عکاسی تبلیغاتیعکاسی محصول

اصول اولیه نورپردازی در عکاسی صنعتی

لازمه ی جذابیت تصاویر گرفته شده از محیط های صنعتی نورپردازی اصولی و مناسب فضای عکاسی است. در مقاله ی ” عوامل تعیین کننده در جذابیت عکاسی صنعتی “ با عوامل جذابیت عکس ها بیشتر آشنا شدیم. یکی از راهکارهای مناسب برای خلق تصاویر جذاب و زیبا در صورتی که محیط نورگیر باشد استفاده از منبع نور طبیعی است. در مقاله ی ” نحوه ی عکاسی صنعتی از کارخانجات “ با نحوه ی استفاده از منبع نور طبیعی آشنا شدیم.

ممکن است عکاس درنظر داشته باشد از نور زیادی برای عکس برداری استفاده کند. در مقاله ی ” عکاسی محصول با نور زیاد “ در مورد اصول عکس برداری تحت منابع نوری قدرتمند صحبت کردیم.

یکی از روش های خلاقانه در عکس برداری استفاده از تکنیک نوردهی طولانی مدت است. جهت آشنایی با تکنیک نوردهی طولانی مدت مقاله ی ” نوردهی طولانی مدت در عکاسی صنعتی “ را مطالعه نمایید.

در این مقاله به بررسی اصول نورپردازی در محیط های صنعتی می پردازیم.

درخشان ترین عنصر عکس سوژه باشد :

در هنگام نورپردازی برای عکاسی صنعتی به این نکته توجه داشته باشید که درخشان ترین و پرنورترین عنصر موجود در عکس باید سوژه ی شما باشد. درخشان بودن سوژه موجب جلب توجه بهتر مخاطب به سوژه ی موردنظر می شود. در مقاله ی ” روش های جلب توجه مشتری به عکس های محصولات “ در مورد روش های جلب توجه مخاطبان صحبت کردیم. البته در صورتی که عکاس درنظر داشته باشد تصویر سیلوئت یا ضدنور آماده کند این اصل صدق نخواهد کرد.

نواحی روشن بیش از حد نوردهی نشده باشد :

در هنگام عکاسی صنعتی این نکته را مدنظر داشته باشید که هیچ قسمت هایلایت (روشن) بیش از حد نوردهی شده بر روی سوژه یا سایر نواحی روشن تصویر وجود نداشته باشد. برای کاهش این نواحی روشن می توانید از راهکارهای مختلفی همانند عکاسی در سایه، استفاده از دیفیوزر و یا قرار دادن سوژه بین عکاس و خورشید استفاده کنید.

اصول نورپردازیکنترل سایه ها :

در صورتی که قصد عکاسی در محیط های صنعتی را دارید به کنترل سایه ها توجه داشته باشید. برای حرفه ای شدن تصاویر، نورپردازی در عکس ها باید همواره در کنترل عکاس قرار داشته باشد و تصویر فاقد سایه های اتفاقی و ناخواسته باشد. سایه های ناخواسته معمولا نتیجه ی تابش مستقیم منبع نور شدید یا خورشید به سوژه است. جهت آشنایی بیشتر با نحوه ی کنترل جزئیات سایه در تصویر مقاله ی ” نحوه ی آشکارسازی جزئیات سایه ها در عکس هایی با کنتراست بالا “ را مطالعه نمایید.

 

چنانچه قصد عکاسی صنعتی برای معرفی بهتر برند خودتان در تبلیغات را دارید می توانید به منظور عکاسی با مجهزترین دوربین ها با آژانس تبلیغاتی پالس دیزاین تماس حاصل نمایید.

Leave a Reply