از تنظیم لرزشگیری :

همانطور که در مقاله ی ” تکنیک هایی برای کاهش لرزش در هنگام عکاسی “ اشاره شد بسیاری از لنزها دارای ویژگی لرزشگیری هستند که تا حدودی از لرزش دوربین و مات شدن تصاویر جلوگیری می کنند. در هنگام عکاسی صنعتی تصاویر متعددی از سوژه بگیرید. احتمال دارد در زمانی که دکمه ی شاتر را فشار می دهید، دوربین مقداری لرزش داشته باشد و بنابراین تصویر اول مقداری محو باشد. در صورتی که عکس های بیشتری بگیرید معمولا تصاویر واضح و باکیفیتی حاصل می شود.

تصاویر واضحاستفاده از سه پایه :

به منظور جلوگیری از مات شدن تصاویر در عکاسی صنعتی از سه پایه استفاده کنید. از سه پایه های سبک و محکم برای عکس برداری از سوژه ها استفاده کنید. با استفاده از سه پایه می توانید لرزش دوربین را کاملا کنترل کنید. در صورتی که سه پایه همراه ندارید دیوار یا مکان مناسبی را برای تکیه دادن انتخاب کنید. تکیه دادن در هنگام عکاسی می تواند به طرز قابل توجهی از لرزش دوربین جلوگیری کند. نشستن بر روی زمین نیز مخصوصا در مواقعی که از لنزهای بزرگ و سنگین استفاده می کنید در کاهش لرزش دوربین موثر است.

 

اگر قصد عکاسی صنعتی برای معرفی بهتر برند خودتان در تبلیغات را دارید می توانید به منظور تهیه عکس های باکیفیت و واضح با آژانس تبلیغاتی پالس دیزاین تماس حاصل نمایید.

 

Leave a Reply