دیجیتال مارکتینگسوشیال مدیا

نکاتی جهت بهبود روابط عمومی در بازاریابی

روابط عمومی یکی از قدرتمندترین روش هایی است که می ‌تواند به فروش پرشتاب محصولات و خدمات شما کمک کند. کارشناسان آژانس تبلیغاتی به پیوند و ارتباط قوی میان روابط عمومی مناسب و افزایش فروش سازمان تاکید می کنند. در این مقاله با روش های ساده و مفیدی به منظور بهبود روابط عمومی و در نتیجه افزایش فروش سازمان آشنا می شویم.

جلب توجه مشتریجلب توجه مشتری :

کارشناسان آژانس تبلیغاتی معتقدند تفاوت بزرگ بین روابط عمومی و تبلیغات این است که حوزه ی روابط ‌عمومی به تلاش بیش ‌تری نسبت به تبلیغات نیاز دارد، به همین دلیل معمولا کارشناسان از روابط عمومی به عنوان “رسانه‌‌‌ خودی” هر سازمان نام می ‌برند.

اگر زمان، دانش و تلاش لازم را داشته باشید، با روابط ‌عمومی مناسب می ‌توانید در رقابت با شرکت ‌های بزرگی که میلیون‌ها تومان صرف تبلیغات‌ خود می‌کنند رقابت داشته باشید.

ایجاد علاقه در مشتری :

روابط عمومی مناسب لازم است در مخاطب ایجاد علاقه نماید. کارشناسان آژانس تبلیغاتی یادآور می شوند که مشتریان در تمام طول شبانه روز با پیام‌ های بازاریابی مختلف بمباران خبری می ‌شوند. به همین دلیل بسیاری از این تبلیغات توسط مخاطبان نادیده گرفته می ‌شوند. بنابراین موفقیت شما در وهله‌ ی اول به این بستگی دارد که چگونه پیام خود را برای‌ مخاطبان جالب جلوه دهید. به طور خلاصه در این مرحله محصول‌ را نفروشید، بلکه داستان محصول را بفروشید.

متقاعد ساختن مشتریانمتقاعد ساختن مشتریان :

کارشناسان آژانس تبلیغاتی معتقدند ترکیب قدرت بازاریابی محتوایی با روابط عمومی راهکار مناسبی برای رسیدن به جلب توجه و انجام اقدامی از جانب مشتریان است. بدین منظور بهتر است بر مزایای محصول تمرکز کنید.

صرف زمان بیش از حد بر روی ویژگی‌های محصولات اشتباه رایجی در بازاریابی است. برای مردم مهم این است که محصول ارائه شده چه مزایایی برای‌ آنها دارد.

کسب اعتبار درنظر مشتریان :

بگذارید دو وبسایت فرضی را بایکدیگر مقایسه کنیم. وبسایت اول یک ردیف آیکون از پوشش رسانه ای مانند اینستاگرام و آپارات را دارد، اما وبسایت دوم هیچ آیکونی از پوشش های  رسانه ‌ای ندارد. کارشناسان آژانس تبلیغاتی تاکید می کنند که روابط عمومی روش قدرتمندی برای بالا بردن اعتبار شما درنظر مشتریان‌ است. زمانی که این اعتبار را کسب می کنید، بسیار سخت است که رقبای‌ شما بتوانند بر شما غلبه نمایند.

محتوای مناسب :

کارشناسان آژانس تبلیغاتی یادآور می شوند زمانی که بودجه تبلیغاتی سازمان تمام می ‌شود، نمایش تبلیغات آنلاین پولی هم متوقف می‌شود، اما یک مقاله‌ ی خبری در یک نشریه‌ ی معتبر مدت ‌های طولانی باقی خواهد ماند. زمانی که مشتری نام برند شما را جستجو می ‌کند یک مقاله‌ ی مناسب و مفید می‌تواند مسیر طولانی آگاهی از سازمان را برای مشتری کوتاه سازد. حتی زمانی که شرکت دیگر فعالیت تبلیغاتی نداشته باشد، باز هم آن مقاله در وبسایت وجود دارد.

بازاریابیهویت اصلی برند را معرفی کنید :

با توجه به پیشرفت بسیار سریع تکنولوژی و گسترش روزافزون استفاده از شبکه ‌های اجتماعی، هر فردی می تواند نظرات خود را در مورد محصولات و خدمات سازمان به راحتی بیان نماید. کارشناسان آژانس تبلیغاتی یادآور می شوند که در این وضعیت دیگر برندهای مختلف مانند زمان های قدیم آرامش نخواهند داشت و به طور مداوم تحت نظارت دقیق کاربران قرار دارند. به همین دلیل یک مشتری ناراضی می ‌تواند به سادگی با قرار دادن یک کلیپ ساده در آپارات، مردم را متوجه نقاط ضعف برند موردنظر سازد.

امیدواریم که مطالب فوق برای شما مفید واقع شود،همچنین در آژانس تبلیغاتی پالس دیزاین می توانید مطالب دیگر ما که شامل: نحوه کسب و کار سنتی در دیجیتال مارکتینگ چگونه باشد، راهکارهای کلیدی برای موفقیت در فروش، اشتباهات رایج در برندسازی شخصی ، راهکارهای موفقیت در کسب و کار آنلاین چیست ؟ و آشنایی با مدل بازاریابی SOSTAC … می باشد را مطالعه نمایید.

Leave a Reply