دیجیتال مارکتینگسوشیال مدیا

آشنایی با بازاریابی قطره ای

By 26 دسامبر 2020 No Comments

یکی از مدل های بازاریابی نوین که توسط برندهای گوناگون مورد استفاده قرار می گیرد مدل قطره ای می باشد. بازاریابی قطره ‌ای یعنی ارسال خودکار تعدادی پیام بازاریابی از قبل آماده شده به کاربران براساس رفتارهای آنها در زمان های مشخص. کارشناسان آژانس تبلیغاتی معتقدند بازاریابی قطره‌ای در اشکال مختلفی امکان پیاده سازی دارد اما ایمیل مارکتینگ ساده ‌ترین روش در این مدل است.

پیاده سازی بازاریابی قطره ایپیاده سازی بازاریابی قطره ای :

در ابتدا لازم است بدانید که کاربران‌ چه افرادی هستند و به چه دلیل در سایت شما حضور دارند. کارشناسان آژانس تبلیغاتی یادآور می شوند با تست‌ های آنالیزی می‌توانید الگو‌های رفتاری کاربران را مشخص سازید. آنالیز سازمان توسط مواردی از قبیل میزان بازدید، نحوه ی ثبت نام، میزان خرید از سایت، پذیرش عضویت در خبرنامه و موارد مشابه تعیین می شود. از این اطلاعات می‌توانید به عنوان یک خط مشی ابتدایی برای ارسال ایمیل های قطره‌ای استفاده نمایید.

تعیین اهداف بازاریابی :

پس از شناسایی کاربران نوبت به تعیین اهداف بازاریابی قطره‌ای می‌رسد. مهم ترین اهداف سازمان می تواند به عنوان مثال شامل افزایش تولید محتوا، جذب بهتر مخاطب، افزایش عضویت در خبرنامه ها و یا معرفی محصولات باشد. کارشناسان آژانس تبلیغاتی معتقدند با توجه به اهداف تعیین شده لازم است استراتژی های بازاریابی قطره ای توسط سازمان طراحی و پیاده سازی گردد.

تقسیم بندی ایمیل های ارسالی :

کارشناسان آژانس تبلیغاتی معتقدند به طور کلی ایمیل ها که در این مدل بازاریابی با عنوان قطره ها درنظر گرفته می شوند شامل سه دسته ی اصلی هستند. قطره های معمولی که در فواصل زمانی 5 تا 6 روزه ارسال می شوند، قطره های خاص که در بازه ی زمانی 30 تا 40 روزه ارسال می شوند و قطره های ناگهانی که براساس شرایط خاص بازار یا اتفاقات ویژه ای که در سازمان یا بازار روی می دهد، برای مخاطبان ارسال می شود.

بازاریابی قطره ایدر فرایند بازاریابی به یاد داشته باشید که مثال های ذکر شده عمومی و کلی هستند. هرکسب و کار ویژگی‌ های خاص خود را دارا می باشد. کارشناسان آژانس تبلیغاتی معتقدند لازم است قطره ‌ها را براساس نیازهای کاربران برنامه ‌ریزی و ارسال کنید.

همچنین لازم است به وضعیت کاربران خود نیز توجه داشته باشید. به عنوان مثال، ممکن است شما یک طبقه بندی را به کاربری اختصاص دهید که در خبرنامه ثبت نام می‌کند و طبقه بندی بالاتر را به بازدیدکنندگان وفادار اختصاص دهید. وضعیت هرکاربر لازم است در یک دیتابیس مخصوص قرار بگیرد و هر زمانی که کاربر نسبت به قطره‌ های ارسالی عکس العمل خاصی را انجام داد، سریعا وضعیت‌ کاربر در دیتابیس بروزرسانی شود.

نحوه ی نوشتن قطره ها :

کارشناسان آژانس تبلیغاتی یادآور می شوند که در این مدل بازاریابی قطره ها که همان ایمیل ها هستند، از پیش نوشته شده می باشند. لازم است قطره‌ها را براساس رفتار کاربران بنویسید. این نکته را مدنظر داشته باشید که نمی توانید برای پست ‌هایی که هنوز منتشر نشده‌ اند، بازاریابی قطره‌ای را پیاده سازی کنید و این تکنیک تنها برای پست‌ های منتشر شده انجام می گیرد. کاربران شما در زمان ‌های مختلف اقدام به ثبت نام می‌ نمایند. بنابراین لازم است پست‌ هایی را برای آنها ارسال کنید که فرصت خواندن‌ آنها را از دست داده‌اند. همچنین توجه داشته باشید که کاربران از مکان ‌های مختلفی هستند. قطره ‌های پیش نویس شده را براساس مناطق زمانی کاربران تنظیم کنید.

امیدواریم که مطالب فوق برای شما مفید واقع شود،همچنین در آژانس تبلیغاتی پالس دیزاین می توانید مطالب دیگر ما که شامل: چگونه نرخ تبدیل صفحه محصول را افزایش بدهیم ؟، آشنایی با تبلیغات همسان در فضای کسب و کار، پیاده سازی استراتژی بازاریابی ، راهکارهای گسترش بازاریابی در اینستا و روش های داشتن ایمیل مارکتینگ موثر چیست ؟ … می باشد را مطالعه نمایید.

Leave a Reply