عکاسی تبلیغاتیعکاسی محصول

آموزش اصولی عکاسی پانوراما

By 10 ژانویه 2020 No Comments

امروزه عکس برداری در حالت پانوراما در میان عکاسان طرفداران بسیاری پیدا کرده است و با توجه به وجود قابلیت پانوراما در دوربین گوشی های هوشمند، هر روزه تصاویر فراوانی در حالت پانوراما منتشر می شود. عکس برداری به روش پانوراما نیاز به تمرین و ممارست دارد. در مقاله ی ” چهار تمرین برای کسب مهارت در عکاسی صنعتی “ با تمرین های جهت کسب مهارت و تصویربرداری جذاب از محیط های صنعتی آشنا شدیم. جهت آشنایی با عوامل موثر در جذابیت تصاویر مقاله ی ” عوامل تعیین کننده در جذابیت عکاسی صنعتی “ را مطالعه نمایید.

لازمه ی جذابیت تصاویر عکس برداری حرفه ای از سوژه ها است. در مقاله ی ” سه روش ساده برای عکاسی حرفه ای “ با سه روش ساده و مفید برای عکس برداری از سوژه ها آشنا شدیم.در هنگام عکس برداری از سوژه های گوناگون اشتباهات کوچک رایجی وجود دارد که همین اشتباهات کوچک می تواند تا حد زیادی جذابیت تصاویر را کاهش بدهد.

در مقاله ی ” سه اشتباه رایج در عکاسی صنعتی “ با سه اشتباه رایج در حوزه ی عکس برداری از فضاهای صنعتی آشنا شدیم. در این مقاله به بررسی اصول عکاسی پانوراما می پردازیم.

تنظیمات دوربین :

برای عکاسی صنعتی در حالت پانوراما ابتدا دوربین را در یک حالت صاف و تراز قرار بدهید. بهتر است از سه پایه برای عکس برداری استفاده کنید. زمانی که از سه پایه استفاده می کنید حتما دوربین را در یک محور بچرخانید و تنظیم کنید. توجه داشته باشید که دوربین از دید افقی کاملا تراز شده باشد. بعضی از سه پایه ها دارای ابزار تراز هستند که می توانید از آن استفاده کنید. اگر سه پایه دارای تراز نیست می توانید از ابزار نمایاب دوربین برای تراز کردن استفاده کنید.

انتخاب حالت دستی یا Manual :

اگر قصد عکاسی در حالت پانوراما را دارید دوربین را بر روی حالت دستی قرار بدهید تا عکس های گرفته شده از لحاظ نور، رنگ و سایر تنظیمات یکسان باشند. در میان عکس ها باید تعادل رنگ سفید یکسان باشد. در مقاله ی ” آشنایی با تعادل رنگ سفید در عکاسی صنعتی “ با مفهوم تعادل رنگ سفید آشنا شدیم. پیش از آنکه عکس گرفتن را شروع کنید فوکوس موردنظر خود را انتخاب کنید و سپس دکمه ی فوکوس را در حالت M تنظیم کنید تا در حین عکس برداری فوکوس ثابت باشد.

ترکیب بندیترکیب بندی :

در مقاله ی ” سه قانون مهم ترکیب بندی برای عکاسی صنعتی “ با نکات ترکیب بندی بیشتر آشنا شدیم. بهتر است عکس هایی بگیرید که در آنها حدودا یک سوم کادر در عکس ها مشترک باشد. به عناصر بزرگ موجود در تصاویر دقت کنید و این عناصر را در کادرهای عکس های بعدی قرار بدهید.

از ابزار Photomerge استفاده کنید :

پس پایان عکاسی صنعتی در حالت پانوراما، تصاویر گرفته شده را به کامپیوتر منتقل کنید. از برنامه ی Photoshop Elements برای ویرایش استفاده کنید. در این برنامه می توانید از قابلیت Photomerge Panorama به منظور ویرایش تصاویر پانوراما استفاده کنید. از Lay out حالت Cylindrical را انتخاب کنید و تصاویر موردنظر را اضافه کنید.

عکاسی پانورامااگر قصد عکاسی صنعتی در حالت پانوراما را دارید توجه داشته باشید که در برنامه ی Photoshop Elements 12 ویرایش های مناسبی برای تصاویر وجود دارد و تصاویر را به صورت اتوماتیک به یکدیگر متصل می کند و انحناهای ایجاد شده یا نقاط خالی را به خوبی اصلاح می کند. در صورتی که از آپدیت های قدیمی تر از Photoshop Elements استفاده می کنید به صورت دستی می توانید تصاویر را کراپ کنید.

 

چنانچه قصد عکاسی صنعتی برای معرفی بهتر برند خودتان در تبلیغات را دارید می توانید به منظور عکاسی با مجهزترین دوربین ها با آژانس تبلیغاتی پالس دیزاین تماس حاصل نمایید.

Leave a Reply