عکاسی تبلیغاتیعکاسی محصول

ترکیب منابع نوری مختلف در عکاسی

نور و نورپردازی در تمامی شاخه های عکاسی از جمله عکاسی صنعتی اهمیت فراوانی دارد. در مقاله ی ” اصول نورپردازی در عکاسی محصول “ با اصول نورپردازی بیشتر آشنا شدیم. منبع نور طبیعی یکی از بهترین منابع نوری محسوب می شود که توانایی ایجاد جذابیت و زیبایی خاصی در تصاویر دارد. در مقاله ی ” استفاده از نور طبیعی برای عکاسی محصول “ با نحوه ی استفاده از منابع نور طبیعی آشنا شدیم.

نوردهی طولانی مدت یکی از تکنیک های قابل استفاده در شاخه های گوناگون عکاسی محسوب می شود. در مقاله ی ” نوردهی طولانی مدت در عکاسی صنعتی “ به بررسی تکنیک نوردهی طولانی مدت پرداختیم.

در صورتی که در هنگام عکس برداری با مشکلی در نوردهی مواجه می شوید مقاله ی ” مشکلات رایج نوردهی در عکاسی صنعتی “ را مطالعه نمایید. در این مقاله در مورد ترکیب منابع نوری مختلف صحبت می کنیم.

عکس گرفتن در نور موجود :

در هنگامی که مشغول عکاسی صنعتی در فضای داخلی کارخانه باشید ممکن است نور کافی از پنجره ها به سوژه نتابیده باشد یا منبع نوری سایه های نامناسبی بر روی سوژه ایجاد کرده باشد. در این حالت بهتر است بر روی روشن تر کردن نور محیط کار کنید. به عنوان مثال می توانید ایزوی دوربین را افزایش دید. برای کنترل نور در عکاسی صنعتی می توانید از فلاش دوربین نیز استفاده کنید. ابتدا فلاش دوربین را خاموش کنید و فقط با استفاده از نور موجود یک عکس بگیرید. سپس دوربین را به مُد نوردهی دستی تغییر حالت بدهید. زمانی که نورسنج مقدار صفر را نشان می دهد، نوردهی مناسب برای عکس برداری ایجاد شده است.

تنظیم سرعت شاتر :

در مقاله ی ” آشنایی با مهم ترین ویژگی های دوربین عکاسی “ با مفهوم سرعت شاتر بیشتر آشنا شدیم. برای داشتن تصاویر جذاب در عکاسی صنعتی باید از سرعت شاتر به نحو مناسبی استفاده کنید. اگر از نور طبیعی استفاده می کنید کم کردن نور طبیعی کمک می کند نور بیشتری در تصویر داشته باشید. در صورتی که سوژه شما ثابت باشد می توانید باز هم سرعت شاتر را کاهش بدهید. در سوژه های متحرک کم کردن سرعت شاتر موجب تار شدن تصویر می شود.

منابع نوریاستفاده صحیح از فلاش دوربین :

همانطور که قبلا اشاره شد در هنگام عکاسی صنعتی بدون استفاده از فلاش یک عکس از سوژه بگیرید. عکس آزمایشی را بررسی کنید که از نظر مخاطبان چگونه به نظر می رسد. آیا نور کافی در تصویر وجود دارد و سوژه ها از نظر مخاطب طبیعی و واقعی به نظر می رسند. یکی از اشتباهات رایجی که در استفاده از فلاش ها وجود دارد نور بیش از اندازه فلاش است که باعث می شود تصاویر غیرواقعی و مصنوعی نمایش داده بشوند.

البته ممکن است در مواردی درنظر داشته باشید از نور زیاد در تصویر استفاده کنید. به منظور آشنایی با اصول عکاسی در فضاهای پرنور مقاله ی ” عکاسی محصول با نور زیاد “ را مطالعه نمایید.

 

اگر قصد عکاسی صنعتی برای معرفی بهتر برند خودتان در تبلیغات را دارید می توانید به منظور تهیه عکس های باکیفیت و جذاب با آژانس تبلیغاتی پالس دیزاین تماس حاصل نمایید.

Leave a Reply