عکاسی تبلیغاتیعکاسی محصول

اشتباهات رایج در استفاده از سه پایه برای عکاسی صنعتی

By 17 ژانویه 2020 No Comments

همانطور که در مقاله ی ” در عکاسی صنعتی به این نکات توجه کنید “ اشاره کردیم استفاده از سه پایه مناسب به عکس برداری بهتر و راحت تر از سوژه کمک می کند. سه پایه ها یکی از لوازم جانبی مفید برای عکس برداری حرفه ای محسوب می شوند. در مقاله ی ” سه روش ساده برای عکاسی حرفه ای “ با سه روش ساده و مفید برای عکس برداری حرفه ای آشنا شدیم.

تهیه عکس های حرفه ای و باکیفیت نیازمند داشتن مهارت در حرفه ی عکاسی است. در مقاله ی ” چهار تمرین برای کسب مهارت در عکاسی صنعتی “ با تمرین هایی جهت کسب مهارت در عکس برداری از فضاهای صنعتی آشنا شدیم.

یکی از روش های عکس برداری که امروزه برای عکس برداری از سوژه های گوناگون استفاده می شود عکاسی پانوراما است. اگر قصد عکاسی به روش پانوراما را دارید مقاله ی ” آموزش اصولی عکاسی پانوراما “ را مطالعه نمایید. در این مقاله به بررسی اشتباهات رایج در استفاده از سه پایه می پردازیم.

سه پایه سست :

در فرایند عکاسی صنعتی به هیچ عنوان از سه پایه سست و غیرمستحکم استفاده نکنید. اگر سه پایه مستحکم نباشد دوربین به خوبی ثابت نمی شود و در صورت وجود کمترین باد دوربین لرزش پیدا می کند. سه پایه ای که انتخاب می کند باید سبک و قابل حمل باشد تا به راحتی بتوانید آن را جابجا کنید. اگر سه پایه ارزان و سست خریداری کنید عملا قادر به استفاده از سه پایه نخواهید بود و باید دومرتبه یک سه پایه جدید خریداری کنید.

سه پایه عکاسیتراز نبودن دوربین :

زمانی که قصد عکاسی صنعتی را دارید توجه داشته باشید که بسیاری از سه پایه ها در بین پایه ها دارای یک تراز هستند که برای تراز بودن دوربین تعبیه شده است.

معمولا در سه پایه ها قسمت بالایی متحرک است و با چرخاندن این قسمت دوربین تراز می شود.

ولی بهتر است با استفاده از پایه ها دوربین را تراز کنید تا از تعادل سه پایه مطمئن بشوید.

باز کردن ستون میانی :

در فرایند عکاسی صنعتی توجه داشته باشید که معمولا سه پایه ها دارای یک ستون میانی هستند که با استفاده از بالا بردن این ستون می توانید از زوایای بالاتری عکس بگیرید. البته توجه داشته باشید که اگر ستون میانی بالا باشد سه پایه استحکام کمتری خواهد داشت. به همین دلیل در این مواقع باید از مستحکم بودن دوربین مطمئن باشید.

 

چنانچه قصد عکاسی صنعتی برای معرفی بهتر برند خودتان در تبلیغات را دارید می توانید به منظور عکاسی با مجهزترین دوربین ها با آژانس تبلیغاتی پالس دیزاین تماس حاصل نمایید.

Leave a Reply