عکاسی تبلیغاتیعکاسی محصول

سه نکته مهم برای تمام شاخه های عکاسی

با رعایت نکات ساده در کنار تمرین های مناسب می توانید عکس های حرفه ای و جذاب از سوژه های مختلف تهیه کنید. در مقاله ی ” چهار تمرین برای کسب مهارت در عکاسی صنعتی “ با تمرین هایی که موجب کسب مهارت بیشتر در عکاسی می شوند آشنا شدیم. در کنار این تمرین ها توجه به اشتباهاتی که موجب کاهش کیفیت تصاویر می شود به جذابیت بیشتر عکس کمک خواهد کرد. در مقاله ی ” سه اشتباه رایج در عکاسی صنعتی “ با این اشتباهات رایج بیشتر آشنا شدیم.

یکی از عواملی که موجب کاهش کیفیت تصاویر می شود لرزش دوربین در هنگام عکس برداری از سوژه ها می باشد. در مقاله ی ” تکنیک هایی برای کاهش لرزش در هنگام عکاسی “ با تکنیک هایی جهت جلوگیری از لرزش دوربین آشنا شدیم. مات شدن تصاویر نیز یکی از عوامل کاهش کیفیت عکس در عکاسی صنعتی می تواند باشد که حتی ممکن است استفاده از عکس ها را در تبلیغات غیرممکن سازد. در مقاله ی ” روش های جلوگیری از مات شدن تصاویر “ با دلایل مات شدن تصاویر آشنا شدیم. در این مقاله به بررسی سه نکته مهم در جذابیت تصاویر می پردازیم.

بررسی جزئیات :

پیش از شروع عکاسی صنعتی جزئیات تصویر را کاملا بررسی کنید. در صورتی که فکر می کنید تغییر چیدمان عناصر موجود به بهبود فضای عکاسی کمک می کند، تغییر چیدمان عناصر را مدنظر داشته باشید. پیش از عکس برداری به لبه های کادر توجه داشته باشید. اطمینان داشته باشید که تمام عناصر موردنظر در کادر شما قرار گرفته باشد.

نور مناسب فراموش نشود :

نورپردازی مناسب یکی از عوامل مهم در جذابیت عکاسی صنعتی محسوب می شود. در مقاله ی ” مشکلات رایج تنظیم نور در عکاسی محصول “ در مورد مشکلات رایجی که در مورد تنظیم نور وجود دارد صحبت کردیم. البته به این نکته توجه داشته باشید که نور مناسب به سوژه و فضای عکاسی بستگی دارد. به عنوان مثال برای عکاسی منظره، نور قدرتمند معمولا مناسب است که موجب زنده تر به نظر رسیدن تصویر می شود.

مهارت عکاسیتنظیم فاصله مناسب :

پیش از شروع عکاسی صنعتی فاصله مناسب خود را با سوژه تنظیم کنید. اگر فاصله زیادی با دوربین داشته باشید فضای خالی زیادی در کادر عکس ایجاد می شود. در تمامی شاخه های عکاسی لازمه ی جذابیت تصویر، پر شدن کادر است تا تمامی عناصر موجود در کادر با اهمیت دیده بشوند. عناصر استفاده شده در پس زمینه ی تصویر می توانند نواحی خالی را پوشش بدهند و توجه مخاطب را بر سوژه افزایش بدهند.

 

اگر قصد عکاسی صنعتی برای معرفی بهتر برند خودتان در تبلیغات را دارید می توانید به منظور تهیه عکس های باکیفیت و جذاب با آژانس تبلیغاتی پالس دیزاین تماس حاصل نمایید.

Leave a Reply