عکاسی تبلیغاتیعکاسی محصول

کاربرد فاصله کانونی در عکاسی صنعتی

عوامل مختلفی در ایجاد جذابیت یک تصویر سهیم هستند. یکی از این عوامل انتخاب فاصله کانونی مناسب برای دوربین است. در مقاله ی ” عوامل تعیین کننده در جذابیت عکاسی صنعتی “ با عوامل جذابیت یک عکس آشنا شدیم. ترکیب بندی مناسب یکی دیگر از ارکان مهم در جذابیت یک تصویر محسوب می شود. در مقاله ی ” هفت قانون مهم برای ترکیب بندی مناسب عکس “ با راهکارهای خلق ترکیب بندی مناسب آشنا شدیم.

نورپردازیدر کنار موارد ذکر شده یک عکاس حرفه ای به نورپردازی مناسب فضا نیز توجه ویژه ای دارد. در مقاله ی ” اصول اولیه نورپردازی در عکاسی صنعتی “ با اصول نورپردازی آشنا شدیم.

پس از پایان عکس برداری انجام ویرایش های مناسب نیز می تواند به باکیفیت تر شدن عکس کمک کند. در مقاله ی ” نکاتی برای پیشگیری از ویرایش نامناسب عکس ها “ با نکاتی جهت ویرایش بهتر عکس ها آشنا شدیم. در این مقاله به بررسی کاربرد فاصله کانونی در عکاسی می پردازیم.

فاصله کانونی دوربین :

پیش از شروع عکاسی صنعتی توجه داشته باشید که به فاصله ی بین مرکز نوری لنز تا سنسور دوربین فاصله کانونی گفته می شود. فاصله کانونی معمولا با میلی‌متر محاسبه می شود. همیشه این نکته را مدنظر داشته باشید که یک لنز با فاصله کانونی بالاتر، زاویه دید بسته‌ تری خواهد داشت و یک لنز با فاصله کانونی پایینتر، زاویه دیدی وسیع تری خواهد داشت. فواصل کانونی لنز ها شامل سه نوع واید، نرمال و تله هستند.

تاثیر فاصله کانونی بر تصویر :

اگر قصد عکاسی صنعتی دارید توجه داشته باشید که در لنز واید، نور از میدان دید وسیع‌ تری به سنسور وارد می شود. بنابراین عمق پس‌ زمینه عکس بیشتر و در مقابل سوژه های موجود در پس زمینه کمی دورتر به نظر می رسد. در لنزهای تله معمولا به دلیل کاهش میدان دید، نور با زاویه بسته‌ به سنسور وارد می شود و عناصر پس زمینه نزدیک به نظر می رسند.

در هنگام عکاسی صنعتی این نکته را مدنظر داشته باشید که بالاترین دقت تصویر در فاصله کانونی نرمال و مقادیر نزدیک به آن امکان پذیر است.

درتمامی شاخه های عکاسی این نکته مهم را به خاطر بسپارید که هیچ فاصله کانونی نسبت به فاصله کانونی دیگر ارجحیت خاصی ندارد. عکاس با توجه به سوژه و هدف موردنظر فاصله کانونی مناسب را برای دوربین انتخاب می کند.

 

چنانچه قصد عکاسی صنعتی برای معرفی بهتر برند خودتان در تبلیغات را دارید می توانید به منظور عکاسی با مجهزترین دوربین ها با آژانس تبلیغاتی پالس دیزاین تماس حاصل نمایید.

Leave a Reply