عکاسی تبلیغاتیعکاسی محصول

بهبود ترکیب بندی با تغییر زوایای دوربین

By 14 نوامبر 2020 No Comments

قوانین و ایده های فراوانی در مورد یک ترکیب بندی مناسب وجود دارد. با این وجود یک نکته ساده و مفید وجود دارد که می تواند آسان ترین و سریع ترین راهکار برای بهبود تصاویر شما باشد، انتخاب تغییر نقطه دید،. در این مقاله با این راهکار ساده و مفید برای بهبود عکاسی صنعتی آشنا می شویم.

تغییر زوایای دوربینزوایای پایین :

در عکاسی صنعتی تا آنجا که می توانید بر روی زمین پایین بروید. این زاویه ی پایین می تواند ارتباط بسیار صمیمانه ای با هر سوژه ای که در حال عکاسی از آن هستید به شما بدهد. هم سطح بودن با سوژه ای که بر روی زمین قرار دارد بسیار جالب و غیرمنتظره است. ما در اغلب موارد جهان را از یک موضع ایستاده می بینیم، بنابراین زاویه ی پایین می تواند یک راهکار خلاقانه و جذاب باشد.

زوایای بالا :

از یک درخت یا یک نردبان بالا بروید و از آن ارتفاع برای به دست آوردن نتیجه بهتر در عکاسی صنعتی استفاده کنید. نگاه مستقیم و  رو به پایین به سمت سوژه ها، نمای بسیار بیگانه ای برای بسیاری افراد است. به همین دلیل است که عکاسی های هوایی تا این اندازه جذاب و محبوب است. زیرا این زاویه به ما اجازه می دهد فضا را به شیوه ای کاملا متفاوت درک کنیم.

نوردهی طولانیعکاسی از نزدیک :

پیش از عکاسی صنعتی لنز دوربین را درست نزدیک به سوژه قرار دهید. تا جایی که امکان دارد کادر را با سوژه پر کنید. نوردهی های طولانی نیز می توانند برای مخاطبان بسیار سرگرم کننده و جالب باشند و تصاویر بسیار متفاوتی به مخاطب ارائه بدهند. عکاسی با نور کم یا عکاسی در شب نیز فرصت های زیادی برای استفاده از نوردهی های طولانی به عکاس ارائه می دهد. ایجاد این نوع تصاویر خاص به زمان نیاز دارد و شما لازم است از قبل در مورد این فضاها فکر کرده و برای آنها برنامه ریزی کنید. صبر کردن برای رسیدن به این زمان های خاص می تواند خسته کننده باشد، اما نتیجه زحمات شما برای ایجاد یک تصویر جذاب و خلاقانه تحت شرایط دشوار بسیار ارزشمند می باشد.

 

امیدواریم که مطالب فوق برای شما مفید واقع شود،همچنین در آژانس تبلیغاتی پالس دیزاین می توانید مطالب دیگر ما که شامل: نکاتی مهم برای طراحی کاتالوگ، سه اصل مهم برای نورپردازی در عکاسی صنعتی، مدیر برند چه وظایفی دارد ؟ ، آشنایی با مفهوم هویت بصری برند و مهارت هایی جهت افزایش بازدهی کارآفرینان … می باشد را مطالعه نمایید.

Leave a Reply