عکاسی تبلیغاتیعکاسی محصول

عکاسی از محصولات چرمی

نویسنده ۱۳ خرداد ۱۳۹۸ بدون دیدگاه

امروزه برندهای داخلی متنوعی در زمینه تولید و توزیع محصولات چرمی در کشور وجود دارند که با توجه به تنوع و کیفیت مناسب این محصولات چرمی مورد استقبال افراد جامعه نیز قرار گرفته است. همانطور که در مقاله ی ” برندسازی با استفاده از عکاسی محصول “ اشاره کردیم در هنگام عکس برداری از یک کالا باید به طور کامل ویژگی ها و ابعاد کالای تبلیغاتی را به مشتریان معرفی کنیم. اگر قصد عکس برداری از محصولاتی با ابعاد کوچک یا بزرگ را دارید در مقالات ” عکاسی محصول کوچک “ و ” عکاسی محصول بزرگ “ در مورد نحوه عکس برداری از محصولات کوچک یا بزرگ صحبت کردیم.

ابعاد محصول

در مقاله ی ” نقش عکس تبلیغاتی در صنعت پوشاک “ به این نکته اشاره کردیم که طراحی فضای عکاسی و نحوه عکس برداری از پوشاک باید با توجه به جنس و ویژگی های یک پوشاک تعیین گردد. در محصولاتی همانند لباس ها یا محصولات چرمی که تنوع رنگی در کالاهای تبلیغاتی وجود دارد باید با توجه به هر رنگی از محصولات، نحوه عکس برداری از آن محصول انتخاب بشود.

در مقاله ی ” انتخاب رنگ مناسب برای عکاسی محصول “ در مورد اهمیت رنگ ها در عکس برداری از محصولات صحبت کردیم. در این مقاله نحوه ی صحیح عکاسی از محصولات چرمی را بررسی می کنیم.

نورپردازی :

محصولات چرمی خاصیت جذب نور دارند. به همین دلیل نورپردازی و کنترل نور در محصولاتی که از متریال چرم ساخته شده اند نیاز به دقت فراوانی دارد. نورپردازی و کنترل انعکاس نور در محصولاتی که براق باشند از حساسیت بیشتری برخوردار است. پیش از این در مقاله ی ” نحوه عکاسی از محصولات فلزی یا براق “ در مورد اصول عکاسی از کالاهای تبلیغاتی که براق هستند صحبت کردیم.

نمایش جزئیات کالا :

به طورکلی در فرایند عکاسی محصول به دلیل عدم امکان رویت محصولات توسط مشتری نمایش کامل جزئیات اهمیت بسیاری دارد. مشتری امکان برداشتن و لمس کالا را ندارد. پس باید به گونه ای کامل محصولات چرمی را به کامل ترین شکل به مشتری نمایش دهید تا کوچکترین سوالی در ذهن مشتری در مورد ویژگی های محصولات وجود نداشته باشد. اگر جنس و ویژگی های کالا برای مشتری به طور کامل مشخص نشده باشد احتمال بسیار کمی برای انتخاب محصول موردنظر وجود دارد. البته به دلیل بازتاب نور از سطوح چرمی نمایش جزئیات مشکل است ولی با نورپردازی های متفاوت تلاش کنید محصولات را با نمایش کامل جزئیات به مشتریان ارائه کنید.

فضای طراحی

دوربین و فضای طراحی :

در فرایند عکاسی محصول چرمی می توانید از هر مدل دوربینی برای عکس برداری از محصولات چرم استفاده کنید. پیش از این در مقاله ی ” عکاسی محصول با دوربین های معمولی “ با نحوه عکس برداری توسط دوربین های معمولی آشنا شدیم. می توانید از منبع نور طبیعی نیز برای عکاسی استفاده کنید. اگر احساس می کنید که شدت نور طبیعی بیش از اندازه است می توانید از یک پوشش برای کنترل نور طبیعی استفاده کنید. نور را از زوایای متعدد به محصولات چرمی بتابانید تا زاویه و نور مناسب را بدست آورید.

به این نکته در حین عکاسی محصول توجه داشته باشید که باید مدل محصولات و نوع دوخت آنها برای مشتریان کاملا قابل تشخیص باشد. عکس متعددی از محصولات را در زوایای مختلف به مشتریان نمایش بدهید. با استفاده از بازتاب مناسب نور ساختار چرمی محصولات را در تصاویر نشان بدهید. عکس های تبلیغاتی باید از تمامی جهات محصولات گرفته باشد تا مشتریان به طور کامل از ابعاد و ظاهر محصولات در جهت های مختلف آگاهی داشته باشند.

 

 

چنانچه قصد عکاسی محصول برای معرفی بهتر کالای خود در تبلیغات را دارید می توانید به منظور عکاسی با مجهزترین دوربین ها با آژانس تبلیغاتی پالس دیزاین تماس حاصل نمایید.

دیدگاه خود را بنویسید