یکی از واژگانی که در مارکتینگ و تبلیغات مورد استفاده زیادی قرار می گیرد واژه ی طرح کسب و کار یا Business Plan است. به طور خلاصه طرح کسب و کار یک سند راهبردی برای طراحی و انجام فعالیت های آتی سازمان محسوب می شود. کارشناسان آژانس تبلیغاتی معتقدند یک طرح کسب و کار مناسب می تواند موجب متمایز شدن برند در میان رقبا بشود. در مقاله ی ” راهکارهای داشتن یک برند متمایز “ با راهکارهای ایجاد یک برند متمایز آشنا شدیم.
کارشناسان آژانس تبلیغاتی به برندها یادآور می شوند که یک طرح کسب و کار مناسب موجب افزایش قابل توجه فروش سازمان می شود.
جهت آشنایی با روش های ساده برای افزایش فروش مقاله ی ” راهکارهای ساده برای افزایش فروش برند ” را مطالعه نمایید. کارشناسان آژانس تبلیغاتی معتقدند برندهایی که طرح های کسب و کار مناسبی دارند به محبوبیت بالاتری در بین مشتریان دست پیدا می کنند. در مقاله ی ” چگونه برندها محبوب می شوند ؟ “ با دلایل محبوبیت برندها آشنا شدیم.
مزایای طرح کسب و کار :
یکی از مزایای مهم طرح کسب و کار که کارشناسان آژانس تبلیغاتی عنوان می کنند کمک به جذب سرمایه گذار است. با استفاده از طرح کسب و کار خود می توانید اهداف و چشم اندازهای برند را برای سرمایه گذاران معرفی کنید و آنها را نسبت به سرمایه گذاری متقاعد نمایید. یکی دیگر از مزایای مهم این طرح مدیریت بهتر برند از طریق تعامل سازنده با مشتری، شناخت نقاط ضعف و قوت برند، تعیین اهداف آتی و موارد مشابه است که موجب سودآوری بیشتر برند خواهد شد.
اجزای اصلی طرح کسب و کار :
کارشناسان آژانس تبلیغاتی معتقدند که یک طرح کسب و کار دارای سه بخش اصلی می باشد. بخش اول طرح مفهومی یا همان کانسپت است که شامل مباحث کلی مرتبط با ساختار کلی برند و محصول یا خدمات اصلی ارائه شده به مشتریان می باشد.
بخش دوم بررسی و آنالیز بازار کسب و کار می باشد. در این مرحله شناسایی مشتریان، برندهای رقیب و نحوه رقابت با آنها تعریف می شود. بخش سوم قسمت مالی است که به بررسی درآمد، ترازنامه مالی و حسابداری سازمان می پردازد.
طرح کسب و کار چند صفحه است ؟
حجم یک بیزینس پلن با توجه به نوع کسب و کار تعیین می شود. کارشناسان آژانس تبلیغاتی به برندها یادآور می شوند که اگر کسب و کار شما ماهیت سادهای داشته باشد از حجم کمتری در مقایسه با بیزینس پلن یک برند با فعالیت های پیشرفته برخوردار خواهد بود. مدرن بودن محصولات و خدمات ارائه شده نیز در حجم بیزینس پلن موثر است. مدرن بودن فعالیت های برند موجب می شود توضیحات بیشتری در بیزینس پلن لازم باشد.
کارشناسان آژانس تبلیغاتی معتقدند هدف از نگارش طرح کسب و کار نیز می تواند در حجم بیزینس پلن شما موثر باشد. به عنوان مثال اگر قصد دارید بودجه بالایی از طریق سرمایه گذاری جذب کنید، ملزم به ارائه ی توضیحات کامل تر و قانع کنندهتر در بخشهای مختلف برند هستید.
اما اگر طرح کسب و کار شما تنها برای مرور اهداف سازمان به منظور سهولت مدیریت و بهبود فرایندهای مختلف درون سازمانی باشد توضیحات خلاصه تر در بیزینس پلن کفایت می کند.
نکته جالب توجه اینکه بسیاری از استارتاپهای بزرگ، بیزینس خود را از نوشتن طرح کسب و کار مربوطه شروع می کنند، تا بتوانند بودجه ضروری برای راهاندازی کسب و کارشان را از طریق یک سرمایهگذار به دست بیاورند. در مقاله ی ” تاثیر دیجیتال مارکتینگ در موفقیت استارتاپ “ در مورد اثرات دیجیتال مارکتینگ بر موفقیت استارتاپ ها صحبت کردیم.
جهت انجام تبلیغات و بازاریابی بر اساس مدرن ترین متدهای بین المللی می توانید با آژانس تبلیغاتی پالس دیزاین تماس حاصل نمایید.