عکاسی تبلیغاتیعکاسی محصول

روش های گرفتن عکس های شارپ و واضح در عکاسی صنعتی

گرفتن عکس های واضح و باکیفیت در تمامی شاخه های عکاسی ضروری است. اولین قدم برای داشتن عکس های باکیفیت آشنایی و اجرای اصول اولیه ای است که در عکس برداری از سوژه های گوناگون وجود دارد. در مقاله ی ” اصول اولیه نورپردازی در عکاسی صنعتی “ با اصول نورپردازی آشنا شدیم. عکاسی به روش پانوراما می تواند یک انتخاب جذاب و خلاقانه باشد که در مقاله ی ” آموزش اصولی عکاسی پانوراما “ با این تکنیک آشنا شدیم.

عکاسی تبلیغاتیدر کنار این اصول اولیه، قواعد کلی وجود دارد که ممکن است توسط عکاسان نادیده گرفته بشود. در مقاله ی ” اصول عکاسی صنعتی که معمولا نادیده گرفته می شود “ با این اصول و قواعد آشنا شدیم.

استفاده صحیح از فلاش نیز می تواند یکی از معیارهای خلق تصاویر زیبا در عکاسی صنعتی باشد. در مقاله ی ” دلایل استفاده از فلاش در عکاسی “ با دلایل اهمیت فلاش آشنا شدیم.

در این مقاله به بررسی روش های خلق تصاویر شارپ و باکیفیت می پردازیم.

استفاده از سرعت شاتر بالا :

ممکن است در هنگام عکاسی صنعتی سوژه ها دائما در حال حرکت باشد، نتیجه عکس می تواند در بعضی از اوقات تار باشد، که معمولا دلیل آن انتخاب یک سرعت شاتر بسیار آهسته است. به صورت کلی و بر مبنای یک تکنیک قدیمی، حداقل سرعت شاتر لازم برای به دست آوردن یک تصویر واضح و شارپ از یک سوژه ی بی حرکت، برابر با فاصله کانونی/۱ است. به عنوان مثال اگر با یک لنز ۵۰ mm عکس می گیرید، به یک سرعت شاتر ۱/۵۰ ثانیه نیاز دارید تا سوژه موردنظر در تصویر مات یا تار نشود. این میزان ممکن است سریع به نظر برسد اما در عمل اینطور نیست، مخصوصا اگر در شرایط نور کم یا توسط دیافراگم کوچک بر روی لنز، عکس بگیرید.

عکس های شارپعمق میدان مناسب :

مشکلی که هنگام استفاده از دیافراگم های باز در عکاسی صنعتی به وجود می آید، این است که عمق میدان شما بسیار کمتر از مقدار لازم است. این بدین معنی است که بخش بسیار باریکی از تصویر واضح و شارپ خواهد بود. عکاسی با یک دیافراگم باز می تواند به عمق میدانی منجر شود که آنقدر باریک است که در تصویر پرتره، بینی یک شخص در فوکوس باشد اما چشمش در فوکوس نباشد. یکی از بهترین راه حل ها برای رفع مشکل این است که از یک دیافراگم کوچکتر (بسته تر) استفاده کنید.

چنانچه قصد عکاسی صنعتی برای معرفی بهتر برند خودتان در تبلیغات را دارید می توانید به منظور عکاسی با مجهزترین دوربین ها با آژانس تبلیغاتی پالس دیزاین تماس حاصل نمایید.

Leave a Reply