دیجیتال مارکتینگسوشیال مدیا

چگونه یک نام مناسب برای برند انتخاب کنیم ؟

انتخاب نام مناسب برای یک برند اهمیت بسیار زیادی در برندسازی دارد. کارشناسان آژانس تبلیغاتی به برندها توصیه می کنند در انتخاب نام مناسب برای برند دقت فراوانی داشته باشند. کسب و کار شما با نام برندی که انتخاب می کنید آغاز می شود و نام برند همواره در کسب و کار ماندگار خواهد بود. در مقاله ی ” چگونه در برندسازی موفق باشیم ؟ “ در مورد راهکارهای موفقیت در برندسازی صحبت کردیم. اگر تمایل دارید با اهمیت برندسازی در بازاریابی و تبلیغات بیشتر آشنا شوید مقاله ی ” اهمیت برندسازی در مارکتینگ “ را مطالعه نمایید.

ارتقای برند

کارشناسان آژانس تبلیغاتی به برندها توصیه می کنند درکنار مارکتینگ بر حفظ و ارتقای برند نیز توجه داشته باشند. بسیاری از برندها ممکن است بعد از چندین سال اعتبار و شهرت خود را در میان مشتریان از دست بدهند. ولی برندهای بسیاری هم هستند که سال ها جایگاه مناسب خود را در میان مشتریان حفظ کرده اند.

در مقاله ی ” چگونه یک برند سال ها به موفقیت ادامه می دهد ؟ “ در مورد عوامل پایداری برندها صحبت کردیم. در این مقاله تصمیم داریم نظرات کارشناسان آژانس تبلیغاتی را در مورد انتخاب نام یک برند بررسی کنیم.

شفافیت در نام برند :

نامی که برای برند خود انتخاب می کنید باید بیانگر نوع کالا یا خدماتی باشد که به مشتریان ارائه می کنید. به عنوان مثال اگر در صنعت غذایی فعالیت می کنید انتخاب یک اصطلاح کامپیوتری برای برند شما مناسب نیست. کارشناسان آژانس تبلیغاتی توصیه می کنند که برای انتخاب نام برند فهرستی از لغات مرتبط با کسب و کار خود آماده کنید. این فهرست کمک زیادی به شما در انتخاب نام مناسب برای برند خواهد کرد.

نام برند

انتخاب نام ساده :

کارشناسان آژانس تبلیغاتی به برندها توصیه می کنند که نام ساده و به یادماندنی برای برند خود انتخاب کنند. پیش از این در مقاله ی ” برندهای بزرگ چگونه تبلیغ می کنند ؟ ” در مورد نمایش سادگی برندها صحبت کردیم. نام برند علاوه بر اینکه باید اهداف کسب و کار شما را نمایش بدهد باید برای عموم مردم نیز ساده باشد. اسم برند را به گونه ای انتخاب کنید که علاوه براینکه بیانگر کالا یا خدماتی باشد که ارائه می کنید ساده و کوتاه نیز باشد تا مشتریان نام برند را فراموش نکنند. در کنار نام ساده، برند باید املای ساده ای نیز داشته باشد. پس از املای ساده ی برند نیز غافل نشوید.

منطبق بر دنیای مدرن :

کارشناسان آژانس تبلیغاتی بر این باورند که نام برند شما و کالا یا خدماتی که ارائه می کنید باید منطبق بر فضای مدرن جامعه باشد. بنابراین بهتر است از راهکارهای منسوخ و قدیمی برای نامگذاری استفاده نکنید. البته در این مورد نباید بیش از اندازه به دنبال مد روز باشید. این نکته را فراموش نکنید که نام برند قرار است سال ها بیانگر کسب و کار شما باشد. ممکن است نام ها یا طرح هایی که امروز در دنیای مد وجود دارد پس از گذشت تنها یک سال منسوخ و قدیمی باشد.

برندسازی

نام یکتا و منحصربفرد :

زمانی که یک برند قصد ورود به فضای کسب و کار را دارد برای موفقیت باید توجه مخاطبان هدف را به خود جلب نماید.

بدون شک با انتخاب یک واژه ساده در فضای رقابتی با سایر برندها به موفقیت نخواهید رسید. باید با استفاده از واژه های جدید یا ترکیب چند واژه ساده، نام منحصربفردی برای برند خود انتخاب کنید که در کنار منحصربفرد بودن، ساده و به یادماندنی باشد.

جهت انجام تبلیغات و برندسازی بر اساس مدرن ترین متدهای بین المللی می توانید با آژانس تبلیغاتی پالس دیزاین تماس حاصل نمایید.

دیدگاه خود را بنویسید