عکاسی تبلیغاتیعکاسی محصول

سه راهکار که از شما عکاس ماهری خواهد ساخت

به هر میزانی که مهارت عکاس در عکس برداری از محیط های صنعتی افزایش پیدا کند تصاویر جذاب و دیدنی تری به مخاطبان نمایش داده می شود. در مقاله ی ” چهار تمرین برای کسب مهارت در عکاسی صنعتی “ با تمرین های مفیدی جهت افزایش مهارت در عکس برداری از محیط های صنعتی آشنا شدیم. علاوه بر مهارت عکاس عوامل دیگری نیز در جذابیت تصاویر تاثیرگذار هستند که در مقاله ی ” عوامل تعیین کننده در جذابیت عکاسی صنعتی “ با این عوامل آشنا شدیم.

در کنار این عوامل اشتباهات رایجی نیز وجود دارند که عدم توجه به این اشتباهات به افت کیفیت تصاویر منجر می شود. در مقاله ی ” سه اشتباه رایج در عکاسی صنعتی “ با این اشتباهات رایج آشنا شدیم. وجود لرزش در دوربین یکی از دلایل افت کیفیت تصاویر است. در مقاله ی ” تکنیک هایی برای کاهش لرزش در هنگام عکاسی “ با تکنیک هایی برای کاهش لرزش دوربین آشنا شدیم. در این مقاله به بررسی راهکارهایی برای ماهر شدن در عکاسی می پردازیم.

نوردهی دستیاز مد نوردهی دستی استفاده کنید :

شاید این خیلی واضح باشد، اما زمانی که شما از مد نوردهی دستی (M) استفاده می کنید، می توانید دیافراگم و سرعت شاتر را کنترل کنید.

برای گرفتن تصاویر خوب، شما باید این را در نظر بگیرید که حرکت ها را در عکس تار می خواهید یا ثابت (فریز) شده و برای هر عکس چقدر عمق میدان در نظر دارید.

 

اگر به جای استفاده از گزینه ایزوی خودکار (Auto ISO) تنظیمات حساسیت خاصی را تنظیم کنید، مقدار نویز تصاویر را نیز تعیین می کنید. بسیاری از عکاسان با تجربه در حوزه ی عکاسی صنعتی، روش نوردهی دستی را مفید می دانند، اما برای راحت تر شدن مراحل عکاسی از مدهای نیمه خودکار اولویت شاتر و اولویت دیافراگم استفاده می کنند.

هیستوگرام را نگاه کنید :

نگاه کردن به هیستوگرام دوربین شما برای هر عکس راه بسیار خوبی برای رسیدن به یک درک بهتر از روشنایی و نوردهی است. و بسیاری از عکاسان با تجربه در حوزه ی عکاسی صنعتی از این روش استفاده می کنند. این نمودار ساده تعداد پیکسل ها را با مقادیر روشنایی از صفر (سیاه) تا ۲۵۵ (سفید) را نشان می دهد. اگر یک قله بسیار بزرگ در سمت راست نمودار وجود داشته باشد، ناحیه های روشن بزرگی وجود دارند و برخی از پیکسل ها به احتمال زیاد می سوزند (نوردهی بیش از حد – سفیدی های بدون جزئیات).

در همین حال یک قله بزرگ در انتهای سمت چپ نشان دهنده داشتن نواحی تاریک بزرگ در تصویر است با احتمال قوی که برخی از سایه ها بدون جزئیات ثبت شده باشند (نوردهی ناکافی). اگر شما نمودار هیستوگرام هر عکسی را که می گیرید را چک کنید، تصور بسیار خوبی از چگونگی بازگردانی نواحی روشن و تاریک یک صحنه به یک تصویر و نیز چگونگی اثرات تغییر تنظیمات نوردهی بر هیستوگرام/ تصویر به دست خواهید آورد. به مرور زمان در عکاسی صنعتی شما خواهید فهمید که چگونه آنچه می بینید را به تنظیمات نوردهی بازگردانی کنید.

مهارت عکاسیاز نورسنج نقطه ای دوربین خود استفاده کنید :

مانند استفاده از نمایش هیستوگرام، استفاده از نورسنج نقطه ای (spot-meter) در عکاسی صنعتی نیز به درک شما از نوردهی کمک شایانی خواهد کرد. سیستم های نورسنجی ماتریسی برای ارائه کردن تنظیمات نوردهی و با ارزیابی تمام عکس طراحی شده اند، اما گزینه نورسنج نقطه ای تنها از یک مکان بسیار دقیق اندازه گیری می کند. در مقاله ی ” آشنایی با حالت های مختلف نورسنجی “ با نورسنجی نقطه ای آشنا شدیم.

این گزینه به شیوه ای طراحی شده است که ناحیه هدف را تن میانه در نظر می گیرد و بر اساس آن تنظیمات نوردهی را پیشنهاد می دهد. این بدین معنی است که در عکاسی صنعتی شما باید بسیار مراقب باشید که نقطه نورسنجی را کجای عکس قرار می دهید، اگر نقطه نور سنجی را بر روی یک هایلایت (قسمت روشن) یا سایه تاریک باشد، تصویر بطور بیش از حد یا ناکافی نوردهی می شود.

 

چنانچه قصد عکاسی صنعتی برای معرفی بهتر برند خودتان در تبلیغات را دارید می توانید به منظور عکاسی با مجهزترین دوربین ها با آژانس تبلیغاتی پالس دیزاین تماس حاصل نمایید.

Leave a Reply