عکاسی تبلیغاتیعکاسی محصول

سه قانون مهم ترکیب بندی برای عکاسی صنعتی

ترکیب بندی مناسب موجب جذابیت بیشتر و جلب توجه بهتر مخاطبان به تصویر می شود. همانطور که در مقاله ی ” روش های جلب توجه مشتری به عکس های محصولات “ صحبت کردیم ترکیب بندی در تصاویر تبلیغاتی باید به نحوی انتخاب شده باشد که توجه مخاطبان در هنگام تماشای تصاویر از سوژه ی اصلی منحرف نشود.

رنگ بندیبه طور کلی به برندها توصیه می شود به جهت حفظ توجه مخاطب به سوژه ی اصلی از پس زمینه های شلوغ استفاده نشود. در مقاله ی ” اشتباهات رایج در عکاسی محصول “ در مورد اهمیت استفاده از پس زمینه های ساده و روشن در تصاویر صحبت کردیم. در کنار ترکیب بندی انتخاب مناسب رنگ ها نیز اهمیت فراوانی بر جذابیت تصاویر دارد. در مقاله ی ” اهمیت رنگ در عکاسی صنعتی “ با اهمیت رنگ ها بیشتر آشنا شدیم. جهت آشنایی با سایر عوامل تاثیرگذار در جذابیت تصاویر می توانید مقاله ی ” عوامل تعیین کننده در جذابیت عکاسی صنعتی “ را مطالعه نمایید. در این مقاله با سه قانون مهم و موثر در مورد ترکیب بندی آشنا می شویم.

پر شدن کادر تصویر :

در فرایند عکاسی صنعتی زمانی که در یک مقیاس بزرگ عکس برداری می کنید خالی ماندن فضای زیاد در تصویر از اهمیت سوژه ی مورد نظر می کاهد. علاوه بر این بینندگان در مورد تشخیص سوژه ی اصلی ممکن است دچار اشتباه بشوند و توجه زیادی به سوژه ی موردنظر نداشته باشند. برای جلوگیری از این مشکل می توانید بر روی تصویر زوم کنید تا کادر خالی نشود و یا از فاصله ی کمتری از سوژه عکس بگیرید.

انتخاب ابعاد مناسب :

زمانی که مشغول عکاسی صنعتی هستید با ابعاد گوناگون و تحت زوایای مختلف از سوژه ها عکس بگیرید. تلاش کنید در حالت های عمودی و افقی عکس های متعددی تهیه کنید. با ویرایش و کراپ شدن عکس ها می توانید تمامی عکس های افقی و عمودی را جذاب تر کنید. اگر اطمینان ندارید که کدامیک از حالت های افقی یا عمودی برای عکاسی بهتر است هر دو حالت را امتحان کنید.

ترکیب بندیحتما سوژه نباید در وسط کادر باشد :

در حین عکاسی صنعتی به این نکته توجه داشته باشید که حتما نباید سوژه در وسط کادر قرار داشته باشد. در مرکز قرار داشتن سوژه در تمامی تصاویر بینندگان را با حالت یکنواختی مواجه خواهد کرد. زمانی که سوژه را از مرکز کادر دور می کنید از عناصر موجود در کادر برای ایجاد تعادل در تصویر استفاده کنید. تعادل باید در رنگ ها، نورپردازی و تمامی عوامل موثر دیگر وجود داشته باشد.

 

چنانچه قصد عکاسی صنعتی برای معرفی بهتر برند خودتان در تبلیغات را دارید می توانید به منظور عکاسی با مجهزترین دوربین ها با آژانس تبلیغاتی پالس دیزاین تماس حاصل نمایید.

Leave a Reply