عکاسی تبلیغاتیعکاسی محصول

آشنایی با تنظیمات ابتدایی دوربین

By 28 نوامبر 2020 No Comments

با وجود تمام امکانات و قابلیت های اضافی که در دوربین های مدرن امروزی وجود دارد، دانستن این که عکاسی صنعتی را از کجا باید شروع کرد بسیار دشوار است. البته آموزش اتوماتیک از طریق آزمون و خطا یکی از بهترین روش های موجود برای رویارویی با دوربین و آموزش نحوه ی استفاده از آن است که البته کاری زمان بر می باشد. در این مقاله با تنظیمات ابتدایی دوربین های عکاسی آشنا می شویم.

استفاده از ایزوی خودکار و مد دستی :

بسیاری از عکاسان به دلیل ترس از دست دادن تصاویر از مد خودکار برای عکاسی صنعتی استفاده می کنند. برای مقابله با این ترس، عکاسی در مد دستی با ایزوی خودکار را امتحان کنید. این حالت بدین معنی است که دوربین هنوز هم در کنترل یکی از سه عاملی است که بر نوردهی تصویر تاثیرگذار هستند (دیافراگم، سرعت شاتر، و ایزو) به طوری که می تواند تنظیمات تصویر را با ایزو مطابقت دهد. در این حالت خودتان می توانید دیافراگم و سرعت شاتر را کنترل کنید تا بررسی کنید آنها چه تاثیری بر روی عکس خواهند داشت.

غیرفعالسازی فوکوس خودکار ناحیه ای :

پیش از شروع عکاسی صنعتی اولین کاری که لازم است انجام دهید این است که هر گونه مد فوکوس ناحیه ای را غیر فعال نمایید. در این مد، دوربین تصمیم می گیرد که بر چه ناحیه ای فوکوس داشته باشید که معمولا در نقطه ای نیست که شما می خواهید. در عوض مد فوکوس تک نقطه ای را امتحان کنید. این مد به شما اجازه می دهد تا دقت بالایی داشته باشید و مربع سیاه را در ناحیه هدف در کادر تصویر قرار دهید.

تنظیمات دوربینغیرفعالسازی فوکوس خودکار ناحیه ای :

پیش از شروع عکاسی صنعتی اولین کاری که لازم است انجام دهید این است که هر گونه مد فوکوس ناحیه ای را غیر فعال نمایید.

در این مد، دوربین تصمیم می گیرد که بر چه ناحیه ای فوکوس داشته باشید که معمولا در نقطه ای نیست که شما می خواهید.

در عوض مد فوکوس تک نقطه ای را امتحان کنید. این مد به شما اجازه می دهد تا دقت بالایی داشته باشید و مربع سیاه را در ناحیه هدف در کادر تصویر قرار دهید.

توجه به تنظیمات تراز سفیدی :

تنظیمات تراز سفیدی یکی از تنظیماتی است که در عکاسی صنعتی می تواند تصاویر را در زمانی کوتاه به طور کلی تغییر بدهد، اما اکثر عکاسان آن را نادیده می گیرند و بر روی حالت خودکار رها می سازند. تراز سفید خودکار معمولا درست کار نمی کند. در این حالت رنگ ها همیشه بسیار پراکنده و کسل کننده به نظر می رسند. در صورتی که پیش تنظیمات نور روز یا ابری یک اثر فوری و جذاب به تصویر شما می بخشند. این تنظیمات را امتحان کنید. احتمالا متوجه خواهید شد که همه چیز در عکس واقعا بهتر می شود.

امیدواریم که مطالب فوق برای شما مفید واقع شود،همچنین در آژانس تبلیغاتی پالس دیزاین می توانید مطالب دیگر ما که شامل: نکاتی مهم برای طراحی کاتالوگ، سه اصل مهم برای بهبود کیفیت عکاسی صنعتی ، مدیر برند چه وظایفی دارد ؟ ، آشنایی با مفهوم هویت بصری برند و بهبود ترکیب بندی با تغییر زوایای دوربین … می باشد را مطالعه نمایید.

Leave a Reply