عکاسی تبلیغاتیعکاسی محصول

راهکارهای ثبت پس زمینه مناسب در عکس های ماکرو

اگرچه ترکیب بندی، نورپردازی و تنظیمات مشابه در عکاسی ماکرو بسیار مهم هستند، اما پس زمینه نیز در جذابیت عکس حائز اهمیت می باشد. به این نکته توجه داشته باشید که در عکاسی صنعتی ، پس زمینه می تواند به تنهایی کیفیت عکس شما را دگرگون سازد. البته به دست آوردن پس زمینه های مناسب چندان کار مشکلی نیست. در این مقاله به بررسی راهکارهایی برای داشتن یک پس زمینه مناسب می پردازیم.

سادگی را فراموش نکنید :

در عکاسی صنعتی توجه داشته باشید وقتی از سادگی صحبت می کنیم لزوما منظور یک پس زمینه یکنواخت و سیاه یا سفید نیست. منظور این است که پس زمینه شما نباید در نگاه مخاطب شلوغ و نامنظم باشد. یک پس زمینه سرشار از اشکال و خطوط مختلف که نگاه مخاطب را از سوژه اصلی منحرف نماید، اصلا برای تبلیغات مناسب نیست.

به عنوان مثال یکی از پس زمینه های پر استفاده، وجود یک رنگ تنها در تصویر است. این پس زمینه هیچ فانتزی و جذابیتی ندارد، اما هیچگونه حواس پرتی نیز برای مخاطب ایجاد نمی کند.

تفکیک مناسب سوژه و پس زمینه :

زمانی که بحث عکاسی صنعتی مطرح باشد، تفکیک مناسب میان سوژه و پس زمینه بسیار مهم است. به عبارت ساده تر، شما لازم است سوژه ای را پیدا کنید که فاصله قابل ملاحظه ای با هر عنصری که در پشت سوژه قرار گرفته است، داشته باشد. زمانی که بر روی سوژه موردنظر در پس زمینه فوکوس می کنید، عناصر موجود در پس زمینه به طور کلی یک فضای تار و نامشخص دلپذیری پیدا نموده و پس زمینه یکنواخت و جذابی را در تصویر ایجاد می کند.

پس زمینه مناسبفاصله ی ذکر شده به عمق میدان تصویر بستگی دارد.

به طور خلاصه، عمق میدان به میزان شارپ و در فوکوس بودن سوژه اشاره دارد که با باز و بسته شدن دیافراگم و فاصله دوربین تا سوژه، عمق میدان تغییر می کند.

در عکاسی صنعتی توجه داشته باشید که هرچقدر دوربین به سوژه نزدیک تر باشد عمق میدان کم تر است و پس زمینه می تواند به سوژه شما نزدیک تر باشد.

همچنین هرچقدر دیافراگم باز تر باشد عمق میدان کم تر است و در نتیجه باز هم سوژه می تواند به پس زمینه نزدیک تر باشد.

استفاده از آسمان ابری :

این تکنیک در عکاسی صنعتی می تواند به تصاویر واقعا جذابی منجر شود. تمام چیزی که شما نیاز دارید تمایل به عکس برداری از زاویه پایین بر روی زمین است، در حالتی که بتوانید آسمان را پشت سوژه در کادر قرار دهید. اگر در این وضعیت عکس بگیرید و برای سوژه اصلی نوردهی کنید، متوجه می شوید که پس زمینه به رنگ سفید یکنواخت و جذابی نمایش داده می شود.

عکاسی طبیعیاستفاده از نور خورشید :

یکی از تکنیک های خلاقانه در عکاسی صنعتی این است که صبر کنید تا خورشید پایین تر از خط افق قرار بگیرد. سپس سوژه را بین دوربین و خورشید قرار دهید، کمی پایین بروید و برای سوژه اصلی کنید. هدف شما لازم نیست جای دادن خورشید در عکس باشد. در عوض، تلاش کنید مقداری از نور طلایی که در کنار خورشید قرار دارد را ثبت کنید.

بسیار مهم است که این عکس برداری را در اواخر عصر انجام دهید. اگر زودتر به عکاسی بپردازید، نور خورشید بیش از حد روشن خواهد بود و رنگ های طلایی جذاب را در تصویر به دست نمی آورید.

امیدواریم که مطالب فوق برای شما مفید واقع شود،همچنین در آژانس تبلیغاتی پالس دیزاین می توانید مطالب دیگر ما که شامل: آشنایی با تنظیمات ابتدایی دوربین، سه اصل مهم برای نورپردازی در عکاسی صنعتی، پیاده سازی استراتژی بازاریابی ، آشنایی با مفهوم وزن بصری در عکاسی و نکاتی مهم برای طراحی کاتالوگ … می باشد را مطالعه نمایید.

Leave a Reply