دیجیتال مارکتینگ

راهکارهای مفید در دوره های افت فروش

بسیاری از کسب و کارها از نظر فروش و سوددهی ماه‌ های خوب و ماه‌ های بد دارند. اما کارشناسان آژانس تبلیغاتی یادآور می شوند که در برخی از صنایع مانند خوراکی و خدمات گردشگری لازم است سازمان ها بر درآمدهای ماه ‌های خوب‌ کنترل داشته باشند تا بتوانند در سایر ماه‌ های سال نیز به فعالیت خود ادامه دهند. در این مقاله با چند راهکار موثر برای مقابله با دوره‌ های افت فروش آشنا می شویم.

فروشندگان فصلی یا پاره وقت :

هیچ کارفرمایی قصد ندارد فروشنده خوب خود را از دست بدهد، اما برخی اوقات برای حفظ سازمان، این تصمیم لازم است. کارشناسان آژانس تبلیغاتی معتقدند این مسئله در مورد کسب و کارهایی که فروش فصلی متغیری دارند، ممکن است لازم باشد. بهتر است در زمان استخدام فروشندگان حرفه‌ای تمام وقت، چندین نیروی پاره وقت را هم استخدام کنید تا در فصول پرفروش از آنها استفاده کنید. واضح است که به لحاظ اخلاقی و انسانی این مسئله لازم است از ابتدا برای فروشندگان پاره وقت توضیح داده شود.

کاهش ساعت های کاری :

فرض کنید که یک پیتزافروشی دارید که در ماه ‌های سرد سال روزانه تنها چند مشتری به شما مرجعه می کنند. کارشناسان آژانس تبلیغاتی معتقدند در این شرایط بهتر است برای چند ساعت مشخص رستوران باز باشد. برای اینکه بدانید چه ساعت هایی برای باز بودن کسب و کار مناسب است، لازم است با چند بار امتحان کردن بهترین و شلوغ‌ترین ساعت ‌ها را در این فصول تشخیص دهید و تنها در این ساعت ‌ها به فعالیت بپردازید.

افت فروشپس انداز مناسب :

برای یک کسب و کار فصلی بسیار مشکل است که بتواند در ماه ‌های افت فروش نیز سودده باشد. به همین دلیل کارشناسان آژانس تبلیغاتی یادآور می شوند که پس اندازکردن برای چنین ماه هایی بسیار مهم است. البته پیش ‌بینی دقیق ضرر و زیان کار مشکلی است و از این رو لازم است که در ماه‌ های پرسود تا جایی که می‌ توانید پس انداز کنید. در غیر این صورت ممکن است ملزم به گرفتن وام هایی با سود بسیار بالا بشوید که در کوتاه مدت مشکل کسب و کار را حل می‌ کند، اما در بلندمدت مشکلات فراونی را به همراه خواهد داشت.

امیدواریم که مطالب فوق برای شما مفید واقع شود،همچنین در آژانس تبلیغاتی پالس دیزاین می توانید مطالب دیگر ما که شامل: سه قانون مهم بازاریابی در شبکه های اجتماعی، راهکارهای کلیدی برای موفقیت در فروش، اشتباهات رایج در برندسازی شخصی ، نکاتی جهت بهبود روابط عمومی در بازاریابی و آشنایی با مدل بازاریابی SOSTAC … می باشد را مطالعه نمایید.

Leave a Reply