دیجیتال مارکتینگسوشیال مدیا

آشنایی با طرح کسب و کار

یکی از واژگانی که در مارکتینگ و تبلیغات مورد استفاده زیادی قرار می گیرد واژه ی طرح کسب و کار یا Business Plan است. به طور خلاصه طرح کسب و کار یک سند راهبردی برای طراحی و انجام فعالیت های آتی سازمان محسوب می شود. کارشناسان آژانس تبلیغاتی معتقدند یک طرح کسب و کار مناسب می تواند موجب متمایز شدن برند در میان رقبا بشود. در مقاله ی ” راهکارهای داشتن یک برند متمایز “ با راهکارهای ایجاد یک برند متمایز آشنا شدیم.

کارشناسان آژانس تبلیغاتی به برندها یادآور می شوند که یک طرح کسب و کار مناسب موجب افزایش قابل توجه فروش سازمان می شود.

جهت آشنایی با روش های ساده برای افزایش فروش مقاله ی ” راهکارهای ساده برای افزایش فروش برند ” را مطالعه نمایید. کارشناسان آژانس تبلیغاتی معتقدند برندهایی که طرح های کسب و کار مناسبی دارند به محبوبیت بالاتری در بین مشتریان دست پیدا می کنند. در مقاله ی ” چگونه برندها محبوب می شوند ؟ “ با دلایل محبوبیت برندها آشنا شدیم.

مزایای طرح کسب و کار :

یکی از مزایای مهم طرح کسب و کار که کارشناسان آژانس تبلیغاتی عنوان می کنند کمک به جذب سرمایه گذار است. با استفاده از طرح کسب و کار خود می توانید اهداف و چشم اندازهای برند را برای سرمایه گذاران معرفی کنید و آنها را نسبت به سرمایه گذاری متقاعد نمایید. یکی دیگر از مزایای مهم این طرح مدیریت بهتر برند از طریق تعامل سازنده با مشتری، شناخت نقاط ضعف و قوت برند، تعیین اهداف آتی و موارد مشابه است که موجب سودآوری بیشتر برند خواهد شد.

اجزای اصلی طرح کسب و کار :

کارشناسان آژانس تبلیغاتی معتقدند که یک طرح کسب و کار دارای سه بخش اصلی می باشد. بخش اول طرح مفهومی یا همان کانسپت است که شامل مباحث کلی مرتبط با ساختار کلی برند و محصول یا خدمات اصلی‌ ارائه شده به مشتریان می باشد.

بخش دوم بررسی و آنالیز بازار کسب و کار می باشد. در این مرحله شناسایی مشتریان، برندهای رقیب و نحوه رقابت با آنها تعریف می شود. بخش سوم قسمت مالی است که به بررسی درآمد، ترازنامه مالی و حسابداری سازمان می پردازد.

طرح کسب و کار چند صفحه است ؟

حجم یک بیزینس پلن با توجه به نوع کسب و کار تعیین می شود. کارشناسان آژانس تبلیغاتی به برندها یادآور می شوند که اگر کسب و کار شما ماهیت ساده‌ای داشته باشد از حجم کمتری در مقایسه با بیزینس پلن یک برند با فعالیت های پیشرفته برخوردار خواهد بود. مدرن بودن محصولات و خدمات ارائه شده نیز در حجم بیزینس پلن موثر است. مدرن بودن فعالیت های برند موجب می شود توضیحات بیشتری در بیزینس پلن لازم باشد.

طرح کسب و کارکارشناسان آژانس تبلیغاتی معتقدند هدف از نگارش طرح کسب و کار نیز می تواند در حجم بیزینس پلن شما موثر باشد. به عنوان مثال اگر قصد دارید بودجه بالایی از طریق سرمایه گذاری جذب کنید، ملزم به ارائه ی توضیحات کامل تر و قانع کننده‌تر در بخش‌های مختلف برند هستید.

اما اگر طرح کسب و کار شما تنها برای مرور اهداف سازمان به منظور سهولت مدیریت و بهبود فرایندهای مختلف درون سازمانی باشد توضیحات خلاصه تر در بیزینس پلن کفایت می کند.

نکته جالب توجه اینکه بسیاری از استارتاپ‌های بزرگ، بیزینس خود را از نوشتن طرح کسب و کار مربوطه شروع می کنند، تا بتوانند بودجه ضروری برای راه‌اندازی کسب و کارشان را از طریق یک سرمایه‌گذار به دست بیاورند. در مقاله ی ” تاثیر دیجیتال مارکتینگ در موفقیت استارتاپ “ در مورد اثرات دیجیتال مارکتینگ بر موفقیت استارتاپ ها صحبت کردیم.

جهت انجام تبلیغات و بازاریابی بر اساس مدرن ترین متدهای بین المللی می توانید با آژانس تبلیغاتی پالس دیزاین تماس حاصل نمایید.

Leave a Reply