عکاسی تبلیغاتیعکاسی محصول

اضافه کردن بوکه های درخشان در عکاسی صنعتی

استفاده از بوکه های درخشان علاوه بر جذابیت بیشتر تصویر به حذف المان های اضافی موجود در تصویر نیز کمک می کند. در مقاله ی ” استفاده خلاقانه از عمق میدان در عکاسی صنعتی “ در مورد استفاده از تکنیک بوکه ها صحبت کردیم. جهت آشنایی با تکنیک های مفیدی که می توانید در عکس برداری از فضاهای صنعتی استفاده کنید مقاله ی ” تکنیک های مفید در عکاسی صنعتی “ را مطالعه نمایید.

تنظیم نورنوردهی طولانی مدت بر حسب تشخیص عکاس می تواند در فضاهای گوناگون مورد استفاده قرار بگیرد. در مقاله ی ” نوردهی طولانی مدت در عکاسی صنعتی “ با نحوه ی نوردهی طولانی مدت برای عکس برداری آشنا شدیم.

در صورتی که در هنگام تنظیم نور برای عکس برداری با مشکلی مواجه شدید مقاله ی ” مشکلات رایج تنظیم نور در عکاسی محصول “ را مطالعه نمایید. در این مقاله به نحوه ی اضافه کردن بوکه ها در تصویر می پردازیم.

تثبیت دوربین :

به دلیل عکس برداری در سرعت شاتر پایین بهتر است برای ثابت ماندن دوربین از سه پایه استفاده کنید. بهتر است از مد نوردهی دستی برای عکاسی استفاده بشود. برای اینکه عکس باکیفیتی داشته باشید دوربین را بر روی فرمت RAW تنظیم کنید. به منظور کاهش لرزش می توانید از ریموت کنترل شاتر استفاده کنید. در مقاله ی ” تکنیک هایی برای کاهش لرزش در هنگام عکاسی “ در مورد نحوه ی کاهش لرزش دوربین صحبت کردیم.

کادربندی و فوکوس :

پیش از عکاسی صنعتی توجه داشته باشید که برای بهتر دیده شدن بوکه حتی الامکان سوژه را از پس زمینه دور کنید. بهتر است حالت نمایش زنده را در دوربین فعال کنید تا کنترل بهتر بر کادربندی تصویر داشته باشید. توصیه می شود لنز دوربین را بر روی حالت فوکوس دستی قرار بدهید و بر فضاهایی که جزئیات بیشتری دارد زوم مناسبی داشته باشید.

بوکه های عکاسیتنظیم دیافراگم :

در هنگام عکس برداری این نکته را مدنظر داشته باشید که برای نمایش بهتر بوکه دیافراگم باید در حالت باز قرار داشته باشد. تعادل رنگ سفید را در حالت خودکار تنظیم کنید.

در مقاله ی ” آشنایی با تعادل رنگ سفید در عکاسی صنعتی “ با تعادل رنگ سفید بیشتر آشنا شدیم. برای نورسنجی مناسب دکمه ی شاتر را تا نیمه فشار بدهید.

سپس سرعت شاتر دوربین را تا اندازه ای جابجا کنید که شاخص نوردهی در میانه قرار داشته باشد. می توانید برای روشن شدن پس زمینه اگر نور کافی نیست از منابع نور متعادل استفاده کنید. عکاسی با فرمت RAW امکان ویرایش بهتری برای شما فراهم می سازد.

 

چنانچه قصد عکاسی صنعتی برای معرفی بهتر برند خودتان در تبلیغات را دارید می توانید به منظور عکاسی با مجهزترین دوربین ها با آژانس تبلیغاتی پالس دیزاین تماس حاصل نمایید.

Leave a Reply