عکاسی تبلیغاتیعکاسی محصول

تنظیمات لازم برای عکاسی صنعتی در شب

با عکاسی در شب می توانید فضاهای صنعتی را از زاویه ی دیگری به مخاطبان نمایش بدهید. برای عکس برداری در شب باید رنگ ها و سرعت شاتر به درستی تنظیم بشوند. در مقاله ی ” اهمیت رنگ در عکاسی صنعتی “ در مورد اهمیت رنگ ها صحبت کردیم. اگر قصد آشنایی بیشتر با سرعت شاتر را دارید در مقاله ی ” آشنایی با مهم ترین ویژگی های دوربین عکاسی “ با سرعت شاتر بیشتر آشنا شدیم.

عمق میدان عکسبه منظور عکس برداری در شب باید توجه ویژه ای به نوردهی فضا داشته باشید. در مقاله ی ” مشکلات رایج نوردهی در عکاسی صنعتی “ در مورد مشکلات رایج نوردهی صحبت کردیم.

عمق میدان نیز یکی از عوامل تعیین کننده در جذابیت تصاویر به شمار می رود. در مقاله ی ” عمق میدان در عکاسی صنعتی “ با مفهوم عمق میدان بیشتر آشنا شدیم.

در این مقاله به بررسی تنظیمات لازم برای عکس برداری در شب می پردازیم.

از ISO بالا استفاده کنید :

اگر قصد عکاسی صنعتی در شب را دارید مقدار ISO دوربین را افزایش بدهید. اگر از نور مهتاب در شب استفاده می کنید میزان ISO تا 1600 کفایت می کند. اگر از نور مهتاب استفاده نمی کنید و فضا کاملا تاریک است می توانید میزان ISO را تا مقدار 3200 نیز تنظیم کنید.

تنظیم سرعت شاتر :

سرعت شاتر از عوامل مهم در کنترل میزان نور تصاویر به شمار می رود. در فرایند عکاسی صنعتی بهتر است سرعت شاتر بیش از سی ثانیه نباشد. اگر سرعت شاتر بیشتر از سی ثانیه باشد ممکن است در شفافیت تصاویر تاثیر منفی داشته باشد.

کنترل رنگکنترل رنگ ها در تصویر :

اگر در هنگام عکس برداری در شب تعادل رنگ سفید دوربین را در حالت اتوماتیک قرار بدهید، تصاویر شب تاریک به رنگ آبی متمایل خواهند شد.

در مقاله ی ” آشنایی با تعادل رنگ سفید در عکاسی صنعتی “ با تعادل رنگ سفید آشنا شدیم. برای بهبود رنگ ها می توانید میزان تعادل رنگ سفید را افزایش بدهید.

البته توجه داشته باشید که اگر بیش از اندازه تعادل رنگ سفید افزایش یابد رنگ تصاویر غیرطبیعی خواهد شد.

فوکوس مناسب :

به منظور عکاسی در شب بهتر است دوربین را از فوکوس اتوماتیک خارج کنید و بر روی بی نهایت فوکوس کنید. در مقاله ی ” تکنیک های فوکوس در عکاسی صنعتی “ با تکنیک های فوکوس بیشتر آشنا شدیم. در هنگام عکس برداری از محکم بودن سه پایه دوربین مطمئن بشوید. یک لغزش کوچک منجر به خراب شدن تصویر خواهد شد.

عدم استفاده از کاهنده ی نویز :

اگر قصد عکاسی صنعتی در شب را دارید از کاهش دهنده ی نویز برای دوربین استفاده نکنید. کاهنده ی نویز نورهای سفیدی در تصاویر ایجاد می کند که موجب کاهش کیفیت تصاویر می شود. به منظور از میان بردن نویزها در تصویر از نرم افزارهای ویرایش عکس استفاده کنید. نرم افزارهای تبدیل فرمت RAW معمولا به خوبی نویز را در تصاویر کاهش می دهند.

عکاسی در شببه عنوان مثال در برنامه ی Adobe Camera RAW با استفاده از ابزار Luminance می توانید نویزها را کاهش دهید.

برای کاهش نویزها می توانید از برنامه های مختلفی مانند Photoshop CS استفاده کنید. ابزار Noise Reduction در فتوشاپ اجازه می دهد که در کانال های رنگی مختلف میزان نویز را کاهش بدهید.

در هنگام استفاده از این ابزار متوجه می شوید که بعضی از کانال های رنگی موجب ایجاد نویز بیشتری در تصویر می شوند.

 

چنانچه قصد عکاسی صنعتی برای معرفی بهتر برند خودتان در تبلیغات را دارید می توانید به منظور عکاسی با مجهزترین دوربین ها با آژانس تبلیغاتی پالس دیزاین تماس حاصل نمایید.

Leave a Reply