عکاسی تبلیغاتیعکاسی محصول

چگونه در عکاسی محصول تصاویری با وضوح بالا داشته باشیم ؟

نویسنده ۳۰ خرداد ۱۳۹۸ بدون دیدگاه

در هنر عکاسی همیشه تهیه عکس های باکیفیت و وضوح بالا اهمیت بسیاری دارد و در مورد عکس های تبلیغاتی که باید جزئیات محصولات به شکل دقیقی برای مشتریان نمایش داده شود کیفیت تصاویر از اهمیت دو چندان برخوردار است. انجام بعضی از اشتباهات در حین عکس برداری می تواند باعث افت کیفیت تصاویر بشود که در مقاله ی ” اشتباهات رایج در عکاسی محصول “ با این اشتباهات آشنا شدیم.

نورپردازی

اگر قصد آشنایی بیشتری با اصول اولیه عکس برداری از محصولات را دارید در مقاله ی ” آشنایی با اصول اولیه در فرایند عکاسی محصول “ به معرفی اصول اولیه عکاسی تبلیغاتی پرداختیم.

نورپردازی یکی از ارکان مهم در جذابیت تصاویر تبلیغاتی است که در مقاله ی ” اصول نورپردازی در عکاسی محصول “ با اصول نورپردازی صحیح آشنا شدیم.

در این مقاله تصمیم داریم به ارائه نکاتی جهت تهیه تصاویر باکیفیت از محصولات بپردازیم.

تمیزی لنز، فیلتر و سنسور دوربین :

اگر بر روی لنز، سنسور یا فیلتر دوربین گرد و خاک قرار گرفته باشد باعث ایجاد نقاط کوچکی در تصویر می شوند که کیفیت عکس های تبلیغاتی را کاهش می دهد. حتی گرد و غباری که با چشم دیده نمی شوند می توانند باعث کاهش کیفیت تصویر بشوند. بنابراین اگر مدتی است از لنزهای دوربین استفاده نشده است حتی اگر درپوش های لنزها بسته باشند باز هم احتمال وجود گرد و غبار وجود دارد.

عکاسی باکیفیت

بنابراین بهتر است پیش از شروع عکاسی محصول، عدسی جلوی لنز را بررسی و تمیز کنید.

ممکن است در مکان ها یا زمان های خاصی همانند ساعت های طلایی تصمیم به عکس برداری بگیرید که در این صورت احتمال دارد تمیزی لنز را فراموش کنید.

همانطور که در مقاله ی ” نکاتی برای عکاسی محصول در فضای باز “ اشاره کردیم یک ساعت بعد از طلوع آفتاب و یک ساعت قبل از غروب آفتاب ساعت طلایی عکاسی محسوب می شود.

استفاده از سه پایه :

همراه داشتن سه پایه به شما در گرفتن عکس های بهتر از محصولات کمک می کند. یکی از اصلی ترین دلایل استفاده از سه پایه حذف لرزش های دست در هنگام عکس برداری است. با استفاده از سه پایه مدت زمان های بیشتری می توانید از محصولات عکس برداری کنید.

عکاسی با کمترین حالت ایزو :

در عکاسی محصول به این نکته توجه داشته باشید که ایزو به معنای میزان حساسیت به نور می باشد. به هر میزانی که عدد ایزو کمتر باشد تصویر حساسیت کمتری به نور دارد. اگر در هنگام عکس برداری از ایزوی بالاتری استفاده کنید میزان نویز در تصویر بیشتر می شود و در نتیجه از وضوح تصویر کاسته می شود. اگر قصد عکاسی در فضای کم نور را دارید باید مقدار ایزو را افزایش بدهید.

سرعت شاتر

البته در فرایند عکاسی محصول به این نکته توجه داشته باشید که در دوربین های مدرن می توان مقدار ایزو را تا مقدار زیادی افزایش داد و در این حالت حتی نویز هم بر روی تصاویر مشاهده نمی شود.

با این وجود اگر قصد دارید تصاویر تبلیغاتی را در شبکه های اجتماعی و یا در سایز کوچک آماده کنید مشکلی از بابت نویز وجود نخواهد داشت. با کاهش سایز تصویر میزان نویز نیز کاهش پیدا می کند. ولی اگر قصد دارید یک تصویر تبلیغاتی بزرگ آماده کنید ایزو را در کمترین حالت ممکن تنظیم کنید.

تنظیم سرعت شاتر :

یکی از عوامل کیفیت بالا تصاویر در عکاسی محصول، تنظیم مناسب سرعت شاتر است. در حالت عادی بهتر است سرعت شاتری را انتخاب کنید که حداقل برابر با میزان فاصله کانونی لنز دوربین باشد. البته اگر لنز دوربین شما دارای لرزشگیر باشد می توانید سرعت شاتر را کاهش بدهید.

 

چنانچه قصد عکاسی محصول برای معرفی بهتر کالای خود در تبلیغات را دارید می توانید به منظور عکاسی با مجهزترین دوربین ها با آژانس تبلیغاتی پالس دیزاین تماس حاصل نمایید.

دیدگاه خود را بنویسید