عکاسی تبلیغاتیعکاسی محصول

سه اشتباه رایج در عکاسی صنعتی

By 18 دسامبر 2019 No Comments

انجام اشتباهات ساده می تواند تاثیرات منفی بر جذابیت تصاویر گرفته شده داشته باشد. در مقاله ی ” عوامل تعیین کننده در جذابیت عکاسی صنعتی “ با عوامل تاثیرگذار بر جذابیت تصاویر بیشتر آشنا شدیم. با توجه به شروع فصل زمستان اگر قصد عکس برداری از محصولات صنعتی در برف را دارید مقاله ی ” اصول عکاسی صنعتی در برف “ را مطالعه نمایید.

فوکوس دوربینیکی از عوامل تاثیرگذار بر جذابیت تصاویر فوکوس مناسب دوربین است. جهت آشنایی بیشتر با تکنیک های مختلف فوکوس دوربین مقاله ی ” تکنیک های فوکوس در عکاسی صنعتی “ را مطالعه نمایید. در صورتی که قصد خرید دوربین عکاسی را دارید جهت آشنایی با ویژگی های مهم یک دوربین مقاله ی ” آشنایی با مهم ترین ویژگی های دوربین عکاسی “ را مطالعه نمایید. در این مقاله به بررسی سه اشتباه رایج در هنگام عکس برداری از محصولات صنعتی می پردازیم.

ایزوی پایین :

یکی از اشتباهات رایج در حوزه های گوناگون تنظیم پایین ایزو برای دوربین است. با افزایش مقدار ایزو، میزان حساسیت به نور بیشتر می شود که در فضاهای تاریک تصاویر بهتری گرفته می شود. به هر میزانی که ایزو بیشتر می شود، سنسور تصویر قوی تر خواهد شد و نویزهای دیجیتال در عکس بیشتر می شود. نویز دیجیتال زمانی ایجاد می شود که نوری از سوژه دریافت نمی شود. امروزه نرم افزارهای مدرن به خوبی تاثیرات نامناسب نویزها را برطرف می کند و نباید نگرانی زیادی در مورد ایزوی بالا وجود داشته باشد.

ویرایش بیش از حد :

در تمامی حوزه های عکاسی از جمله عکاسی صنعتی از ویرایش بیش از اندازه خودداری کنید. ویرایش تمامی عناصر می تواند موجب غیرطبیعی به نظر رسیدن تصویر بشود. افزایش غلظت رنگ ها یکی از شایع ترین دلایلی است که موجب غیرطبیعی به نظر رسیدن تصاویر می شود.

جذابیت عکسوسواس بر روی پیکسل های تصویر :

یکی از وسواس های رایج در عکاسی صنعتی می تواند وسواس بیش از اندازه بر روی پیکسل ها باشد. برای غلبه بر این وسواس یک پرینت آزمایشی از تصویر بگیرید. پس از مشاهده ی کیفیت بالای عکس نگرانی بی جهت در مورد پیکسل ها برطرف می شود. هیچ نیازی به بررسی تمامی پیکسل های تصویر وجود ندارد. برای اینکه با این وسواس در پیکسل ها مواجه نشوید از بزرگ نمایی بیش از اندازه تصویر خودداری کنید.

 

چنانچه قصد عکاسی صنعتی برای معرفی بهتر برند خودتان در تبلیغات را دارید می توانید به منظور عکاسی با مجهزترین دوربین ها با آژانس تبلیغاتی پالس دیزاین تماس حاصل نمایید.

Leave a Reply