عکاسی تبلیغاتیعکاسی محصول

تاثیر پیکسل دوربین بر کیفیت تصاویر

بسیاری از افراد ممکن است زمانی که صحبت از کیفیت تصاویر می شود تنها پیکسل دوربین ها را درنظر بگیرند. در صورتی که در تمامی شاخه های عکاسی کیفیت تصاویر به عوامل متعددی بستگی دارد. در مقاله ی ” سه نکته مفید برای بهبود کیفیت تصاویر در عکاسی صنعتی “ با سه نکته ساده و مفید جهت بهبود کیفیت تصاویر آشنا شدیم. ترکیب بندی یکی دیگر از تکنیک های بهبود کیفیت تصاویر است. در مقاله ی ” تکنیک های ترکیب بندی برای بهبود عکاسی صنعتی “ در مورد تکنیک های ترکیب بندی صحبت کردیم.

عمق میداناستفاده خلاقانه از عمق میدان نیز می تواند یکی از عوامل مهم در جذابیت و کیفیت بالای تصاویر باشد. در مقاله ی ” استفاده خلاقانه از عمق میدان در عکاسی صنعتی “ با تکنیک های خلاقانه قابل استفاده برای عمق میدان یک تصویر آشنا شدیم.

برای آشنایی با سایر عوامل موثر در جذابیت تصاویر مقاله ی ” عوامل تعیین کننده در جذابیت عکاسی صنعتی “ را مطالعه نمایید.

در این مقاله به بررسی تاثیر پیکسل بر کیفیت تصاویر می پردازیم.

چه رزولوشنی برای چاپ عکس خوب است؟

اگر عکسی را زوم کنید، نقاطی مربع شکل را می‌بینید که همه ی آن‌ها رنگ یکسان دارد. این مربع، یک پیکسل نامگذاری شده است. با نزدیک کردن یک تصویر چاپ‌شده به چشم هم نقطه‌های رنگی دیده می‌شوند. بدین جهت DPI بیلبوردهای تبلیغاتی ۱۵ است. شاید دوست داشته باشید بدانید که مجله‌هایی با بهترین کیفیت چاپ، نهایتا از عدد ۱۵۰ DPI استفاده می‌کنند؛ چراکه حتی مردم نزدیک‌بین هم مجله را در فاصله‌ای بیش از ۱۵ سانتیمتر مطالعه می‌کنند و از کیفیت تصویر‌ها راضی خواهند بود. اگر در جستجوی عددی از DPI هستید که چشم انسان حتی از فاصله‌ی بسیار نزدیک هم قادر به دیدن نقاط رنگی نباشد؛ عدد ۳۰۰ مناسب خواهد بود.

آیا رزولوشن بالا، یعنی جزئیات بیشتر؟

خیر. عوامل بسیاری وجود دارد که بیش از رزولوشن، در کیفیت عکاسی تأثیر دارد و کیفیت تصویر شما تنها به مگاپیکسل دوربین بستگی ندارد. برای مثال، عکاسی صنعتی در نور کم می‌تواند باعث نزول کیفیت تصویر شود. لنز، سه‌پایه و هزاران تکنیک دیگر نیز می‌تواند برعکاسی تأثیر بگذارد. نمی‌توان بالا بودن رزولوشن و تأثیر آن بر کیفیت تصویر را بطور کلی نادیده گرفت ولی تأثیر رزولوشن در مقایسه با دیگر عوامل موثر چندان مهم نیست. به نوعی مثال در ایزوهای بالا، دوربین‌ها از تکنولوژی‌های گوناگونی برای کاهش نویز استفاده می‌کنند که در خروجی تصویر آن‌ها بسیار تأثیرگذار است.

پیکسل دوربیندوربین‌های با رزولوشن بالا، مناسب چه افرادی هستند؟

کراپ‌ کردن در عکسی با رزولوشن بالا، بسیار مفید خواهد بود. در عکاسی صنعتی می‌توان تصویر را از قسمت‌های مختلف کراپ کرد و تصویر‌های مختلف با وضوح قابل قبول داشت. اگر یک عکاس آماتور هستید، دوربینی با خروجی تصویر ۱۰ تا ۱۵ مگاپیکسل مناسب نیازهای شما خواهد بود.

اگر یک عکاس حرفه‌ای هستید و مواردی که ذکر شد به‌ندرت برای شما اتفاق می‌افتد؛ خرید دوربینی با خروجی سنسور بیش از ۲۰ مگاپیکسل، مورد نیاز نخواهد بود.

 

چنانچه قصد عکاسی صنعتی برای معرفی بهتر برند خودتان در تبلیغات را دارید می توانید به منظور عکاسی با مجهزترین دوربین ها با آژانس تبلیغاتی پالس دیزاین تماس حاصل نمایید.

Leave a Reply