عکاسی تبلیغاتیعکاسی محصول

سه اصل مهم برای بهبود کیفیت عکاسی صنعتی

By 22 نوامبر 2020 No Comments

یک عکاس حرفه ای در هنگام عکس برداری از سوژه های گوناگون لازم است نگاه مناسب و دقیقی به فضای عکاسی داشته باشد. در فرایند عکاسی صنعتی اگر قصد دارید تصاویر باکیفیت و جذابی داشته باشید لازم است به این سوال پاسخ دهید که تصاویر چگونه می توانند رضایت بیننده را جلب نمایند. در این مقاله با سه اصل مهم جهت کسب رضایت مخاطبان آشنا می شویم.

روشنایی مناسب :

در هنگام عکاسی صنعتی توجه داشته باشید که چشم ها بلافاصله به سمت روشن ترین قسمت تصویر جذب می شوند. به همین دلیل است که تبلیغات زیادی را می بینید که تنها یک صفحه از فضای سفید هستند.

در این وضعیت از روشنایی برای مبهوت کردن چشم ها و هدایت دید به پیام تبلیغاتی که معمولا در وسط صفحه سفید است، استفاده می شود. از هایلایت ها در تصویر برای روشن کردن محیط و جلب توجه استفاده کنید، اما مراقب باشید که روشنایی فضا بیش از حد و خیره کننده نباشد.

فوکوس صحیح :

نگاه مخاطب به طور طبیعی به سوی عناصر شارپ در کادر  تصویر کشیده می شود. در هنگام عکاسی صنعتی دقت کنید که وضوح دید برای چشم ها و مغز بسیار خوشایند است. دلیلی که ما برای بهتر دیدن از عینک استفاده می کنیم این است که  دید تار یا فوکوس نشده برای افراد آزاردهنده است.  همین دلیل و به طور طبیعی چشم ها سریعا واضح ترین عناصر را در تصویر پیدا می کنند.

تکنیک درهم ریختگی :

چشم انسان نمی خواهد میان اشیا شلوغ و آشفته بگردد تا سوژه واقعی تصویر را پیدا کند. اما در عکاسی صنعتی می توانید از این درهم ریختگی به نفع خود استفاده کنید. زمانی که درهم ریختگی زیادی در یک تصویر وجود داشته باشد، چشم ها عنصری در تصویر ندارند که ریشه یابی کرده و بر روی آن تمرکز کنند. به همین دلیل می توانید چشم بیننده را به هر سوژه ای که لازم است راهنمایی سازید.

بهبود عکسالبته نکات ذکر شده این بدان معنا نیست که شما  در عکاسی صنعتی تنها باید به دنبال تصاویری با ترکیب بندی ساده و معمولی باشید.

چشم خود را در عکاسی طوری آموزش دهید که بداند چه موقع تمام عناصر موجود در کادر در جای مناسب خود قرار گرفته اند.

به طور کلی چشم شما باید یک ترکیب بندی یا حالتی را ببیند که بهترین تاثیر را بر روی مخاطب خواهد گذاشت و عکاس لازم است با بینش صحیح بداند که چه زمانی بر روی دوربین برای عکسبرداری کلیک نماید.

امیدواریم که مطالب فوق برای شما مفید واقع شود،همچنین در آژانس تبلیغاتی پالس دیزاین می توانید مطالب دیگر ما که شامل: نکاتی مهم برای طراحی کاتالوگ، سه اصل مهم برای نورپردازی در عکاسی صنعتی، مدیر برند چه وظایفی دارد ؟ ، آشنایی با مفهوم هویت بصری برند و بهبود ترکیب بندی با تغییر زوایای دوربین … می باشد را مطالعه نمایید.

Leave a Reply