دیجیتال مارکتینگسوشیال مدیا

تقسیم بندی بازار مصرف براساس نیاز مشتریان

مسلما مشتریان کالا و خدمات هر برندی یکسان نیستند و هرکدام از این مشتریان توانایی مالی، نیازها و سلایق مختلفی دارند. در تقسیم بندی بازار، مشتریان را به بخش‌ها یا سگمنت های مختلفی براساس نیازهای مشتریان تقسیم بندی می‌کنیم. سپس برای هر بخش‌، برنامه بازاریابی مخصوص را برنامه ریزی و اجرا می‌ نماییم. کارشناسان آژانس تبلیغاتی معتقدند در واقع یک بخش در این تقسیم بندی از بازار، گروهی از مشتریان هستند که نیازها و خواسته های مشابهی دارند. در این مقاله با اصول تقسیم بندی بازار مصرف آشنا می شویم.

تقسیم بندی بازارتقسیم بندی جغرافیایی :

کارشناسان آژانس تبلیغاتی بیان می کنند که این تقسیم ‌بندی بر مبنای مختصات جغرافیایی و ویژگی مرتبط با این مختصات صورت می پذیرد. بنابراین تقسیم بندی جغرافیایی براساس تغییرات آب و هوایی، تغییرات نژادی و تغییرات جمعیتی صورت می پذیرد.

تقسیم بندی روانشناسی :

این تقسیم بندی شامل مواردی همانند سبک زندگی، تفکرات و عقاید مشتریان می ‌باشد.

کارشناسان آژانس تبلیغاتی معتقدند بعضی از اوقات رفتار خرید مشتریان از طریق سبک زندگی و اعتقادی مشتری موردنظر تعیین می شود. در مقاله ی ” اهمیت روانشناسی در مارکتینگ ” با اهمیت روانشناسی در مارکتینگ و تبلیغات بیشتر آشنا شدیم.

تقسیم بندی رفتاری :

در این معیار تقسیم بندی مشتریان براساس الگوهای خرید، وفاداری به برند و موارد مشابه صورت می پذیرد. در مقاله ی ” چگونه مشتریان به برند وفادار می شوند ؟ “ با راهکارهای وفادار ساختن مشتریان آشنا شدیم. کارشناسان آژانس تبلیغاتی معتقدند داشتن مشتریان وفادار یکی از عوامل اصلی در موفقیت برندهای مشهور محسوب می شود.

تقسیم بندی بازار مصرفویژگی های مشترک تمام تقسیم بندی ها :

کارشناسان آژانس تبلیغاتی معتقدند در میان تمامی تقسیم بندی ها ویژگی های مشترکی وجود دارد که به منظور کسب موفقیت لازم است برندها به این ویژگی ها توجه داشته باشند. در درجه اول این تقسیم بندی ها باید بلند مدت باشند. تقسیم بندی براساس شرایط گذرا و مقطعی تنها موجب افزایش هزینه برند خواهد شد و ممکن است تا پیش از سودآوری طرح ها نیاز به ایجاد تقسیم بندی جدیدی باشد.

تقسیم بندی شما باید حتما قابل سنجش و اندازه گیری باشد و دارای سودآوری پایدار و مناسب باشد. همچنین این تقسیم بندی ها باید تحت پوشش درگاه های ارتباطی و شبکه ی پخش برند قرار داشته باشد.

امیدواریم که مطالب فوق برای شما مفید واقع شود،همچنین در آژانس تبلیغاتی پالس دیزاین می توانید مطالب دیگر ما که شامل: آشنایی با طرح کسب و کار، اصول عکاسی صنعتی که معمولا نادیده گرفته می شود، قوانین مهم کپی رایتینگ برای برندها، روش های گرفتن عکس های شارپ و واضح در عکاسی صنعتی و … می باشد را مطالعه نمایید.

Leave a Reply