عکاسی تبلیغاتیعکاسی محصول

نکاتی برای ترکیب بندی عکاسی محصول

نویسنده 12 جولای 2019 بدون دیدگاه

ترکیب بندی مناسب باعث جذابیت بیشتر تصویر تبلیغاتی می شود. به همین دلیل عکاسان حرفه ای در انتخاب عناصر برای ترکیب بندی جذاب مهارت فراوانی دارند. همانطور که در مقاله ی ” روش های جلب توجه مشتری به عکس های محصولات “ اشاره کردیم ترکیب بندی باید به گونه ای انجام شود که توجه مخاطبان از سوژه اصلی منحرف نشود. یکی از اشتباهات رایجی که در عکاسی تبلیغاتی وجود دارد استفاده از پس زمینه های شلوغ و پیچیده است. در مقاله ی ” اشتباهات رایج در عکاسی محصول “ در مورد اشتباهات رایجی که در عکس برداری از محصولات وجود دارد صحبت کردیم.

ابعاد محصولات

یکی دیگر از فاکتورهای جذابیت تصاویر نورپردازی است که در مقاله ی ” اصول نورپردازی در عکاسی محصول “ با اصول نورپردازی در عکس های تبلیغاتی آشنا شدیم. البته باید به این نکته توجه داشت که اصولی که برای جذابیت تصاویر تبلیغاتی ارائه می شود با جنس و ابعاد محصول ارتباط مستقیم دارد.

مسلما نورپردازی و ترکیب بندی یک کالای بزرگ با یک کالای کوچک و ظریف تفاوت فراوانی دارد. در مقالات ” عکاسی محصول کوچک “ و ” عکاسی محصول بزرگ “ با نحوه ی عکاسی از محصولاتی با ابعاد کوچک و بزرگ آشنا شدیم. در این مقاله به بررسی قواعد ترکیب بندی در عکس های تبلیغاتی می پردازیم.

نمایش مناسب سوژه در تصویر :

در عکس برداری از محصولات به این نکته توجه داشته باشید که سوژه که همان کالای تبلیغاتی است باید به نحوی در تصویر قرار داده شود که در کوتاهترین زمان نظر مخاطبان به سمت سوژه جلب بشود. در این قسمت با استفاده از روش های خلاقانه و استفاده از سایه روشن می توانید جلب توجه مخاطب را به سمت سوژه جلب کنید. بهتر است از پس زمینه های روشن و ساده در تصویر استفاده کنید تا توجه مخاطبان به پس زمینه تصویر جلب نشود.

ترکیب بندی عکس

وجود تعادل در تصاویر :

در فرایند عکاسی محصول زمانی که از تعادل صحبت می شود منظور استفاده از عناصر مختلف به گونه ای است که تصویر جذابی برای مخاطبان آماده شود. بدین منظور باید پیش از عکس برداری از محصولات مکان مناسب دوربین را تعیین کنید.

به عنوان مثال اگر قصد عکاسی از محصولات کوچک و ظریفی همانند جواهرات را دارید باید دوربین در مکانی قرار بگیرد که ویژگی ها و ظرافت های موجود در جواهرات کاملا در تصویر مشخص باشد.

ولی در مورد عکس برداری از محصولات بزرگ همانند مبلمان قرار گرفتن مبل ها در یک محیط خانگی و تزئین محیط با میز پذیرایی و فرش های زیبا می تواند موجب جذابیت تصویر بشود.

پس زمینه تار باشد :

همانطور که قبلا اشاره کردیم پس زمینه در فرایند عکاسی محصول باید ساده باشد تا جلب توجه مخاطبان از کالای تبلیغاتی برداشته نشود. یکی از راهکارها برای جلب توجه بیشتر مخاطب به سوژه می تواند تار کردن پس زمینه تصویر باشد. در این حالت کالای تبلیغاتی در میان سایر عناصر به نوعی ایزوله می شود و جذابیت خاصی در عکس ایجاد می شود. پس زمینه تار مخصوصا اگر قصد عکاسی در فضای باز را دارید می تواند یک گزینه مناسب محسوب شود. در مقاله ی ” نکاتی برای عکاسی محصول در فضای باز “ با راهکارهایی برای عکس برداری از محصولات در فضای باز آشنا شدیم.

جزئیات محصولات

توجه به جزئیات :

تصاویر تبلیغاتی از محصولات باید به نحوی باشند که مشتریان با تمامی ویژگی کالای موردنظر آشنایی پیدا کنند. اگر جزئیات کالای تبلیغاتی کاملا برای مخاطبان مشخص نباشد تمایلی برای خرید نیز برای مخاطبان ایجاد نخواهد شد. جزئیاتی از محصولات را که برای مشتریان می تواند جالب توجه باشد با استفاده از نورپردازی و زاویه مناسب عکاسی به آنها نمایش بدهید. زمانی که بر روی جزئیات محصولات با استفاده از نورپردازی تاکید می کنید توجه مخاطب به این ویژگی ها بیش از پیش جلب خواهد شد.

چنانچه قصد عکاسی محصول برای معرفی بهتر کالای خود در تبلیغات را دارید می توانید به منظور عکاسی با مجهزترین دوربین ها با آژانس تبلیغاتی پالس دیزاین تماس حاصل نمایید.

دیدگاه خود را بنویسید