عکاسی تبلیغاتیعکاسی محصول

نکاتی برای عکاسی محصول در فضای باز

[vc_row type=”in_container” full_screen_row_position=”middle” scene_position=”center” text_color=”dark” text_align=”left” overlay_strength=”0.3″][vc_column column_padding=”no-extra-padding” column_padding_position=”all” background_color_opacity=”1″ background_hover_color_opacity=”1″ column_shadow=”none” width=”1/1″ tablet_text_alignment=”default” phone_text_alignment=”default” column_border_width=”none” column_border_style=”solid”][vc_column_text]بسیاری از عکاسان فضای باز را به دلیل عدم محدودیت فضای آتلیه فضای مناسبی برای عکس برداری از محصولات می دانند. در فضای باز امکان تهیه عکس هایی با خلاقیت و ایده های بیشتر وجود دارد. در طراحی فضای باز باید نورپردازی کاملا تحت کنترل عکاس باشد. در مقاله ی ” اصول نورپردازی در عکاسی محصول “ در مورد اصول کلی نورپردازی صحبت کردیم.[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row][vc_row type=”in_container” full_screen_row_position=”middle” scene_position=”center” text_color=”dark” text_align=”left” overlay_strength=”0.3″][vc_column column_padding=”no-extra-padding” column_padding_position=”all” background_color_opacity=”1″ background_hover_color_opacity=”1″ column_shadow=”none” width=”1/2″ tablet_text_alignment=”default” phone_text_alignment=”default” column_border_width=”none” column_border_style=”solid”]
ابعاد محصولات
[/vc_column][vc_column column_padding=”no-extra-padding” column_padding_position=”all” background_color_opacity=”1″ background_hover_color_opacity=”1″ column_shadow=”none” width=”1/2″ tablet_text_alignment=”default” phone_text_alignment=”default” column_border_width=”none” column_border_style=”solid”][vc_column_text]زمانی که قصد عکس برداری از محصولات در فضای باز را دارید، در طراحی فضاها ابعاد و جنس کالای تبلیغاتی موردنظر اهمیت فراوانی دارد. مسلما نحوه ی عکس برداری از یک کالای ظریف و کوچک با یک کالای تبلیغاتی بزرگ یکسان نیست.

در مقالات ” عکاسی محصول کوچک “ و ” عکاسی محصول بزرگ “ در مورد نحوه عکس برداری از محصولاتی با ابعاد کوچک و بزرگ صحبت کردیم. در این مقاله نحوه عکس برداری از محصولات در فضای باز را بررسی می کنیم.[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row][vc_row type=”in_container” full_screen_row_position=”middle” scene_position=”center” text_color=”dark” text_align=”left” overlay_strength=”0.3″][vc_column column_padding=”no-extra-padding” column_padding_position=”all” background_color_opacity=”1″ background_hover_color_opacity=”1″ column_shadow=”none” width=”1/1″ tablet_text_alignment=”default” phone_text_alignment=”default” column_border_width=”none” column_border_style=”solid”][vc_column_text]

ظهر برای عکاسی مناسب نیست :

در حوالی ظهر آفتاب در بالاترین حالت خود قرار دارد و آفتاب به طور مستقیم بر عکاس و محصولات تابیده می شود. ساعت های طلایی برای عکس گرفتن از محصولات یک ساعت بعد از طلوع آفتاب یا یک ساعت قبل از غروب آفتاب هستند. ساعت های طلایی برای عکاسی بسیار مناسب هستند. در این حالت جهت تابش نور خورشید متمایل است و سایه های زیباتری بر روی سوژه ها ایجاد می شود.

محصولات زیر تابش آفتاب نباشند :

به طور کلی در فرایند عکاسی محصول سوژه ها نباید تحت تابش مستقیم نور خورشید قرار داشته باشند. بهتر است محصولات پشت به آفتاب قرار گرفته باشند. البته در این حالت باید به تفاوت نور پس زمینه با محصولات توجه داشته باشید. یکی از ایده های خلاقانه در عکس برداری می تواند استفاده از سایه های درختان یا سایه های اجسام بزرگ باشد.[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row][vc_row type=”in_container” full_screen_row_position=”middle” scene_position=”center” text_color=”dark” text_align=”left” overlay_strength=”0.3″][vc_column column_padding=”no-extra-padding” column_padding_position=”all” background_color_opacity=”1″ background_hover_color_opacity=”1″ column_shadow=”none” width=”1/2″ tablet_text_alignment=”default” phone_text_alignment=”default” column_border_width=”none” column_border_style=”solid”]

عکاسی فضای باز
[/vc_column][vc_column column_padding=”no-extra-padding” column_padding_position=”all” background_color_opacity=”1″ background_hover_color_opacity=”1″ column_shadow=”none” width=”1/2″ tablet_text_alignment=”default” phone_text_alignment=”default” column_border_width=”none” column_border_style=”solid”][vc_column_text]

استفاده از پس زمینه ساده :

استفاده از پس زمینه های ساده و غیرشلوغ یک قاعده اصلی در عکاسی محصول است. پس زمینه ی ساده باعث می شود مخاطبان توجه بیشتری به محصولات داشته باشند. در عکاسی فضای باز استفاده از پس زمینه های تیره و ساده ترکیب نوری زیبایی برای تصاویر ایجاد خواهد کرد. در این حالت کالای تبلیغاتی با استفاده از نور طبیعی از پس زمینه تصویر جدا می شود و این تفکیک باعث جلب توجه بیشتر مخاطبان به محصولات می شود.[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row][vc_row type=”in_container” full_screen_row_position=”middle” scene_position=”center” text_color=”dark” text_align=”left” overlay_strength=”0.3″][vc_column column_padding=”no-extra-padding” column_padding_position=”all” background_color_opacity=”1″ background_hover_color_opacity=”1″ column_shadow=”none” width=”1/1″ tablet_text_alignment=”default” phone_text_alignment=”default” column_border_width=”none” column_border_style=”solid”][vc_column_text]چنانچه قصد عکاسی محصول برای معرفی بهتر کالای خود در تبلیغات را دارید می توانید به منظور عکاسی با مجهزترین دوربین ها با آژانس تبلیغاتی پالس دیزاین تماس حاصل نمایید.[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row]

Leave a Reply