دیجیتال مارکتینگسوشیال مدیا

تشخیص بازار هدف برای محصولات

زمانی که قصد بازاریابی برای محصولات خود را دارید به این نکته توجه داشته باشید که تمامی افراد جامعه بازار هدف شما نیستند. کارشناسان آژانس تبلیغاتی معتقدند که خریداران محصولات گوناگون گروه های مشخصی از جامعه هستند که بهتر است تبلیغات و بازاریابی بر روی این مخاطبان هدف انجام بگیرد. در مقاله ی ” روش های شناخت مخاطبان هدف “ با روش های مختلف شناسایی مخاطبان هدف آشنا شدیم.

اینباند مارکتینگکارشناسان آژانس تبلیغاتی معتقدند شناخت بهتر مخاطبان هدف برای برندها این امکان را ایجاد می کند که از بازاریابی های مدرنی مانند بازاریابی عصبی استفاده نمایند. در مقاله ی ” آشنایی با بازاریابی عصبی “ با بازاریابی عصبی بیشتر آشنا شدیم. کارشناسان آژانس تبلیغاتی یکی دیگر از مدل های مدرن بازاریابی را اینباند مارکتینگ معرفی می کنند. در مقاله ی ” اینباند مارکتینگ چیست ؟ “ با فرایند اینباند آشنا شدیم. در این مقاله به بررسی راهکارهای تعیین بازار هدف برای محصولات می پردازیم.

بازار هدف شامل تمامی افراد نیست :

کارشناسان آژانس تبلیغاتی به برندها یادآور می شوند که بازار هدف یک برند نمی تواند تمامی افراد یک جامعه باشد. در بسیاری از موارد زمانی که توجه خود را در بازاریابی و تبلیغات بر روی گروه های مشخصی قرار می دهید مشتریان زیادی از گروه های موردنظر به سوی محصولات شما جذب می شوند. توجه داشته باشید که جذب تمامی گروه های یک اجتماع کاری غیرممکن است ولی با تمرکز بر روی گروه های هدف می توانید مشتریان زیادی پیدا کنید.

آشنایی با مفهوم کانون عرضه :

منظور از کانون عرضه تمرکز بر روی گروه خاصی از مخاطبان و بهبود محصولات از دیدگاه این گروه خاص است. کارشناسان آژانس تبلیغاتی به برندها توصیه می کنند که در مقایسه با رقبا در محصولات خود یک مزیت قابل توجه داشته باشید. به عنوان مثال اگر در حوزه ی پوشاک کار می کنید انتخاب پوشاک نوجوانان می تواند یک کانون عرضه برای برند شما باشد. پس از تعیین طبقه بندی نوجوانان تلاش کنید محصولاتی را برای این گروه طراحی و عرضه کنید که مزایای بیشتری نسبت به رقبا داشته باشد.

بازار هدفتجزیه و تحلیل بازار :

کارشناسان آژانس تبلیغاتی به برندها توصیه می کنند که به طور مداوم به تجزیه و تحلیل مشتریان هدف بپردازند. با شناخت صحیح سلایق و علایق مشتریان هدف، محصولات و خدمات خود را به طور متناوب بهینه سازی کنید. شناخت نیازهای مخاطبان می تواند در این مسیر به شما کمک زیادی داشته باشد. به این بیندیشید که چگونه می تواند نیازهای مخاطبان هدف را بهتر و سریع تر برطرف کنید و این راه حل ها و امکانات را در محصولات جدید تعبیه کنید.

 

جهت انجام تبلیغات و برندسازی بر اساس مدرن ترین متدهای بین المللی می توانید با آژانس تبلیغاتی پالس دیزاین تماس حاصل نمایید.

Leave a Reply