عکاسی تبلیغاتیعکاسی محصول

آموزش خلاقیت در عکاسی صنعتی با استفاده از زوایای دوربین

استفاده کردن خلاقانه از زوایای مختلف دوربین یکی از بهترین روش ها برای جذاب تر کردن و دادن تنوع به عکس های شما در عکاسی صنعتی است. حتی اگر بلد نیستید چطور به خوبی از دوربین خود استفاده کنید، کار کردن با زوایای گوناگون دوربین آسان است. تمام کاری که باید بکنید این است که دوربین خود را بالاتر یا پایین تر ببرید تا زاویه عکس های خود را به صورت چشمگیری تغییر دهید. مهم نیست از چه دوربین یا لنزی استفاده می کنید (حتی اگر دوربین گوشی هوشمند شماست)، همیشه می توانید با تغییر دادن زاویه دوربین، عکس های خلاقانه تری بگیرید.

زمان بندی مناسبنمای چشم پرنده :

به بالاترین حالت زاویه دوربین « نمای چشم پرنده » گفته می شود. این زاویه زمانی به وجود می آید که شما به بالای صحنه می روید و به صورت مستقیم به پایین نگاه می کنید. این زاویه برای نگاه کردن به پایین و دیدن تمام جزئیات یک صحنه از بالا بسیار مفید و یک روش خلاقانه برای عکاسی صنعتی محسوب می شود. نمای چشم پرنده یک زاویه غیر عادی است. شما معمولا در ارتفاع بالا نیستید و به سمت پایین به صحنه نگاه نمی کنید. هر زاویه ای که متفاوت از تجربیات روزانه معمول شما باشد، عکس های شما را جالب تر خواهد ساخت.

زاویه بالا :

در عکاسی صنعتی توجه داشته باشید که «زاویه بالا» به بالایی نمای چشم پرنده نیست. در این حالت شما تنها باید مقدار کمی بالاتر از سوژه ای باشید که از آن عکس می گیرید. به زاویه عکاسی بالا به عنوان یک نمای بسیار معمولی برای اکثر بزرگسالان فکر کنید. این وضعیت مخصوصا برای والدینی که بیشتر اوقات از بالا به پایین به کودکان خود نگاه می کنند، صدق می کند. با این وجود که شما این زاویه را در طول روز زیاد می بینید، اما هنوز هم می تواند برای برخی از عکس های شما بسیار مناسب باشد.

فلاش در عکاسیرو در رو :

زاویه رو در رو همسطح با چشم سوژه شما است. این زاویه بسیار تماشایی است و به ایجاد یک ارتباط شخصی بین سوژه و بیننده کمک می کند.

این زاویه، زاویه ی خوبی برای عکس های پرتره است، با این وجود شما می توانید یک زاویه کمی بالاتر از سطح چشم را که برای سایر شاخه های عکاسی از جمله عکاسی صنعتی، عالی است هم امتحان کنید.

امیدواریم که مطالب فوق برای شما مفید واقع شود،همچنین در آژانس تبلیغاتی پالس دیزاین می توانید مطالب دیگر ما که شامل: نکاتی برای عکاسی صنعتی در نور کم ، راهکارهایی برای بهبود کیفیت عکاسی صنعتی ، قوانین مهم کپی رایتینگ برای برندها، مد نوردهی و عکاسی خلاقانه ، چگونه در ویرایش عکس ها حرفه ای بشویم و … می باشد را مطالعه نمایید.

Leave a Reply