عکاسی تبلیغاتیعکاسی محصول

عمق میدان در عکاسی صنعتی

عمق میدان یکی از اصول مهم در تمامی شاخه های عکاسی محسوب می شود. همانطور که در مقاله ی ” آشنایی با مهم ترین ویژگی های دوربین عکاسی “ صحبت کردیم عمق میدان کم حالتی است که فقط سوژه واضح نمایش داده می شود و سایر عناصر تار و محو در تصویر دیده می شوند. انتخاب میزان عمق تصویر با توجه به شرایط و محیط عکاسی انتخاب می شود تا بر جذابیت تصاویر تاثیرگذار باشد. در مقاله ی ” عوامل تعیین کننده در جذابیت عکاسی صنعتی “ در مورد عوامل تاثیرگذار بر جذابیت تصاویر صحبت کردیم.

رنگ عکسیکی از عوامل مهم در جذابیت تصاویر در تمامی شاخه های هنر عکاسی انتخاب مناسب رنگ ها است. در مقاله ی ” اهمیت رنگ در عکاسی صنعتی “ به بررسی اهمیت رنگ ها در تصاویر پرداختیم.

بعضی از عادت های اشتباه در هنگام عکس گرفتن موجب می شود که تصاویر گرفته شده از کیفیت و جذابیت لازم برخوردار نباشند.

در مقاله ی ” عادت های اشتباه در هنگام عکاسی صنعتی “ با این اشتباهات رایج بیشتر آشنا شدیم. در این مقاله با مفهوم عمق میدان بیشتر آشنا می شویم.

با استفاده از دوربین های دیجیتالی می توانید عمق میدان را تعیین کنید. با استفاده از سه روش رایج می توانید عمق میدان را در تصاویر تعیین کنید که در ادامه با این سه روش آشنا می شویم.

تنظیم دریچه دیافراگم :

اندازه دریچه دیافراگم بر حسب ضریب f تعیین می شود. به هر اندازه ای که ضریب f بیشتر باشد دریچه دیافراگم کوچکتر خواهد بود و عمق میدان بزرگتر خواهد شد. به عنوان مثال f/22 عمق میدان بسیار بیشتری نسبت به f/2 خواهد داشت.

تغییر مسافت فوکوس :

در فرایند عکاسی صنعتی به این نکته توجه داشته باشید که به هر میزان به سوژه نزدیکتر باشید عمق میدان کمتری بدست می آید. در هنگام فوکوس نباید دوربین حرکت داشته باشد. به منظور ثابت نگه داشتن دوربین می توانید از سه پایه استفاده کنید.

عمق میدانتغییر فاصله کانونی :

در فرایند عکاسی صنعتی این نکته را مدنظر داشته باشید که اگر فاصله کانونی کم باشد زاویه ی دید و در نتیجه عمق میدان بیشتری خواهید داشت. البته توجه داشته باشید که فاصله کانونی کوتاه توانایی زوم کردن را کاهش می دهد. در صورتی که فاصله کانونی بیشتری تعیین کنید زاویه ی دید و عمق میدان کاهش پیدا می کند ولی قدرت زوم کردن افزایش خواهد یافت. تنظیم فاصله کانونی با توجه به شرایط و نوع تصاویر موردنیاز توسط عکاس تنظیم می شود.

 

چنانچه قصد عکاسی صنعتی برای معرفی بهتر برند خودتان در تبلیغات را دارید می توانید به منظور عکاسی با مجهزترین دوربین ها با آژانس تبلیغاتی پالس دیزاین تماس حاصل نمایید.

Leave a Reply