عکاسی تبلیغاتیعکاسی محصول

عادت های اشتباه در هنگام عکاسی صنعتی

همانطور که در مقاله ی ” راهکارهایی برای جذب مشتری از طریق عکاسی محصول “ صحبت کردیم در عکاسی تبلیغاتی باید به جذابیت و زیبایی تصاویر توجه خاصی داشته باشیم تا جذابیت تصاویر منجر به جذب مشتریان به سوی برند بشود. در مقاله ی ” برندسازی با استفاده از عکاسی محصول “ با راه و روش برندسازی از طریق عکاسی تبلیغاتی از محصولات بیشتر آشنا شدیم.

ترکیب بندیبا توجه به شروع فصل پاییز و سرد شدن هوا به منظور تهیه عکس های باکیفیت، عکاسان محترم بهتر است نکاتی را در هنگام عکس برداری در فصول سرد سال مدنظر داشته باشند. در مقاله ی ” نکاتی برای عکاسی صنعتی در آب و هوای سرد “ به بررسی نکاتی جهت عکس گرفتن در آب و هوای سرد پرداختیم. ترکیب بندی مناسب یکی از اصول اولیه برای عکاسی به شمار می رود. در مقاله ی ” سه قانون مهم ترکیب بندی برای عکاسی صنعتی “ با راهکارهای ایجاد ترکیب بندی مناسب در تصاویر آشنا شدیم. در این مقاله به بررسی عادت های اشتباه در هنگام عکاسی می پردازیم.

ثابت ماندن :

ثابت ایستادن عکاس می تواند یکی از دلایل مهم محدود شدن خلاقیت در عکاسی صنعتی باشد. تلاش کنید تحت زوایای گوناگون و با فاصله های مختلف از سوژه به عکاسی بپردازید. تلاش کنید به جای تغییر زوم دوربین از فواصل مختلف عکس بگیرید. عکس برداری های متعدد تحت شرایط مختلف می تواند به شما در انتخاب مکان مناسب دوربین کمک کند.

به تراز بودن دوربین دقت نکردن :

در فرایند عکاسی صنعتی به تراز بودن دوربین توجه داشته باشید. اگر در تصویر خطوط افقی وجود دارد توجه داشته باشید که این خطوط کاملا صاف و تراز باشد. چشم انسان قصد دارد همیشه خطوط افقی را به صورت مستقیم مشاهده کند و اگر این خطوط صاف نباشند توجه مخاطب به خوبی بر روی سوژه متمرکز نخواهد شد. البته در بسیاری از موارد خطوط مورب به جذابیت تصاویر کمک می کند و منظور ما خطوط تراز نشده ای است که ممکن است به طور ناخودآگاه در تصاویر ایجاد بشود.

عادت اشتباه عکاسیبه تعویق انداختن ادیت ها :

بسیاری از افراد در هنگام عکاسی صنعتی متوجه مواردی می شوند که حذف یا اضافه کردن این موارد می تواند موجب جذابیت بیشتر تصاویر بشود. این موارد می تواند از نکات مهم در تنظیم نورپردازی تا وجود یک شی غیرضروری در تصویر باشد.

شاید در هنگام عکاسی تصمیم بگیرید انجام این ویرایش را با کامپیوتر انجام بدهید که ممکن است زمان بیشتری لازم داشته باشد. بهتر است این موارد پیش از عکاسی برطرف بشوند.

 

چنانچه قصد عکاسی صنعتی برای معرفی بهتر برند خودتان در تبلیغات را دارید می توانید به منظور عکاسی با مجهزترین دوربین ها با آژانس تبلیغاتی پالس دیزاین تماس حاصل نمایید.

 

 

Leave a Reply