عکاسی تبلیغاتیعکاسی محصول

آشنایی با تعادل رنگ سفید در عکاسی صنعتی

همانطور که در مقاله ی ” پنج اشتباه رایج در عکاسی صنعتی “ صحبت کردیم به منظور ایجاد تعادل در رنگ ها باید ار تنظیمات تعادل رنگ سفید استفاده کنیم. تعادل رنگ ها موجب جذابیت بیشتر تصاویر و جلب توجه بهتر مخاطبان بر سوژه می گردد. در مقاله ی ” اهمیت رنگ در عکاسی صنعتی “ در مورد اهمیت رنگ ها به عنوان یکی از عوامل مهم جذابیت در تصاویر بیشتر صحبت کردیم.

عکاسی محصولجهت آشنایی با سایر عوامل تاثیرگذار بر جذابیت تصاویر می توانید مقاله ی ” عوامل تعیین کننده در جذابیت عکاسی صنعتی “ را مطالعه نمایید. یکی از نکات مهمی که عکاسان در هنگام عکس برداری از فضاهای صنعتی باید مدنظر داشته باشند ترکیب بندی صحیح و مناسب تصویر است که علاوه بر وجود جذابیت فضاها، از جلب توجه مخاطبان بر روی سوژه کاسته نشود.

در مقاله ی ” سه قانون مهم ترکیب بندی برای عکاسی صنعتی “ به بررسی قوانین مهم ترکیب بندی در فضاهای صنعتی پرداختیم. در این مقاله با ابزار تعادل رنگ سفید آشنا می شویم.

علت تنظیم تعادل رنگ سفید چیست ؟

منابع نوری مختلف رنگ های متفاوتی دارند و برای نمایش رنگ های واقعی باید تعادل رنگ سفید در دوربین دیجیتال تنظیم بشود. به عنوان مثال لامپ های تنگستن نورهایی به رنگ نارنجی دارند. اگر تعادل رنگ سفید به خوبی در دوربین تنظیم نشده باشد تصاویر به رنگ نارنجی نمایش داده می شوند. در بسیاری از دوربین ها در تنظیمات مربوطه حالت تنگستن وجود دارد که با انتخاب این حالت پیش فرض مشکل برطرف می شود.

تنظیمات پیش فرض دوربین :

در هنگام عکاسی صنعتی به این نکته توجه داشته باشید که با توجه به منبع نوری تنظیمات پیش فرضی وجود دارد که می توانید از این تنظیمات برای تعادل رنگ سفید استفاده نمایید. به عنوان مثال از تنظیمات Fluorescent و Tungsten می توانید برای منبع نور فلورسنت یا تنگستن استفاده کنید. یک حالت Auto نیز وجود دارد که در این حالت دوربین با توجه به میزان و نوع منبع نوری، تعادل رنگ سفید را تنظیم می کند.

تعادل رنگ سفیدتنظیمات پیش فرض تعادل رنگ سفید در دوربین های مختلف می تواند متفاوت باشد ولی در دوربین ها معمولا تنظیم پیش فرض برای نور معمولی در فضای آزاد، سایه و هوای ابری وجود دارد.

در بسیاری از دوربین ها تنظیمات دستی نیز برای تعادل رنگ سفید وجود دارد. در این حالت معمولا تنظیمات با درنظر گرفتن یک نمونه  سفید رنگ در دوربین انجام می شود.

در این حالت با تنظیم دستی برای دوربین مشخص می کنید که کدام رنگ، رنگ سفید واقعی است.

 

چنانچه قصد عکاسی صنعتی برای معرفی بهتر برند خودتان در تبلیغات را دارید می توانید به منظور عکاسی با مجهزترین دوربین ها با آژانس تبلیغاتی پالس دیزاین تماس حاصل نمایید.

Leave a Reply